Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Shortsalg: Stor 2022 nedtur, men vender det næste år?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
5 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    "Nedjustering og biotek er stadig shortsælgernes yndlingsofre. Her er lidt perspektiv om hvorfor det er vigtigt at kende investeringsspillereglerne".

    Læs mere i Per Hansens blogindlæg:

    Link Preview Image
    404 Siden blev ikke fundet

    Tag kontrol over dine opsparinger. Invester i aktier, midler eller spar til din pension uden unødvendige gebyrer. Åbn konto i dag!

    favicon

    Nordnet (www.nordnet.dk)

    1 Reply Last reply
    9
    • E Offline
      E Offline
      EliotSpitzer
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Per Hansen har skrevet et udemærket indlæg om short. Nu er Per Hansen hverken politiker eller myndighed og derfor kan han hellere ikke mene så meget her men mere beskrive situationen.

      Nu har jeg taget Per Hansen's top 10 short virksomheder og se på alle de store positioner akkummuleret for at se hvor godt shorterne gør det. Her er resultatet per dags dato:

      AMBU - De store shorter har minus 37.20 mio DKK
      FLS minus - Minus 47.42 mio DDK
      GN Store Nord - Minus 11.60 mio DDK
      Netcompany - Minus 58.38 mio DDK
      Zealand Pharma - Minus 9.61 mio DDK
      Bavarian Nordic - Plus 7.66 mio DDK
      Rockwool - Minus 0.79 M
      Royal Unibrew -Minus 0.66 mio DDK

      Det vil sige på de 9 ud af 10 virksomhed ligger de store shorter akkumuleret med tab. Sidste gang Finanstilsynet lavet en større analyse af short kom de også til den konklusion at de store short funde havde tabt mia DDK på deres positioner i DK.

      1 Reply Last reply
      8
      • P Offline
        P Offline
        Pansen
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        For at undgå misforståelser. Blogindlægget handler om hvilke aktier der kan være kurssårbare for investoren. Det tænker jeg fremgår ret klart og ikke om de som shortsælger din aktie tjener eller taber - Hilsen Per

        1 Reply Last reply
        8
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Jeg synes alligevel Elliotspitzers indlæg er både meget sigende og meget relevant. Når man følger debatten her, så får man det indtryk, at mange småinvestorer mener, at shortere, det er bare sådan nogle onde mennesker, der kun er ude på at ødelægge al ting, og at de "tjener kassen" på deres hærgen. Elliots indlæg viser ganske klart, at det ingenlunde altid er tilfældet. Shortere er almindelige investorer som os andre. De analyser tingene præcis som vi, de når bare til en anden konklusion. Og som elliot så smukt tydeliggør, så løber de en betydelig risiko, hver gang de går ind i en aktie - også på det punkt ligner de os andre.

          Man skal ikke være bange for shortere. Hvis man tror på sin aktie, og hvis firmaet leverer, som man regner med, så kan ingen shorter holde kursen nede uendeligt.

          1 Reply Last reply
          3
          • E Offline
            E Offline
            EliotSpitzer
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Hej Per, Jeg så først nu at du har skrevet en kommentar. Lad det være hævet over enhver tvivl fra min side at jeg syntes din artikel giver nogle ganske god bud og forklaringer på hvorfor fonde med korte positioner har valgt at sætte short positioner i danske selskaber. Jeg syntes absolut det er en god artikel. Mit eget indlæg var ikke noget kritik af din udenærket artikel men mere en kritik af de fonde som har short positioner. Jeg syntes artiklen var værdifuld læsning med god faglig dybde.

            1 Reply Last reply
            4
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Hvorfor kritisk overfor fonde der shorter??

              1 Reply Last reply
              1

              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

              With your input, this post could be even better 💗

              Tilmeld Log ind

              • Log ind

              • Har du ikke en konto? Tilmeld

              • Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger