Norden
-
Skal jeg være bekymret for mine Norden-aktier, fordi BDI-indekset bliver ved med at falde. Ratefaldet burde ikke påvirke aktiviteterne med tank og de mange skibe, der indlejes, eller gør det?, men der er en del egne skibe i balancen, hvor aftalerne løbende skal genforhandles på et lavere niveau. Er kursen forventelig på vej ned i 2023, eller hvad tror I?
-
Velkommen til New In Town. Spørg eventuelt i shippingchatten.

-
Bulk påvirker ikke tank.
Tank har været godt længe. Umiddelbart ser udsigterne stadigt gode ud, dels fordi der træder nye Rusland sanktioner i kraft primo februar, dels fordi der ikke kommer megen ny kapacitet ud fra værfterne. Ligeledes burde genåbningen i Kina bidrage til at holde raterne oppe. Og hvis vi oveni så kunne få al den recessionssnak til at forstumme, så kunne det blive rigtig godt igen.
Så tankrederierne vil stadig tjene mange penge og udbetale pæne udbytter. Men der skal godt nok også tjenes vildt mange penge for at overgå de seneste kvartaler eller bare holde niveau. Spørgsmålet er, om det er at håbe på for meget??? Jeg har tjent vildt godt på Torm som jeg købte en pæn stor portion af omkring kurs 40. Jeg har løbende solgt ud inkl solgt alle mine Norden. Jeg har stadig lidt Torm og Hafnia, og flere af dem vil nok ryge, hvis raterne kommer lidt tilbage. Hvis du slet ikke har solgt ud og sidder på en pæn gevinst, så ville jeg overveje at høste om ikke andet så noget af den.
Men tank påvirkes ikke kun af konjunkturerne men i høj grad også af storpolitik. Det sidste er der pt alt for meget spænding i, hvilket ikke gør det mindre svært at spå.
Bulk er godt nok dødt. Også mht bulk burde genåbningen af Kina være godt nyt. Jeg er fristet og følger meget med, men jeg køber ikke noget igen før jeg spotter bare lidt tegn på liv.
-
-
Fra Børsen.dk
Stik imod forventning: Nu styrtdykker de tankrater, som Torm og DS Norden lever højt på
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind