Bør man altid udnytte 27% skatten
-
27 procent i skat er lempeligere end 42 procent i skat.
Aktieindkomsten er progressiv. -
Politikerne herhjemme har oparbejdet et råddent system.
Det er ulogisk, at det du selv skaber - for eksempel aktie/lønindkomst bliver brandbeskattet herhjemme. Jeg
tilhører denne generation der kom med på vognen, og tilhører de priviligerede, har bolig og sommerhus de
rigtige steder, har det at eje bolig ført til uanede
forbrugsmulighede. I danmark bryster vi os af, at de brede skulder bærer den største byrde takket være den progressive beskatning, men lyset krakelerer i lyset af
de vanvittige samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjen-
ester. Og selvom vi har løbende boligbeskatning, som kan
være svære at betale for mange, så er det ulogisk, at man
bliver brandbeskattet af løn/aktieindkomst.
Indfør progressiv beskatning af ejendomsfortjenesterne,
som man beskatter aktiefortjenesterne - samtidig kommer man sort arbejde til livs. -
Du skriver "altid" i spørgsmålet.
Så må svaret være NEJ. Hvis du alene sparer op til dine arvinger, bør du ikke gøre det. Ved opgørelse af dødsboer skal der ikke betales skat af aktieafkast.
-
Naturligvis forudsat, at den samlede formue er under grænsen for beskatning af aktieafkast

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind