North media i frit fald
-
Jeg ved at mange A&O-aktionærer også synes godt om North Media, men ifølge mig er North Medias datterselskaber temmelig uinteressante.
A&O Johansen forventer ca 15 % vækst i Q4-22. Sanistål forventer ca 4 % lavere (!) salg i Q4-22.
Similarweb bekræfter sandsynligvis at A&O Johansen fortsat tar markedsandele fra andre VVS-grossister.
https://www.similarweb.com/website/ao.dk/vs/sanistaal.com/#traffic
https://www.similarweb.com/website/ao.dk/vs/lemu.dk/#traffic
https://www.similarweb.com/website/ao.dk/vs/bd.dk/#trafficA&O Johansen kan således vokse uden markedsvækst.
Bemærk også at A&O Johansen er mer afhængig af stabil renovering (VVS og el) og VA end af nybyggeri.
Desuden er ikke alt nybyggeri skidt. Sammeligne kortet på side 27 (14) med kortet på A&O:s 24/7-butikker. Hvor kommer installatørerne at købe VVS og el til disse nybyggerier (45 milliarder DKK)?
Også B2C-netbutikkerne ser desuden atter interessante ud.
PE (2022)=7,6
PE (2023)=6-ish (ifølge mig)#NordensBilligsteAktie
-
For Zlatan da !, der gik vist AO spam i den North Media tråd der

-
Muligvis hvis man ikke kender til baggrunden, Optimistus. Her er et eksempel:
Min aktiedepot er til >50 % A&O Johansen, Esset. Øvrige aktier er kun så at jeg ikke skal kede mig.
Jeg synes stadig godt om MPH Health Care AG (ikke M1 Kliniken), som ejer M1 Kliniken, men MPH er surdejen i min aktiedepot. For nylig åbnede de i Ungarn og Polen, Rumænien og Bulgarien er de næste.
M1 Med Beauty, esztétikai kezelés | 1. Európában az orvosesztétika területén
60+ klinika világszerte Kezelések kizárólag magasan képzett orvosok által Megfizethető árak 500K+ kezelés évente LEGNÉPSZERŰBB KEZELÉSEINK Nálunk az Ön
M1 Med Beauty RO (www.m1-beauty.hu)
Andre små (Solar, Haldex, Klöckner, Scandinavian Biogas Fuels...) har udviklet sig meget bedre end MPH.
Det er uforståelig at ikke alle ejer A&O Johansen. Et fantastiskt selskab med en meget lav vurdering af aktien.
"Swedbank behåller sina tidigare investeringsförslag inför 2023, där man ser en majoritet av bolag som kan utvecklas väl, trots recessionsmoln:
- Högutdelande bolag (kommentar: muligvis 7,5 % til foråret)
- Hälsovård (kommentar: se nybyggeri-kortet og AO København-kortet)
- Infrastruktur (kommentar: den største danske VA-grossisten med det største VA-lagret, separatkloakering og andet, VA er 20+ % af A&O)
- Förnybar energi (kommentar: elgrossist, den grønne omstilling)
”Vare sig orosmolnen blåser förbi snabbt eller ger ekonomierna en lång kylande skur är det bolag som kan passa i en portfölj, även på lång sikt”, menar banken."
-
Separatkloakering er også grøn omstilling. Fra i maj:
"Center for Grøn Omstilling ved Aalborg Kommune ønskede en video til sociale medier for at gøre opmærksom på separatkloakering i kommunen. Dette var resultatet."
https://www.youtube.com/watch?v=cwyI3mC5rZM&feature=youtu.be
Et område på størrelse med 25 fodboldbaner er siden januar blevet forvandlet fra bar mark til asfalteret oplagsområde for vores kunde AO i Horsens. Opgaven er udført til UG af dygtige fagentreprenører 💪 #AO365 #brdrAOjohansen #Arkil #ATcon | ATCON A/S
Et område på størrelse med 25 fodboldbaner er siden januar blevet forvandlet fra bar mark til asfalteret oplagsområde for vores kunde AO i Horsens....
(www.facebook.com)
-
Ja det er efterhånden en vild udvikling der er sket i North Media med en halvering fra toppen. Personligt har jeg overvurderet betydningen af det udbytte de udbetaler som pt ligger på over 8% ift dagens kurs.
Aktien er generelt også lidt svær at vurdere med dens mange forretningsben, som ikke alle er lige interessante.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind