Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

SP500

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
6 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    stocktiger
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hov, forsøger den sig med noget bear nu? Det lignede indtil videre kun en Wave C, men så brød den lige ca. 4062,9..

    1 Reply Last reply
    5
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Den skal bare ned i 3990, så er den klar igen. Men vi kommer ikke op i 4800 igen imo.

      1 Reply Last reply
      5
      • S Offline
        S Offline
        stocktiger
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Skal kursen måske igen lidt opad på mandag? Måske er DAX ikke helt klar til et evt. fald hvis det da er det den vil. Markedet har bevæget sig op i de seneste måneder efter grimme fald sidste år (ATP ved det). Men hvis markedet ikke vil lave ny top (4800+), hvordan vil kursen så reagere? Vi må følge det, har selv været meget overrasket over de seneste måneders stigninger.

        1 Reply Last reply
        6
        • S Offline
          S Offline
          stocktiger
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          I min optik MÅ de enorme og hurtige rentestigninger(FED og også ECB, der måske har et efterslæb med stigninger) tage pusten fra aktie-bullsene. I den virkelige verden er mælken og de andre kølevarer fortsat ALT for dyre 🙂

          1 Reply Last reply
          6
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Helt enig stocktiger 🙂

            Vi mangler Wave C (eller bølge 2 NEDAF som nogle også kalder det) ned i Elliot Wave teori.

            Må jeg høre dit take på hvad du tror ECB kommer til at gøre med renten? Ofrer de Sydeuropa for at Nordeuropa kan komme på benene igen? ... eller kommer det til at trække i langdrag?

            Jeg har virkeligt svært ved, at finde en rød tråd i kommunikationer fra diverse økonomer, når det kommer til hvad ECB vil gøre.

            Jeg hælder til, at de til sidst hæver renten, og så finder en eller anden mærkelig gælds-afskrivnings-aftale med SydEuropa (massiv støtte-opkøb af statsobligationer i Syd), men på den anden side, så kan man jo ikke bare gøre det. Så vil meget gerne høre dit take 🙂

            PS: Og nøj, hvor Tyskland, Frankrig og Belgien mangler at opgradere deres IT infrastruktur (for slet ikke at tale om Sydeuropa, men de lader til ikke rigtigt at være interesseret i det).

            For pokker da, hvor de halter bagud. Jeg er stadig rystet over at jeg skal betale for WiFi når jeg er på hotel i Tyskland. Ikke alene er deres WiFI dyrt, det er så også piv-langsomt.

            1 Reply Last reply
            6
            • S Offline
              S Offline
              stocktiger
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Hvad centralbankerne kommer til at foretage sig er svært at spå om. Man skal frygte dem, fordi de i sidste ende skal vise hvem der bestemmer. "De der fortsat sætter varepriserne op skal have en lærestreg". Tror desværre at inflationen langt fra er kommet under kontrol og derfor skal man som aktieinvestor være meget forsigtig. Pludselig kan markedet sætte sig for alvor. I EU-lande der vader i gæld og hvor fortsatte rentestigninger skaber ballade, har ECB sagt at målrettet hjælp kan komme på tale. Inflationen (senest 7,7% i DK) er fortsat langt over de 2, så noget kommer ECB til at gøre.

              1 Reply Last reply
              8
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Spot on stocktiger! ... 100% enig!

                1 Reply Last reply
                6

                Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                With your input, this post could be even better 💗

                Tilmeld Log ind

                • Log ind

                • Har du ikke en konto? Tilmeld

                • Login or register to search.
                • First post
                  Last post
                0
                • Debatforum
                • Seneste
                • Populære
                • Bruger