Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Netcompany i mål for 2022, men 2023 skuffer på marginen

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
32 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    Hyst
    wrote on sidst redigeret af
    #9

    Ikke et firma jeg ville investere i.

    1 Reply Last reply
    2
    • U Offline
      U Offline
      Urban
      wrote on sidst redigeret af
      #10

      Dagen er vel en af de dage, hvor de fleste hellere ville være gået "kontant". OMX -2.22%

      Men man skal altid tænke lidt mere langsigtet....!

      1 Reply Last reply
      2
      • K Offline
        K Offline
        koden
        wrote on sidst redigeret af
        #11

        Hvorfor ikke...?

        1 Reply Last reply
        2
        • M Offline
          M Offline
          Manfred
          wrote on sidst redigeret af
          #12

          Jeg ville være mere bekymret hvis de havde fast holdt den høje ebidta-margin. Med den usikre fremtid der venter i 2023. Min tillid er vokset til Net Company for deres konservative og nede på jorden udmelding efter i dag

          1 Reply Last reply
          5
          • K Offline
            K Offline
            koden
            wrote on sidst redigeret af
            #13

            samme her...godt køb indtil videre... det må simpelthen være en overreaktion siger mit vand mig 🙂

            1 Reply Last reply
            2
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #14

              Som verden ser ud, da meget forståeligt at de konservative og forsigtige, endnu mere med tanke på hvor mange tæsk de fik ved forrige kvartalsregnskab.

              1 Reply Last reply
              3
              • H Offline
                H Offline
                Hyst
                wrote on sidst redigeret af
                #15

                Link Preview Image
                Computerworld Jobglæde: Netcompany-medarbejdere klager over stress, stor udskiftning og ulønnet overarbejde

                Jobglæde 2022: Hos Netcompany falder jobglæden for andet år i træk. Hård kultur og ubetalt overarbejde er nogen af klagepunkterne fra virksomhedens medarbejdere.

                favicon

                Computerworld (www.computerworld.dk)

                Link Preview Image
                Netcompany har anvendt ulovlige ansættelseskontrakter: Medarbejdere fik forbud mod at oplyse deres løn

                Ansatte hos it-virksomheden Netcompany har haft forbud mod omtale deres løn. Det er i strid med ligelønsloven, lyder det fra eksperter.

                favicon

                Computerworld (www.computerworld.dk)

                Link Preview Image
                Fra Danmarks bedste it-brand til et af de værste: Netcompanys image styrter mod afgrunden sammen med Facebook, DXC og Huawei

                Computerworld Image 2022: Netcompany skraber bunden i årets store imageundersøgelse, hvor den enorme vækst hos Netcompany ser ud til at gå ud over selskabets omdømme i Danmark. Netcompany ønsker ikke at kommentere målingen.

                favicon

                Computerworld (www.computerworld.dk)

                Link Preview Image
                Netcompany A/S som arbejdsplads | Jobindex

                Få viden om Netcompany A/S der kan hjælpe dig i din jobsøgning. Se evalueringer af jobglæden, aktuelle ledige stillinger og lønniveau i virksomheden.

                favicon

                Jobindex (www.jobindex.dk)

                På sigt vil det afspejle sig i produkternes kvalitet, i det omfang det ikke allerede har gjort det.

                Ledelsen er bare ikke min kop te.

                1 Reply Last reply
                4
                • K Offline
                  K Offline
                  koden
                  wrote on sidst redigeret af
                  #16

                  Sådan nogle gamle nyheder er ikke nødvendigvis gældende mere.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hyst
                    wrote on sidst redigeret af
                    #17

                    Nej ikke nødvendigvis - det er korrekt! Men det siger noget om virksomheden.

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • M Offline
                      M Offline
                      Minino
                      wrote on sidst redigeret af
                      #18

                      VED I HVORDAN KOMMER MARTIN MUNK FREM TIL 20% KURSFALDET?

                      Fra:
                      https://www.proinvestor.com/investornyt/931480/onsdagens-aktier-svag-prognose-kostede-netcompany-dyrt

                      ...Så er der så marginforventningerne, der skuffer markant. Her estimerede markedet en margin på over 20 pct., mens Netcompany guider 15-18 pct., siger Martin Munk, aktierådgiver i Jyske Bank, til Marketwire.

                      Han peger på, at dagens kursfald i store træk svarer til, hvor meget indtjeningsestimaterne for 2023 må forventes at blive sænket, hvis Netcompany rammer midtpunktet af sin egen prognose. Det vil sige omkring 20 pct.

                      fRA:
                      https://www.proinvestor.com/investornyt/931207/netcompany-nordnet-forsigtige-og-formentlig-skuffende-forventninger

                      Netcompany venter en justeret indtjeningsmargin på 15-18 pct. Her var til sammenlignet ventet henholdsvis 20 pct. Samtidig ses en omsætningsvækst på 8-12 pct.

                      Salgsvæksten svarer til en omsætning på mellem 5988,6 mio. kr. og 6210,4 mio. kr. i 2023, hvor analytikerne ventede 6029,6 mio. kr.

                      VED I HVORDAN KOMMER MARTIN MUNK FREM TIL 20% KURSFALDET?

                      Pft

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • M Offline
                        M Offline
                        Minino
                        wrote on sidst redigeret af
                        #19

                        Et andet spørgsmål:
                        hvad er det der berettiger analytikernes forventninger (f. eks. prognosen 2023)? kan de skrue så meget op at din virksomhed får problem (med aktiekurs)?

                        pft.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • P Offline
                          P Offline
                          ProinvestorNEWS
                          wrote on sidst redigeret af
                          #20

                          Netcompany/SEB: Kursmål sænket 14 pct. - GENT

                          26/1 06:35

                          Kursmålet for aktien i Netcompany er onsdag blevet skåret med 14 til 395 kr. fra førhen 460 kr. af finanshuset SEB Bank.

                          Det fremgår af data fra Bloomberg News.

                          Anbefalingen af aktien fastholdes på "køb" af analytiker Yiwei Zhou. Det nye kursmål indikerer da også stadig et potentiale på 58 pct. i forhold til lukkekursen onsdag i 250,20 kr.

                          SEB Bank har haft en købsanbefaling af aktien i Netcompany siden marts 2021, da kursen på aktien lå i 527,50 kr.

                          .\˙ MarketWire

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • P Offline
                            P Offline
                            ProinvestorNEWS
                            wrote on sidst redigeret af
                            #21

                            De to store amerikanske finanshuse Morgan Stanley og Citigroup har skåret gevaldigt i kursmålet for aktien i Netcompany efter den danske it-koncerns årsregnskab onsdag, hvor særligt prognosen for 2023 blev mødt med stor skuffelse hos investorerne.

                            Efterfølgende har analytikerne hos Morgan Stanley regnet sig frem til et noget lavere kursmål for Netcompany-aktien på 290 kr. mod et tidligere et af slagsen på 425 kr. Samtidig sænker finanshuset anbefalingen af aktien til "ligevægt" fra "overvægt".

                            Citigroup fastholder en anbefaling på "ligevægt", men har sat kursmålet ned til 260 kr. fra 325 kr.

                            Netcompany havde en grum dag på børsen efter regnskabet onsdag, hvor aktien faldt 21,2 pct. til 250,20 kr. Nedturen svarer til et fald i markedsværdien på 3370 mio. kr.

                            Regnskabet for fjerde kvartal var i det store hele nogenlunde som ventet af analytikerne, men det var forventningerne til 2023 absolut ikke.

                            Netcompany venter i 2023 en omsætningsvækst på 8-12 pct. og en justeret driftsmargin før af- og nedskrivninger (EBITDA) på 15-18 pct.

                            Det er særligt forventningerne til driftsindtjeningen, der var årsag til misstemningen blandt investorerne. Analytikerne havde nemlig estimeret en noget højere justeret EBITDA-margin for 2023 på 20,6 pct.

                            .\˙ MarketWire

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • K Offline
                              K Offline
                              koden
                              wrote on sidst redigeret af
                              #22

                              Viser det ikke bare endnu engang hvor meget til grin de kursmål er?

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • M Offline
                                M Offline
                                Makingmoney
                                wrote on sidst redigeret af
                                #23

                                Koden her et eksempel på hvordan "de kloge" kan manipulere med kurserne, i hvert fald længe nok til at de selv kan tjene penge på deres "nyheder".
                                https://finans.dk/erhverv/ECE14894520/mangemilliardaers-formue-i-stort-dyk-efter-svindelanklager/

                                1 Reply Last reply
                                2
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #24

                                  Fin stigning i dag ovenpå gårsdagens overreaktion. Godt at man fik fisket lidt op på bunden.

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • R Offline
                                    R Offline
                                    runie
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #25

                                    Det er til dato én af de lammeste efterrationaliseringer jeg har set fra en analytiker.

                                    Gennemsnittet af kursmål på NetCompany ligger på omkring 380 før regnskabet, så hvis hvis kursen endelig skulle nogen steder hen på baggrund af analytikernes modeller, var det op.

                                    Og siden, hvornår har der nogensinde været et nærmest en til en forhold mellem en aktiekurs og et eller andet til lejligheden udvalgt nøgletal?

                                    Endelig det her med forventninger om 20% guiding. Det er der forhåbentlig ikke en eneste af analytikerne, der har seriøst har haft som forventning, for så burde de tage deres gode tøj og gå.

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • R Offline
                                      R Offline
                                      runie
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #26

                                      De har bare ikke gidet opdatere deres forventninger, og så har de rådet deres klienter til at shorte op til regnskabet. Det er så tæt på reel insider-handel man kan komme. Eneste ting er, at vi andre burde have set det komme.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • R Offline
                                        R Offline
                                        runie
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #27

                                        De såkaldte analytikere kan ikke bruges til noget som helst. Hvis det virkelig er rigtigt, at de havde en forventning om EBITDA-margin for 2023 på 20%, så viser det blot, hvor lidt de sætter sig ind i tingene. Men jeg tror nu udmærket godt de var klar over, at det ville se anderledes ud, det har bare tjent godt på at staldtipse deres klienter til at short'e op til regnskabet og efterfølgende købe op.

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • R Offline
                                          R Offline
                                          runie
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #28

                                          PS. "Morgan Stanley called Tesla one of its Top Picks for 2023 earlier this month, highlighting increasing competition and the company's dominant position amidst a bear market, as detailed in a report from Teslarati. The firm also maintained a price target of $330, while some other analysts have dropped their own targets on Tesla's stock."

                                          I rest my case ...

                                          1 Reply Last reply
                                          1

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger