Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!
-
Anavex
@Kyed01: Ja, tæt på resultater... det kan vel diskuteres? Ved vi det med sikkerhed? Jeg ved godt Missling har sagt inden årets udgang mht resultaterne, men han er vist løbet fra løfter før? Han har som minimum benyttet tidsangivelser som "around the corner", hvor "around the corner" blev til mange måneder. Desuden har de ikke færdiggjort noget reelt endnu. De har en del bolde i luften, men den rygende pistol er udeblevet. Og den er udeblevet FOR længe efter min mening.
Så henvises der til posiitive udtalelser fra en nyansat, men han udtaler sig selvfølgelig positivt om casen. Ellers kunne han lige så godt skrive sin egen fyreseddel. Har han et renomme at beskytte? Næppe. Han vil da ryge lige i glemmebogen, hvis han blev fyret i morgen for en løgn. Anavex er jo bare et lille firma - endnu.
Ad hønsegårdsstemning. Jeg ved ikke helt hvad dette begreb dækker over. Hvis der hentydes til de mange kritiske røster - herunder undertegnede - så vil jeg skyde bolden tilbage på den anden banehalvdel, hvor flere skribenter virker overordentligt positive på Anavex. Her fokuseres der på udtalelser, nyansættelser, dyreforsøg m.m., som i sidste ende ikke er et bevis på noget som helst andet end teori, snak, cashburn og grundforskning.
Jeg er med tiden blevet mere kritisk ift Anavex, da jeg ikke mener, at Anavex præsentere videnskabelige data professionelt. Jeg mener heller ikke, at de benytter tiden til deres fordel. De mange løse ender og det halvfærdige videnskabelige arbejder efterlader nogen skuffelse og "aktiverer" en god portion skepsis hos mig. Så bliver jeg heller ikke helt så skuffet, hvis Anavex viser sig at floppe eller miste markedet til en konkurrent. Her vil jeg gentage, at Anavex IKKE er den eneste spiller med en sigma-1 receptor agonist. Andre er på vej. De store medicinal firmaer kan køre kliniske forsøg med en uhyggelig hastighed.
Jeg beholder mine aktier indtil videre og kommenterer helst først igen, når (bemærk ordvalget) der kommer noget videnskab med kød på.
-
Stof til eftertanke Boersboe.
Fandt dette paa Ihub mht mange bolde i luften:
abew4me
Re: Blarcasamine post# 428736
Monday, August 28, 2023 4:27:23 PM
Post# of 428787
Yup. The only way that you can skip the required P1 and P2 trials and go directly to a P3 trial is if you are going to repurpose a drug for another disease.IMO, this is confirmation that Anavex will in fact be repurposing A2-73 after it is approved for Rett...which is exactly what I had outlined in my previous post a few weeks ago. (See below)
abew4me
Post# 426544
Wednesday, August 09, 2023Yes. I think they'll present the OLE as an alternative to a full-blown confirmatory trial because their NDA (New Drug Application) will be focused on repurposing A2-73.
This has been Anavex's plan from the beginning (IMO)...but the Covid virus delayed the approval of Rett. Now everything is back on track!Drug repurposing, or repositioning, is a strategy aimed at identifying new uses for already approved drugs, which fall outside their original medical indication. This strategy has led not only to the successful preclinical and clinical testing in multiple neurological disorders, but also to the reevaluation of disused drugs, epitomized by the remarkable case of thalidomide.
In recent years drug repurposing has covered a wide range of neurological disorders, from neurodegenerative and neuropsychiatric to drug abuse-related disorders.
Alzheimer's disease and Parkinson's disease, for example, are the two most common neurodegenerative diseases, for which only symptomatic therapies are available, while neuroprotective drugs are still an urgent unmet need. They are therefore in the top list of neurological disorders for the investigation of repurposed drugs, targeting both the disease neuropathology and symptoms.
The FDA can approve an NDA (New Drug Application) with one successful P3 trial and the repurposing of an FDA-approved drug.
So, if the FDA approves A2-73 for Rett, that would qualify for the first half of our Alzheimer's application. The other half would be our P2b/3 AD trial.
IMO, this is the main reason why Anavex wants the FDA to approve Rett first. Once it is approved, they can expedite the entire process for our Alzheimer's application by simply repurposing A2-73. (Qualifying for the $100M voucher is a bonus)
Our FDA guys know what they're doing...especially Dr. Jin.
TGD and his team know what they're doing. Just sit back and enjoy the ride.
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Yup. The only way that you can skip the...
abew4me: Yup. The only way that you can skip the required P1 and P2 trials and go directly to a P3 trial is if you are going to repurpose a drug for another di...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
-
Anavex
@kyedJeg er selv sundhedsfagligt uddannet og har beskæftiget mig med farmakologisk forskning. Er deraf bekendt med det ovenstående. Ændrer ikke ved mine udtalelser. Ét er at have mange bolde i luften- andet er at love noget og præsentere halvfærdige præsentationer på konferencer. Uprofessionelt.
-
Anavex Der skal ikke meget til for at slå Daybue i RETT!
DAYBUE (trofinetide): Key Facts for Parents - Rett Syndrome Research Trust
Rett Syndrome Research Trust advances medical research, news and information about Rett Syndrome.
Rett Syndrome Research Trust (reverserett.org)
Daybue blev godkendt i RETT fornyelig.
RSBQ score var bedre, men siger ikke noget om det er clinicaly significant.
It is not possible to conclude whether a 3.2 point difference on this scale is clinically significant as there are no publications that define what constitutes a meaningful change in the RSBQ score.
CGI-I scoren var næsten lig med placebo. 3,8/3,5
WHAT IS THE CGI-I?
The Clinical Global Impression - Improvement scale (CGI-I) is a seven-point scale where the clinicians assess how much the patient's illness has improved or worsened over the 12 weeks of treatment. The scores range from 1 to 7:
1 - Very much improved
2 - Much improved
3 - Minimally improved
4 - No change
5 - Minimally worse
6 - Much worse
7 - Very much worse86 % får diarre af Daybue! - INGEN HOS Anavex 2-73!
Prissætning på Daybue afhængig vægt:
Helt op til 924.180 $ pr. år!PRICING
Acadia announced on their webcast that the list price of DAYBUE is $21.10 per mL. That comes to $9,495 per 450 mL bottle. Given the dosage included in the prescribing information, cost per patient, depending on weight, will be between $385,075 and $924,180 per year. Acadia has not yet announced if there will be discounts or rebates on pricing.
Selv Anavex`s to forsøg fase 2 og fase 3 i piger over 18 år synes bedre på alle parameter - og med minimale bivirkninger. ( Daybue 5-40 år i forsøget )
Anavex har hele tiden udtalt, at man forventer noget bedre resultater i Excellence forsøget med 5-17 årige piger.
( husk Anavex har OLE forsøg kørende, som de for Canadas vedkommende lige fik forlænget i juni efter ønske fra plejer og læger - mon ikke der har været noget feedback her til Anavex?)
Chancen for at 2-73 slår Daybue er efter min mening meget stor - og ud fra prissætningen af Daybue er der et kæmpe markedspotentiale. ( udover Voucheren på ca. 100 mill. $)
Ydermere er Daybue hidtil begrænset til US - 2-73 satser både på US, EU, UK, AUS og Canada på samme tid - hvad vi ved indtil nu.Forventer TLD ca. 3-4 mdr. efter det afsluttede Excellence forsøg - dvs. slut september/oktober 2023!
Nedtællingen er startet for shorterne - hvor længe tør de trække den? - og hvor længe bliver øvrige større investorer på sidelinjen?
Uanset kommer der til at ske noget afgørende for Anavex inden for de næste par mdr!
-
Anavex Den helt afgørende forskel er nu, at alle forsøg er afsluttet - resultaterne gode eller dårlige skal derfor komme inden for de næste uger/mdr.
Tidligere var afslutningstidspunktet af div. forsøg usikker pga. COVID-19 - eller risikoen for evt. bivirkninger og heraf mulig afbrydelse af forsøg mm.
Alt dette er nu overstået og nu vil der komme resultater uanset positiv eller negativ udfald.Tiltroen til gode RETT resultater, bunder bl.a. også i de sidste to PR`s vi fik i juni:
Tildeling af forsat brug i RETT børn:
https://finance.yahoo.com/news/anavex-2-73-blarcamesine-receives-113000106.htmlMeningsfyldt forbedringer i voksne RETT patienter:
https://finance.yahoo.com/news/long-term-clinical-study-demonstrates-113000653.htmlDisse udmeldinger kan efter min beskedne mening kun tolkes positivt og give en forventning om gode data - og især i unge piger, hvor der sandsynligvis er større mulighed for at rette mere op på flere symptomer ifht. voksne piger.
-
Sjovt nok Tasso, så har jeg lige nu den samme fornemmelse som med RSV data. Rolf Sass Sørensen var meget positiv og gav indtryk af noget stort. Ligeså her, flotte data på AD 1. december 2022, data som blev hastet igennem til kongressen. Siden da intet nyt intet. Jeg er selvfølgelig i minus i Anavex, men holder.
-
Høns mig her og kyllinger mig der... (kunne ikke dy mig)
Kursen er faldet 2023 igennem, tildels pga af manglende indfrielser af udmeldte forventninger, så det nok ikke kun fordi kursen lige pt. Ikke flytte sig meget fra støttepunktet 7,7- men på den lange (langsomlige) bane.Over 10$ skal den nok komme uden nyheder, medmindre støtten bankes helt væk, hvilket jeg dog ikke tror sker/ selv i dette herrens urolige market

Mvh

-
Ikke så meget det jeg ville fortælle, det var dagens stigning som var interesant...
Men +19% for året er bedre end -40% i samme periode
komme jo også helt an' på hvornår med lavede sin investering.De er mega svære at ramme disse højdespringer, det 100 gange nemmere at ramme modsat...
Men kender ikke ADTX, der er sikkert udvanding split osv at tage med i grafen...
Mvh
-
Anavex Endnu en patentansøgning vedr. 2-73.
Som jeg læser det er det en patentansøgning, der sker i forlængelse af tidligere patenter, som præcisere krystalformen af 2-73.
En teknisk formalitet for helt at beskytte alle former for 2-73 mod at andre kan "stjæle" stoffet fra Anavex.Dette er som skrevet kun en patentansøgning af mange efterhånden fra Anavex vedr. 2-73 - Men spørgsmålet er:
Hvorfor bruger Anavex så meget krudt på dette, hvis man ikke havde set en god effekt i brugen af 2-73 i forskellige indikationer??Vi må bare afvente data!
-
Anavex Ny ansættelse til Scientific Advisory Board.
Anavex Announces Appointment of Dr. Marwan N Sabbagh, MD as Chairman of the Scientific Advisory Board
NEW YORK, Sept. 12, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders including Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, Rett syndrome and other central nervous system (CNS) diseases, today announced the appointment of Prof. Dr. Marwan N Sabbagh, MD, as Chairman of the Scientific Advisory Board. Pr
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
"I'm excited to join Anavex's Scientific Advisory Board at this time of important progress of the Company," said Professor Dr. Sabbagh. "There is such a significant unmet medical need around the globe caused by Alzheimer's disease and given the robust clinical data of blarcamesine (ANAVEX
2-73) in Alzheimer's disease I look forward to joining the scientific team at Anavex to move forward a path for patients and their loved ones to be able to provide an effective therapeutic which can be taken orally and is generally safe."Mon ikke professor Dr. Sabbagh har set mere data end os andre alm. aktionærer?
Artikel i Neurologylive fra den 11. September 2023.
Af denne artikel fremgår det, at flere forsker/læger fra bl.a. Danmarks har forsøgt at forbedre den 20 år gamle engelsk RSBQ analysemetode, som anvendes som standard for RETT i dag. (i mangel af bedre?)
Anavex har efter dialog med FDA forsøgt at indarbejde en bedre og mere retvisende måde at tolke effekten af 2-73 i patienterne.
Dette har de også tilpasset i de endpoints, som vi snart får fra Excellence forsøget.
I min optik igen et bevis på, at Anavex har en innovativ tilgang, så man optimerer behandlingerne til reel gavn for patienterne. -
Dr Sabbagh er ikke hvem som helst:
Arizona Hearing Center | Expert Hearing Care in Arizona
Arizona Hearing Center provides expert hearing tests, personalized audiology care, and advanced hearing treatments to improve your quality of life — schedule a
(www.azhear.com)
Markedet læser ikke meddelelserne fra Anavex

-
"Anavex har efter dialog med FDA forsøgt at indarbejde en bedre og mere retvisende måde at tolke effekten af 2-73 i patienterne."
Hvorfor har Anavex brugt energi på dette, kunne man ikke komme igennem med den angiveligt dårligere metode?
Det vil være ønskeligt med mindre akademisk navlepilleri og et større kommercielt fokus.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind