BAVA: Forløber til regnskabet
-
Bemærk venligst, at jeg allerede har anført en korrektion til mit indlæg. Tak for din omhyggelighed

-
Hej LLi, Jeg har det i BAVA som jeg vil have, derfor er min betalingsvilligehed til en "Hold" anbefaling :). Havde jeg ikke nogle ville jeg gerne ha købt nogle. Dermed sagt syntes jeg ikke den er dyr med det nuværende potentiale. Tror også den frysetørret koppevaccination kommer til at sælge okay og så er der Covid og RSV som dark horse.
Så der er bestemt fundementaler for den nuværende kurs (+ lidt ekstre). Potentialet for store stigning i omsætninger er der også og så ca 5 mia DKK i kasser når 2023 er over. Alt dette til kun 16,3 mia - Det er ikke tosset.
Er det dyrt eller billigt - det ved jeg ikke, men lige nu er man villig til at betale 11 mia DKK for Zealand Pharma der får underskud på over 1 mia DKK, som ca har chash til et års drift og omstning på 120 mio DKK.
Jeg ved godt hvad jeg ville vælge af de to lige nu

-
Men du skal jo ikke vælge lige nu, som du indleder første afsnit med, at forklare.
-
Nej jeg skal ikke vælge, men du bragte andre aktie ind til at sammelige med og her mener jeg Zealand Pharma og Bavarian ligger noget mere op ad hinanden end BAVA og Mærsk eller Genmab

-
Min kontekst var PE, hvis du missede linket til APM.
-
Et andet lille kusiosum, er at Bavarian som udviklende selskab ikke kan aktivere sine omkostninger på nye compounds, men er nødt til at udgiftsføre hver en krone.
Tænk hvis alle andre selskaber skulle udgiftsføre deres investeringer. Så var det nogle andre P/E vi så!!!
Kurs 254... så er vi da på vej

-
Tak for opdatering, Strøjer. Jge sad i går aftes og kiggede bagud i nyhedsstrømmen fra Bavarian Nordic i 2022. Det er godt at gemme alle udmeldinger fra selskabet.
Mit udgangspunkt for en bedømmelse af BN's 2023 omsætning og indtjening er uden indtjening fra Covid og RSV. Selv om de begge har fået lovet hurtig sagsbehandling i både USA og Europa, vil det være min vurdering - forudsat valide og gode data medio 2023 - at der først kan blive et salg i 2024. Til gengæld tror jeg, at det så går hurtigt med at få etableret et godt salg på grund af det internationale kendskab ( og tillid ) til BN's produkter i øvrigt.
Mit overblik over 2022:
18/5 nævnes BN's kontrakt/option med BARDA på den frysetørrede version af JYNNEOS. Den samlede kontrakt er på 299 mio. $ / 13 mio. doser JYNNEOS og levering og fakturering sker i 2023 og 2024.
Så er der en meddelelse fra den 1/7, hvor BN meddeler, at de er klar til at levere en frysetørret version af Jynneos fra 2023 og frem.
15/7 meddeler BN, at BARDA har lagt en ordre ind på 7 mio. doser JYNNEOS i 2022 og 2023. 1 mio. doser leveres i 2022, resten i 2023, hvor de indtægtføres.
19/7 meddeler BN, at de har modtaget en ordre på 1,5 mio. doser MPOX vaccine fra et ikke nævnt land til levering i 2023.
Den 3/8 meddeler BN, at de har fået en ordre på 350.000 doser til et land i Stillehavsområdet. Til levering i 2023.
Den 24/8 vurderer CITI-bank, at BN efter deres mening vil omsætte for 15 mia. kr. i 2023.
Den 20/9 meddeler BN, at PHA/Canada har bestilt Imvamune vaccine til en værdi af 234 mio. $ til levering i 2023.
Den 13/11 meddeler samarbejdspartneren NUANCE i Shanghai, at de har fået IND approval til deres eget fase 3 forsøg med RSV vaccinen. Forsøget er dermed godkendt af det kinesiske center for drug-evaluation. Og igangsat.
Så NUANCE kører deres eget fase 3 forsøg uden sammenhæng med Bavarians. Jeg vil tror, at resultaterne samkøres, når det er så vidt.Den økonomiske del af aftalen indebærer op til 225 mio. $ i forud- og milepælsbetalinger plus stigende tocifrede royaltybetalinger.
Da det er svært at sætte præcise tal på betalingerne for de leverede doser MPOX vaccine, har jeg valgt ikke at lægge mig fast på omsætning og EBITDA/nettoresultat i 2023, men vil afvente årsregnskabet i marts.
Kursudviklingen i dag tyder på, at det er ved at gå op for selv de store investorer, at der er meget mere at hente i aktien.
Jeg har Bavarian Nordic i mit depot!Link til NUANCE Pharma vedr. fase 3 /RSV:
-
Takker. Den med Nuance, er helt gået min næse forbi.
Men min tanke er at 2022 og 2023 skulle være mellemår, men jo er blevet noget helt andet.
Jeg ser ikke Bavarian, som specielt påvirket negativt, at alle de grimme ting som sker i verden lige pt. hvorfor det er mig lidt uforståeligt, at vi ligger og fiser husleje af, på det lave niveau (og der er jo mange fugle på taget, som vi slet ikke har taget til indtægt, vi begynder at vurdere et udviklingsselskab, som god gammel dags P/E selskab, hvilket faktisk ikke helt giver mening).
Min største frygt er, at jeg overser et eller andet, som i "når noget ser for godt ud, er det som regel det også", men lige pt. sidder jeg i sofaen med cola og popcorn...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind