Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Sektorration?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
11 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Ja, det har ligget i luften længe. Når markedet fik en indikation af inflationen i US var under kontrol, så kommer rotationen.

    1 Reply Last reply
    5
    • C Offline
      C Offline
      CharlesPonzi321
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      Vel pga dollar smash. Indtil skandalen Lagarde åbner munden igen..

      1 Reply Last reply
      4
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        Der er nu ikke den store rotation ud af pharma i USA i dag.

        At udlandet forlader stærk dansk pharma, når der opstår andre mere gunstige placeringsmuligheder i markedet, har vi oplevet et utal af gange før. Denne gang understøttes tendensen endvidere af det kraftige fald i dollar.

        1 Reply Last reply
        6
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Enig. Rotationen er primært fra dansk pharma, hvor jeg i høj grad var godt disponeret, lige indtil onsdag formiddag. Afkastet ÅTD og pæne grønne tal er velbevaret indtil videre.

          1 Reply Last reply
          4
          • A Offline
            A Offline
            Aps_invest
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            Ja, "lille" Danmark bliver hårdt ramt, når udenlandske investorer søger mere risikofyldte aktier andre steder. Det er bestemt set før, men syntes godt nok de er hurtige på aftrækkeren, ud fra de nøgletal vi har set. Tendensen er selvfølgelig at inflationen er på vej ned i USA, men det er stadigvæk tidligt at afblæse inflations risikoen, især i EU hvor vi ikke har set tegn på aftagende inflation endnu.

            1 Reply Last reply
            5
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              I den forbindelse så må vi ikke glemme, at vi i Danmark på et tidspunkt da må have nydt godt af, at de samme udlændinge tidligere har kastet sig over feks danske realkreditobligationer, medicinaktier osv.

              1 Reply Last reply
              5
              • P Offline
                P Offline
                ProinvestorNEWS
                wrote on sidst redigeret af
                #8
                • "Vi er inde i et "relief rally" oven på de tal, vi fik i går. De peger i retning af, at inflationen er kommet lidt under kontrol, og derved kommer renterne til at stige lidt mindre.

                • Så der er mange, der har købt op de seneste dage i nogle af de aktier, der har fået klø, og det er så blevet finansieret ved at sælge banker og nogle af de defensive aktier, siger Mads Zink, chefhandler i Danske Bank, til MarketWire.

                MEDICINALAKTIER UNDER PRES
                Han er lidt overrasket over, hvor hårdt tendensen er gået ud over blandt andet Novo Nordisk, der lukkede 4,3 pct. lavere i 801,10 kr. Næsten lige så slemt gik det Genmab, der dykkede 4,1 pct. til 2996 kr.

                Modsat havde flere af de konjunkturfølsomme aktier som Pandora og Netcompany stadig medvind. Smykkekoncernen steg 4,9 pct. til 523,60 kr., og it-huset lukkede hele 6,4 pct. højere i 362,80 kr".

                Marketwire/11-11-2022

                1 Reply Last reply
                4
                • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktør
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  LLi...Den blev et US-tema senere på dagen i går.

                  Kommentar fra Bulder i Genmabchatten:

                  "JnJ nede med 3%. Eli Lilly nede med 4 1/2%. Merck nede med 3,9%. Påfaldende i et ellers grønt US-marked. NBI lige over nul. Healthcare på vej i sækken"?

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • V Offline
                    V Offline
                    VærKritisk
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    I tilfældet Netcompany så bliver det sjovt nok en sektorrotation væk fra det sikre, væk fra (før) stærke dollars og over i en masse nystiftet gæld, som ingen ville købe for bare et par dage siden.

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      Måske det er ineffektiv prisdannelse 😉

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        Mandagens aktier: Nærmest uændret trukket op af Novo i sektorrotation

                        14/11 17:06

                        Sundhedssektoren og de mere defensive aktier med Bavarian og Novo Nordisk i fronten trak mandag det danske eliteindeks, C25, op i et marginalt plus præget af sektorrotation efter en negativ start på dagen.

                        • Vi har været præget af, at der har været noget sektorrotation. Novo, som betyder meget for vores indeks, steg 3 pct., det skal også ses i lyset af, at den faldt i fredags på den her rotation, hvor man gik væk fra de mere defensive aktier til at købe ind i de mere risikofyldte. Det lugter lidt af, at det er det samme, der påvirkede Bavarian, siger Martin Munk, der er senioraktierådgiver i Jyske Bank.

                        C25-indekset lukkede marginalt højere i 1667,406.

                        • Healthcare var også den sektor, som klarede sig dårligst i fredags ude i Europa, så det ligner også lidt et comeback på sektorbasis, uddyber aktierådgiveren.

                        Novo Nordisk steg 3,1 pct. til 826 kr. Bavarian lagde 5,1 pct. til aktiekursen i 263,10 kr.

                        I bunden af C25 endte Vestas, som gik 11,8 pct. frem torsdag på inflationstallene, men mandag gik 3,7 pct. tilbage til 176,02kr.

                        Marketwire

                        1 Reply Last reply
                        0

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger