Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Teva - TA ?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
11 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • U Offline
    U Offline
    Urban
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Flere hedgefonde har øget deres andele i Teva.

    Link Preview Image
    Stock Market Alerts | MarketBeat

    Read up-to-the-minute investing news with MarketBeat's instant stock market news alerts.

    favicon

    (www.marketbeat.com)

    1 Reply Last reply
    2
    • H Offline
      H Offline
      Hyst
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      Kaare nåede ikke helt i mål med alt, men lagde dog grundlager for at fjerne de største sten om halsen - gæld og opioid, men Richard Francis kan være mere udviklingsorienteret.

      Deres Biosimilars skulle jo være en del af fremtiden:
      https://www.tevapharm.com/globalassets/tevapharm-vision-files/teva-specialty-and-biosim-pipeline-october-31-2022_tevapharm.pdf

      Kan ikke se noget der for alvor gør en forskel på kort sigt.
      Jeg har den på lang sigt og er tilfreds med mine 26,00% so far. (6% dog valuta).

      Link Preview Image
      Teva Pharmaceutical Industries Limited American Depositary Shares (TEVA) Earnings Report Date | Nasdaq

      Find annual and quearterly earnings data for Teva Pharmaceutical Industries Limited American Depositary Shares (TEVA) including earnings per share, earnings forecasts at Nasdaq.com.

      favicon

      (www.nasdaq.com)

      1 Reply Last reply
      3
      • C Offline
        C Offline
        CharlesPonzi321
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        Hoppede ud af tech ved eurex luk(19.58 dk tid) og parkerede mig i Teva igen. Evt. en tand for tidligt, men gider helst ikke tech omkring regnskaber(med mindre jeg kan finde groteskt prissatte knockout warrants). Teva 9% nede på en uge efter test af juli/august top. Teknisk kan den vel ramme 9,5 inden den skal prygles op, men mon ikke bunden rammes mindst en uge før kommende regnskab. Umiddelbart gætter jeg på længere pause ved 14-15 forudsat den prygles op.

        1 Reply Last reply
        3
        • M Offline
          M Offline
          Moti
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Jeg tænker at der måske kunne være flere overraskelser på vej i år. At de måske allerede her 8 feb. kunne gå hen og "overraske markedet" ?? Argumentet for deres seneste nedjusteringer har været den høje dollarkurs, hvilket nu er markant anderledes siden november. Samtidig har de en spændende pipeline på vej i et andet gear end tidligere, og deres mange retslige tvister begynder at kunne se enden. Hvad er efterhånden begrundelsen for at prissætningen fortsat skal befinde sig på det latterlige niveau som den har gjort de sidste år ??Der begynder jo at kunne skimtes en forretning som lægger op til vækst fremadrettet, og har fået orden i deres økonomiske forhold til omverdenen. Gældsproblemet er der nu taget hånd om, og er i kontrol, og jeg tænker at de nok inden længe kan begynde at give de tålmodige aktionærer en lille håndsrækning igen, i form af lidt udbytte, eller måske et lille opkøbs program af egne aktier, mens kursen er helt underdrejet ? Hvad er det samlet set, der begrunder en prissætning på P/E 4,04.
          Som jeg ser det, må det blive et spændende år, efter denne laaange tomgang Teva har befundet sig i.

          1 Reply Last reply
          3
          • C Offline
            C Offline
            CharlesPonzi321
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            Stigningstakt sidst den faldt 90%. 95 bagger over 25 år.

            109727_teva.JPG

            1 Reply Last reply
            3
            • C Offline
              C Offline
              CharlesPonzi321
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              Dollar impact - Kaares forklaring ved seneste regnskab.
              DXY er nede med 12% fra 1 okt.

              109729_Teva_dollar_impact.JPG

              1 Reply Last reply
              3
              • M Offline
                M Offline
                Moti
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                Hej Ponzi
                Jeg har bemærket dine observationer omkring "stigningstakten" i Teva, og det er jo rigtigt, at det ikke er en der i lange perioder har rykket op i samme % forhold som det generelle marked. Det har jeg faktisk kigget en del på, men jeg tror der er nogle væsentlige ting du overser ved at anskue det på denne måde.

                1. Teva har i deres historik, bevist at de kan tjene penge på den lange bane.
                2. Samtidig med dine obsservationer med stigningstakten over 25 år, glemmer du at de i hele denne periode har haft kontinuerlige udbyttebetalinger til deres aktionærer.
                  3.Mht til stigningstakten, synes jeg også du overser, at aktien efter nedturene på grafen siden 90`erne, har rejst sig ret hurtigt med både 20 og 30 dollar indenfor en 2 - 3 årig periode.
                  4.Nedturen denne gang har været anderledes end de andre. De har været ramt af manglende tillid, fra investorerne, og bl.a derfor handles den på så lave nøgletal lige pt. Dette kan jeg kun se vil ændre sig, hvis de lykkes med det der er deres udmeldte. Men om tiden er til en 20/30 dollar stigning lige nu kan jeg selvfølgelig ikke sige, men jeg tror ikke denne periode er så langt væk mere. Jeg ser det nu sådan, at hvis gældsafvikling forbliver intakt, og de lykkes med deres vækstplan, kan opstigning begynde før end man kan nå at få en god indgangskurs.
                1 Reply Last reply
                2
                • C Offline
                  C Offline
                  CharlesPonzi321
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  25 år er lang tid, men jeg forventer en eller anden form for kanal opad de næste år. Umuligt på nuværende tidspunkt at gætte på - og så meget kommer den vel ikke til at stige så meget før kanalen opad dør.
                  Jeg ser egentligt kurs 20 i slutningen af året som realistisk, hvis hvis der ellers er tilstrækkelig medvind på parametrene - men jeg vil også helst undgå de døde perioder. 1984 bunden der var udgangspunktet - og cirkatal i øvrigt.

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • M Offline
                    M Offline
                    Moti
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    Hele denne historie med Teva som investering, har taget noooget længere tid end jeg i 2017 regnede mig frem til, og jeg kan jo kun skue tilbage og konkludere, at perioden har været ekstrem turbulent. Min tålmodighed har været sat på prøve mange gange :-))
                    Men starte opstigning som i 1984, da Teva var et ganske ukendt selskab tror jeg nu ikke på. Jeg tror også på at de 20 dollar, sagtens kan være en top for i år, men i takt med planlagt gældsafvikling, vil der blive frigivet kapital, som tidl var reserveret til rentebetaling. Er det ikke ca 1 milliard om året Teva betaler i rente - sådan et slag ud i luften ??
                    Derfor er mit bud, at Teva den næste 2-3 års periode løfter den tilbage i 30+ dollar. Hvis vi antager at deres indtjening slet ikke rører sig ud af flækken, men forbliver den samme som nu, vil en kurs på 30/31 dollar kun afspejle en P/E værdi på ca 12. Det er for billigt, for et selskab som er trimmet til fremtiden

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • TheNoteT Offline
                      TheNoteT Offline
                      TheNote
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      TEVA - chartupdate:

                      Dayli:

                      https://invst.ly/-90g8

                      Weekly:

                      https://invst.ly/-90j2

                      I perspektiv:

                      https://invst.ly/-90k1

                      Spørgsmål er velkomne.

                      Kan se der har været nogle "dumps". Har der været negativt nyt ?

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        Gassen gik af ballonen? Har tidligere været kritisk over resultaterne som Kåre leverede og det står jeg forsat ved. Kåre fik fyldt lommerne i ekstrem grad, mens han ikke formåede, at skabe aktionærværdi.

                        1 Reply Last reply
                        1

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger