Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet
-
NordicStock har altid lavet en "case" post med graf og ræsonnement for køb, så det ovenstående er blot tanker og gode ideer, intet købt
Ligeledes er der hver gang kommet en case post for salg -
God søndag 10. feb.
Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det svenske S30 index.
- Som i kan se på oversigten, så er Q4 regnskaberne i Sveriges ledende selskaber, faktisk kommet fint ud på udviklingen Year-on-Year på Omsætningen (Revenue), men som man også kan se, så følger bundlinjen slet ikke med ... tværtimod!
Som en skrev til mig privat: "Det her er bølge 2 ned i Elliot Wave". Og det er jeg enig i !!!
- Jeg håber også, at nogle er jeg kan se, hvorfor jeg mener vi skal tage de korte gevinster, når vi handler på den måde som jeg gør. Og jeg opridser lige metoden igen:
a.) STEP 1: Find de selskaber i Excel-arket, der har ...
- Vækst i OMSÆTNINGEN i Q4 2022 op imod Q4 2021
- Vækst i PROFIT AFTER TAX i Q4 2022 op imod Q4 2021
- Har stigende RSI i den tekniske model
- Har en RSI under 60
- Har et FRISK Købs-signal i MACD
- Sælg når RSI rammer ca. 90
b.) Når du har solgt, find nyt selskab, og gå tilbage til STEP 1)


-
God eftermiddag fredag 10.feb.
-
Det er tid til at SÆLGE Lundbeck-B. Aktien har nu en RSI på 76 og bøjer af.
-
Vi købte i kurs 27,20 kr den 12. jan 2023 i tråd 109465.
-
Vi tager en gevinst på 9,5% på 4 uger.
-
Gider i at 'like' så jeg får solgt.
PS: Tak for reminderen Roadrunner


-
-
God fredagdag aften 10. feb.
Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det finske H25 index.
a.) Vi ser LIDT det samme billede, som i de andre lande, nemlig at Omsætnings-væksten i Q4 2022 er større end i Q4 2021, men at Indtjeningen halter lidt eller noget bagefter. Jeg synes dog det ser lidt bedre ud end for især Sverige.
b.) Der er lader til at være en god risk/reward case i Fortum, men vi har ikke set deres Q4 2022 regnskab endnu. Det kommer først 2. marts
c.) Neste ser nogenlunde god ud, men RSI er allerede lidt for høj imo. så jeg tror ikke der er så meget at hente i den.
d.) Når Orion vender og giver købs-signal, så bør vi købe os ind i den

e.) Sampo har 4 kvartaler i træk oplevet massiv kundeflugt. Det er kvalitets-forsikringer ... men de er DYRE. Man kan godt mærke at forbrugeren går sin økonomi igennem med en tættekam!
f.) Fortum er pt. bedste risk/reward case. Og det er ikke så overaskende, da de er førende på 3 energi former (Hydro, A-kraft, and Solar power).

-
Søndag? Fik du lige sprunget weekenden over?
Tak for gentagelsen af NordicStock-metoden.På forespørgsel har du tidligere oplyst, hvad din hustrus internationale "luksus-udbytte-portefølje" består af... Hvis du får tid, Vil du så også fortælle, hvilke 10 NORDISKE aktier du ville kunne anbefale at købe til Pensionskontoen?
Du ønskes en god weekend.
-
Synes nu at aktier er en fin og interessant tidsrøver i forhold til så meget andet, der optager mennesker i dag.
Og ja, der er andet i livet også, men aktier er nu ikke værst som hobby - og hvis man i længden kan leve af det, så er det slet ikke til at kimse ad
Aktier appellerer til min analytiske hjerne, der desværre ikke er, hvad den har været - så ting tager sin tid. -
God fredag aften 10. feb.
Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det norske OBX 25 index. Det var ved at være lidt længe siden jeg har opdateret det. Billedet over de 4 Nordiske lande er ved at være det samme. Der er ret få lyspunkter og det er selvom, at de norske selskaber, der har rapporteret 4. kvartal 2022, rent faktisk har leveret ret flotte resultater. Det er i hvert fald - indtil videre - et markant mere positivt billede end for Danmark, Sverige og Finland.
a.) Den største forskel, modsat Danmark, Sverige & Finland, er at vi IKKE ser helt den samme year-on-year nedgang i indtjeningen. Det skyldes nok tildels olieprisen, for når olieprisen er høj, så er der penge GALORE i det norske samfund.
b.) De 2 bedste risk/reward cases lige nu er DNB & Equinor.
Dog har vi lidt det samme issue, vi ser i de 3 andre nordiske lande, nemlig at købs-signalet i MACD indtræder senere end for nogle måneder siden. Som jeg skrev i en tidligere tråd, så tror jeg vi skal vende os til, at der kun er 6-8% upside, inden RSI topper, og at man derfor skal sælge igen. Men det er bare sådan det nogle gange er.
c.) Jeg tror den næste gode case, der bliver købs-klar, vil være Kongsberg Gruppen (Forsvars-systemer)

-
God lørdag 11. feb 2023
Hermed en status på de danske aktier i Large Cap indekset (udenfor C25)
-
Igen ser vi at købs-signalet først indtræder ved en relativ høj RSI
-
Men der er muligheder for at lave korte handler, hvis man er tilfreds med de ca. 5-6% i afkast.
Så pt. er de bedste risk/reward cases ...
- D/S Norden (often bare listet som Norden)
- Ringkjøbing Landbobank (aka Rilba)
- Sydbank
- Torm
Hvis nogle af jer vælger det, så HUSK at sælge når RSI rammer ca. 70

-
-
God lørdag 11. feb 2023
Hermed en status på de svenske aktier i Large Cap indekset (udenfor S30 index'et).
-
Oversigten er over 3 sider. Her er side 1
-
Der er kun én case på side 1, man kan overveje, og det er:
Byggfakta
Sig til hvis det er en case, nogle af jer vil købe ind i.
Side 2 og Side 3 er på vej.
Derefter kommer der en frisk oversigt på det norske Mid Cap Index. Jeg har ikke lagt det op siden 30. jan.
Når det er gjort, kommer der en frisk graf på udvalgte svenske Small Caps. Der er altid et guldkorn eller to.

-
-
Side 2 - Sverige Large Caps

-
Svenske Large Caps - Side 2

-
Svenske Large Caps - Side 3

-
God sen lørdag aften 11. feb.
Hermed en update på det svenske Mid Cap Index.
-
Der er så mange selskaber, at det fylder 4 sider
-
Jeg sender denne opdaterede PowerPoint fil til alle jer i morgen tidlig. (Altså dem som har skrevet, at de ønsker at være på min mail-liste)
-
Der er virkeligt ikke ret mange selskaber, der i kombination af det seneste regnskab og den tekniske model - ser købs-klare ud. Men jeg sover lige på det, og ser på om der en case eller 2 vi kan overveje at købe os ind i.
-
Denne Powerpoint fil, kommer nu med den næste mail i morgen med det opdaterede Excel-ark. Det kan jo være nogle af jer vil bruge det i fremtiden

De bedste risk/reward cases lige nu, ser ud til at være ...
- Catella
- Inwido
- Scandi Standard
... og det er jo ikke ret imponerende, når man tænker på at der er 4 sider med selskaber.
PS: Det er ikke sikekrt, at siderne kommer i rækkefølge, da man ikke helt kan styre det når man lægger flere jpg'er op. Håber det er ok.




-
-
God søndag aften 12.feb. Dette er en personlig besked til Booksmart. Fik du solgt OmaSP i Finland, da den toppede i RSI i torsdags i 74? (i kurs €20,73). Man skal dælme være vaks ved havelågen i de her dage, for når kursen vender, så falder aktierne altså ret markant

Det er derfor, at jeg faktisk nu bruger limit-salg med NOGLE af min konens og hendes søns aktier lige pt. Når jeg har udregnet en ca. kurs, sætter jeg et limit-salg over, og så sætter jeg en daglig alarm for at se om det er nu der skal sælges.
PS: Det skal dog siges, at jeg kun anbefaler Value aktier lige nu ... altså hvor der er ...
Stigende omsætning Year-on-Year
Stigende indtjening Year-on-Year
Udbytte-betalende... bare i tilfalde af, at man ikke fik solgt ... så er jeg ret sikker på, at der kommer en mulighed mere for at få solgt med gevinst.
-
God eftermiddag mandag 13.feb 2023
Hermed en update på aktier i det Norske Mid Cap Index - som er over 3 sider.
-
Her er side 1
-
De Large Caps (6 selskaber) der ligger udenfor OBX 25 er inkluderet i denne oversigt.
-
Der er et par selskaber, der ser gode ud rent teknisk, men de har ikke rapporteret Q4 2022 endnu, så jeg tør ikke rigtigt anbefale dem, da rigtigt mange selskaber lige pt. kommer ud med markant værre indtjenings-evne end forventet. Og så får de ret hårde kurs-smæk på regnskabs-dagen.
-
Igen ser vi, at de 2 eneste selskaber, der leverer indtjenings-vækst Year-on-year er enten i Olie eller Råvare sektoren. (Aker Solutions og Borregaard)
-
Side 2 og 3 kommer senere i dag


-
-
Side 2 Norway Mid Caps

-
Side 3 Norway Mid Caps

-
God eftermiddag mandag 13. feb.
Vi købte os ind i Klaveness (i Norge) i tråd 108881 den 22.dec 2022 i kurs 66,0 Nok.
Vi er +14,8% og RSI peakede i 72, og er nu begyndt at vende snuden nedaf.
Der skal der SÆLGES nu, og tage profitten på de 14,8%.
Gider i at like, så jeg ved i får solgt?

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind