Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

NKT

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
3 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    mccarthy
    wrote on sidst redigeret af

NKT vil ved kommende generalforsamling ansøge om bemyndigelse til 50% aktieudvidelse. Jeg tror på NKT, men hvad er jeres tanker desangående?

1 Reply Last reply
    4
    • B Offline
      B Offline
      Bullish

Hej 🙂 Jeg tænker det er et solidt firma, men jeg tænker også, at en aktietegning i dén størrelsesorden kan lægge et gevaldigt pres på kursen. Og det tænkte mange investorer åbenbart - kursen røg ned med elevatoren, -21% den sidste uge. Jeg tror mange venter på at kunne købe billigere tilbage ved en kommende aktietegning.

1 Reply Last reply
      3
      • H Offline
        H Offline
        Hyst

Det er vel billige penge - da de jo ikke betaler udbytte.
        Selv om den er faldet til en del er det vel ikke imponerenede indtjening?

Denne unge mand har også et syn på sagen.

Link Preview Image
        NKT udbytte 2023? - Unge Investorer

NKT har defineret en udbyttepolitik, men alligevel har selskabet ikke udbetalt udbytte de seneste mange år.

favicon

Unge Investorer (www.ungeinvestorer.dk)

1 Reply Last reply
        1
        • M Offline
          M Offline
          mccarthy

Årsagen til den blege bundlinie kan jo skyldes en række nødvendige investeringer; som er bekendtgjort. Men hvorfor ikke udnytte den option på 20% som er aftalt, for ved kommende Gf. at anmode om tilsvarende 25%? Der er indgået JV omkring Taiwan, så mit forsigtige gæt er ønske om produktion i U.S.A? Vi får se. Sidder på hegnet indtil videre.

1 Reply Last reply
          1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
          • First post
            Last post
          0
          • Debatforum
          • Seneste
          • Populære
          • Bruger