Scandinavian Medical Solutions A/S (SMSMED.CO)
-
Det er allerbedste er at kigge deres børsmeddelelser igennem. Så får man et godt indtryk af deres evner til at skabe vækst.
Jeg skrev engang i oktober 2022, at selskabet var meget undervurderet. Jeg satsede på en kurs på 8 kr. ved årsskiftet 22/23. Det holdt ikke helt.
Jeg købte en pæn portion aktier til 5,08 kr. og det var ikke en sjov periode i oktober/november, hvor selv en handel på 50-60 aktier kunne sende aktien 7-8% ned.
Jeg har stadig aktierne, og er faktisk ret tilfreds med investeringen.
God weekend derude.
-
SMS er driftige købmænd fra Aalborg. Opererer i et uendeligt stort marked. Efterspørgslen efter scannings kapacitet er stort set ikke konjunkturafhængigt. De har 3 forretningsben: Scannersalg, service/reservedel og udlejning. Entré barrieren i det dyre segment, hvor SMS fortrinsvis opererer, er meget stor. Og endelig, de hyrer kun top-klasse sælgere....
Er med til GAK på 4,54.
-
Virksomhedspræsentation fra IPO.
-
Interview mandag den 20. december 2021: Helge Larsen er igen taget til Aalborg for at tale med Scandinavian Medical Solutions - bl.a. om årsrapporten, guidance, nye ordrer og forretningens tre ben.
-
Et meget fint interview som bl.a. var med til at overbevise mig. Jeg synes de to herrer efterlader et meget positivt og tillidsvækkende indtryk. Ikke oversmarte supersælgere, men et par gode helt nede-på-jorden typer der til gengæld ved præcis hvad det er de vil, hvad målet er og hvordan de opnår det. Jeg tror på dem.
-
Det samme her. Jeg så også "købmanden" Helges interview med de to købmænd fra SMS og blev overbevist. Købte de første aktier et stykke tid efter børsnoteringen og har suppleret siden.
Match har løbende skrevet en del om selskabet her på ProInvestor.
-
Du bruger vort søgefelt øverst oppe på forsiden i højre side.
Skriv f.eks følgende:
Scandinavien medical solution SMS
site:ProInvestor.com
Resultat:
Tilføj f.eks. Match:
-
De medvirkede også fornyligt i en podcast kaldet "Aktier i fokus" har vedhæftet link: https://podcasts.apple.com/dk/podcast/aktier-i-fokus/id1657718967?l=da&i=1000598577579
-
Efter alle jeres lovprisninger kom jeg til at tænke på at jeg også i mit holdingselskab har købt en "lyttepost" mellem jul og nytår.
- 70% indtil nu - imponerende og nu kan man blot ærgrer sig over postens størrelse.
Jeg har fulgt selskabet siden børsnoteringen og de synes at leverer som lovet. Det er en sjældenhed.
-
Og her til formiddag kom der så en ny positiv udmelding fra SMS:
"Scandinavian Medical Solutions A/S (eller 'Selskabet') er glade for at kunne offentliggøre endnu en underskrevet kontrakt på en langtidsudlejning af en modulær MRI-løsning."
Ordren har en værdi over 8,5 mio. kr. over en årrække. Udlejningsdelen af SMS får sandsynligvis større og større betydning for deres indtjening. Samtidig med, at den skaber et løbende cashflow.
-
Scandinavian Medical Solutions. Ligner en stærk case fremadrettet. Pæne nøgletal og kraftigt stigende profit i en branche som ikke alle og enhver bare lige kan gå til.
Ligner et stærkt koncept med store muligheder for opskalering.
http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0001NPDZ]3]1]E0EXG$XCSE_3060&externalidexchange=EX$$$$XCSE&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=DK0061675006
Used Imaging Equipment | Quality systems for sale
High-quality used imaging equipment. Save costs without compromising quality. MRI, CT, PET-CT, X-ray, C-arms & ultrasound systems.
Scandinavian Medical Solutions (www.scandinavian-medical.com)
Har også købt et par PÆNE frimærker !
Mvh
-
Scandinavian Medical .. stabil teknisk udvikling, graf:
Men iøvrigt, efter at have haft et tilsvarende job i maskin-udlejning, så er det et rigtig godt koncept. Der kan både sælges og udlejes - men begge dele med høj avance, også på service siden.
Kunsten er at komme ind og vise at man kan og vil. Når du er SÅ langt, så har du til gengæld en kunde for "livet". Det betyder en stabil stærk udvikling år efter år. Og nok ISÆR i denne branche og i denne tid med budgetter der skal skæres til optimalt.
Udviklingen kommer lidt til at ligne den i "free-trailer". Det kører så stabilt det næsten er kedeligt, men .. profitabelt år efter år.
Det svære er altid at få opsamlet volumen inden prisen ....
Mvh
-
Scandinavian .. groft sagt er konceptet at når "top-hospitalet" efter 3 år beslutter at købe det sidste nye, så står du klar til at købe det brugte. Du køber det ca. til ½ pris af nypris. Man renoverer og servicerer og sælger så videre til ca. 70 % af nypris.
Din kunde, hospital sekundær, får 30 % rabat set i forhold til nyprisen og du .. har en avance på 40 % (dog fratrukket ren. og serv. ). Du har hjemkøbt til 50 % af nyprisen og gensælger til 70 % = 40 %.
Dette kan gøres enten som udlejning eller salg. Ofte tilbyder man så at udføre den nødvendige service i en garanti-år-række til aftalt pris. Det smarte er at du så allerede har fat i kunden når de næste gang vil skifte !!
Så alle de dejlige maskiner bliver udnyttet optimalt ned gennem rækken af hospitals niveauer. Hospitaler og patienter får det optimale udstyr .. ( også export, f.eks Afrika ) og Scandinavian Medical tjener kassen.
Til glæde for .. ALLE !

Mvh
Ps. Når man i en årrække har bevist sit værd, så sker det at man også får tilbudt NYFORHANDLINGEN af nogle af de komplicerede produkter, hvilket jo yderligere forbedrer forretningen.
-
Scandinavian Medical Solution - En detalje der gør aktien interessant er bl.a. det potentiale der ligger i opjustering af leasing - og leje aftaler pga. opjustering af renten. Præcis som i fast ejendom vil der for en væsentlig del af aftalerne være mulighed for at hæve lejen/leasing ydelse pga. rente opjusteringer.
Med en vis forsinkelse ligger der derfor et pænt potentiale og venter.
Leasing selskaber klarer sig iøvrigt ofte fremragende i tider hvor budgetterne er stramme og store nyanskaffelser forsøges "afbalanceret" eller man i visse faser kan nøjes med det "næst-bedste".
Mvh
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind