Shorting af aktier i bear-markedet
-
I rækken af mine videoer om at være investor i et faldende marked kommer jeg ikke uden om instrumentet at shorte aktier. Se med og hør bl.a. om mine egne erfaringer med konkrete eksempler.
-
Fingerprint Cards og shortere er stadig i et kapitel for sig selv. Godt at vi begge kom ud i tide.
-
Enig Bent. Følger du stadig aktien?
-
Det gør jeg ikke Helge. Ved dog at shorterne stadig hygger sig i aktien.
-
flaks Carvana er faldet med knap 99% fra toppen og Tesla og mange andre er faldet med mere end 50%, saa det er blevet noget svaerere at finde gode short-kandidater. Jeg mener Tesla burde falde yderligere, men jeg toer ikke selv fortsaette med at shorte den.
Godt raad fra Helge cirka 5:50 inde i videoen, at vi skal passe paa med at shorte, og hvorfor han mener det.
Vedhaeftet en figur fra december fra forrige aar, hvor der var masser af short-kandidater.
Alt med en P/S over 10 er i min verden altid vaerd at tage et kig paa, selv om de paa denne liste har vidt forskellige margener og vaekster i vidt forskellige tempi:
https://finviz.com/screener.ashx?v=111&f=fa_ps_high,geo_usa&ft=4&o=-marketcapJeg er ikke selv short noget lige for tiden, selv om der stadig er kandidater. Jeg er meget varsom med at shorte. Tidligere var jeg mere short af noed end af lyst, fordi jeg ikke kunne finde noget til en rimelig pris.
Held og lykke med dine short


Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind