Ugekommentar #68: Udskillelsesløb på First North-børsen
-
First North har fået en hård medfart, men der er flere selskaber, som gør det godt. Nogle af dem kommer Helge Larsen ind på i denne uges kommentar.
Som altid er ingen af de nævnte selskaber købsanbefalinger.
-
Det er bare så stærkt, at du går i kødet på de såkaldte "eksperter" og finansmedier, som vil "redde" de stakkels dumme privatinvestorer fra at tabe penge på specielt First North aktier.
"Eksperterne" glemmer, at privatinvestorerne præcis som pensionskasser, banker m.fl. først og fremmest i 2021-22 haft de helt store tab i grønne aktier som Vestas, Ørsted, tech, Ambu, Tesla o.m.a fra den øverste hylde. Her er det langt mere vigtigt og nærliggende, hvis "eksperterne" havde brugt deres angivelige store investeringsviden og erfaring og advaret privatinvestorerne i tide.
-
I USA er der mange microcap investorer, som har en strategi med at starte med at købe for et mikrobeløb i mange små startups på børsen - det uanset valuering. Bare det at nogle enkelte får succes kan ofte betale tabet på alle de andre. Måske den strategi også kan lykkedes på First North i Danmark eller Sverige. Det må tiden vise.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind