Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

A&O (PE=7-8) "is singing in the rain"

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
15 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • I Offline
    I Offline
    InvestorCL
    wrote on sidst redigeret af
    #5

    Ja, enter er der endelig salg undervejs, ellers er det fordi udbyttet stiger til nye højder, måske de begynder på at betale udbytte pr. kvartal, hvad tror du ?

    1 Reply Last reply
    1
    • I Offline
      I Offline
      InvestorCL
      wrote on sidst redigeret af
      #6

      Det er noget af en påstand, hvad bygger du det på ?

      1 Reply Last reply
      1
      • A Offline
        A Offline
        Aktie-Zlatan
        wrote on sidst redigeret af
        #7

        Ikke noget andet end logik. Niels var parat til at sælge i 2007-2008. Sønnerne virker ikke ha interesse. Muligvis Jens, men han er lidt gammel (57/58 år). Alle (?) i familien er nu i Florida.

        Sandsynligheden var højere inden Ahlsell købte Sanistål, men stadigvæk findes der mange, der kan finde A&O interessant og få et OK fra Konkurrencestyrelsen.

        Rexel (FR)
        Onninen (FI)
        BHG=Bygghemma Group (SE)
        Stark (DK)
        Ferguson (US)
        Private equity

        Hvis ikke så er dette mer end tilstrækkeligt for mig, eftersom resultatet sandsynligvis er 20+ DKK per aktie efter skat indenfor nogle år:

        1. "Allokering til aktionærerne i form af ordinære udbytter i niveauet 33-50 % af årets resultat efter skat."
        2. "Overskudslikviditet anvendes til yderligere allokering til aktionærer i form af ekstraordinære udbytter, aktietilbagekøbsprogrammer m.v."
        1 Reply Last reply
        1
        • I Offline
          I Offline
          InvestorCL
          wrote on sidst redigeret af
          #8

          Det kan være lidt svært at se i tråden men spørgmål sendt kl. 21.38 var til dig, det andet kl. 21.46 CharlesPonzie321.

          Når jeg ser på det, tyder meget på et salg eller en fond, da formanden for Avenir Invest har speciale i salg af virksomheder og oprettelse af familiefonde.

          Du har helt ret, jeg havde set Ahlsell købe AO, men jeg kan godt forstå de valgte Sanistål som var BILLIGT til salg, det var noget af et røverkøb.

          Jens er muligvis kun flyttet da han har MANGE aktier, hvis jeg ikke husker helt forkert er det mindst 600.000stk. og med voksende udbytte bliver det efterhånden til mange penge som skal afregnes til skat.
          Ellers har han ikke noget med AO at gøre, det er mange år siden han blev sendt ud i kulden da de ikke var enige om strategien, idag har han kun lidt bestyrelses poster i et par af online shoppene under AO.

          Personligt er jeg ligeglad med om AO bliver solgt, jeg synes de har nogle gode mål og forvalter forretningen godt og jeg er ikke i tvivl om at de nok skal nå deres mål. Så har du helt ret i at en EPS på +20, det er kun et spørgsmål om tid før vi når der til.

          1 Reply Last reply
          3
          • A Offline
            A Offline
            Aktie-Zlatan
            wrote on sidst redigeret af
            #9

            OK.

            For en trader er A&O sandsynligvis ikke så interessant, men for normale aktionærer, i mine øjne, et "must".

            A&O Johansen er sandsynligvis "Nordens billigste aktie" (a k a "Amazon på dansk"), men siden 2013 (mit første aktiekøb) siger alle at selskabet er følsomt for udsvinger i byggeriet. Under 10 f...ing år! (Byggeselskaber er følsomme og derfor ejer jeg normalt ikke byggeselskaber.)

            Muligvis er CharkesPonzi321 stadig interesseret grundet et "golden cross" i A&O Johansen.

            Link Preview Image
            3 aktier teknisk set: Så er vi klar til 2023

            favicon

            Euroinvestor (www.euroinvestor.dk)

            https://twitter.com/TheGruvis/status/1613941640283963393/photo/1

            Summary: STRONG BUY
            Moving Averages: STRONG BUY Buy (12) Sell (0)
            Technical Indicators: STRONG BUY Buy (8) Sell (1)

            Just a moment...

            favicon

            (www.investing.com)

            FA og TA samarbejder således nu.

            1 Reply Last reply
            3
            • A Offline
              A Offline
              Aktie-Zlatan
              wrote on sidst redigeret af
              #10

              Et eksempel på separatkloakering i en kommune. "The best is yet to come" for Danmarks førende VA-grossist.

              "Rudersdal Kommune har 94 overløb, der hvert år udleder omkring 319 millioner liter urenset spildevand og regnvand i søer, åer og Øresund. Det tilfører både nitrat og fosfor, som forringer vandmiljøet.

              Det koster Rudersdal Kommune fire milliarder kroner (!!!) at anlægge separatkloakering, og hver husstand vil i gennemsnit skulle betale 60.000 kroner for at tilslutte boligens afløb til den nye kloak."

              "Efter planen begynder projektet i Holte, Øverød og Dronninggård i år 2024, her er det nemlig allervæst lige nu. Borgerne har så fem år til at koble sig til kloakken på ny."

              Link Preview Image
              Rudersdal vil løse spildevandsproblem med kloakker til fire mia. kroner

              1. april vedtog en enig kommunalbestyrelse at anlægge nye kloakker til fire milliarder kroner for at undgå udledning af spildevand.

              favicon

              TV 2 Kosmopol (www.tv2kosmopol.dk)

              "Arbejdet vil forløbe over de næste ca. 30 år, så der vil blive prioriteret nøje, hvor indsatsen er mest nødvendig og vil give mest effekt.

              I den forbindelse vil Novafos og Rudersdal Kommune i 2023 præsentere kommunalbestyrelsen for en plan, der viser, hvornår - og i hvilken rækkefølge - de enkelte delområder i kommunen skal separatkloakeres."

              Link Preview Image
              Ups, siden findes ikke

              Den side, du ville besøge, findes desværre ikke.

              favicon

              (www.rudersdal.dk)

              Ka-ching!

              https://www.facebook.com/ATCON-AS-100999794583658/videos/1313017462773640/

              1 Reply Last reply
              2
              • I Offline
                I Offline
                InvestorCL
                wrote on sidst redigeret af
                #11

                we look in to a bright future 🙂

                1 Reply Last reply
                2
                • A Offline
                  A Offline
                  Aktie-Zlatan
                  wrote on sidst redigeret af
                  #12

                  Hvem er i øvrigt bange for den stygge ulv (Jeff Bezos/Jorgensen)?

                  Link Preview Image
                  Kan I huske dengang hele den danske e-com branche var ved at S**** i bukserne over at Amazon var på vej? Tror ikke engang at den potentielle trussel kommer ind på en 10. plads i de fleste… | Sebastian Vikkelsøe-Engelbrecht

                  Kan I huske dengang hele den danske e-com branche var ved at S**** i bukserne over at Amazon var på vej? Tror ikke engang at den potentielle trussel kommer ind på en 10. plads i de fleste virksomheder i dag :-)

                  favicon

                  LinkedIn (dk.linkedin.com)

                  #AmazonPåDansk

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • A Offline
                    A Offline
                    Aktie-Zlatan
                    wrote on sidst redigeret af
                    #13

                    VVS = varme + VENTILATION + sanitet

                    404 - File or directory not found.

                    favicon

                    (ao.dk)

                    Fra idag:

                    "... it is announced that the first two months of the company's third quarter have started strong in terms of sales. Sales for November and December 2022 exceed the same period last year by 31 percent."

                    "Systemair's start of the third quarter shows continued good order intake and invoicing. The market situation continues to be good in most of our markets."

                    https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/90da0a57-180e-4fca-a174-6d877b908beb

                    Systemair

                    favicon

                    (www.systemair.com)

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • P Offline
                      P Offline
                      Prof-Inv-DK
                      wrote on sidst redigeret af
                      #14

                      Vurderet på P/E er det min forventning, at AO let kan bære en forward P/E på 15x - især givet, at man vokser ganske pænt med 14%-20% for øjeblikket, samt at gælden i selskabet er markant reduceret over de seneste år. Derfor er der i min optik pænt over 50% upside i Brdr AOs aktiekurs, hvis den skal handle til en normal P/E.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • P Offline
                        P Offline
                        Prof-Inv-DK
                        wrote on sidst redigeret af
                        #15

                        @zlatan: Kan det bruges som en slags indikation for hvor meget vækst vi kan forvente hos AO ?

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • A Offline
                          A Offline
                          Aktie-Zlatan
                          wrote on sidst redigeret af
                          #16

                          Måske. Det ser i hvert fald godt ud for VVS og el.

                          Fra idag:

                          Link Preview Image
                          Byggebeskæftigelsen faldt i fjerde kvartal

                          Byggebeskæftigelsen faldt fra 194.400 personer i tredje kvartal til 192.800 personer i fjerde kvartal 2022, hvilket er en nedgang på 0,8 pct.

                          favicon

                          (www.dst.dk)

                          Åbenbart grundet reparation og vedligeholdelse:

                          Statistikbanken

                          favicon

                          (www.statistikbanken.dk)

                          1 Reply Last reply
                          1

                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                          With your input, this post could be even better 💗

                          Tilmeld Log ind

                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger