Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Interessant indlæg om GN Store Nord A/S

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
10 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • U Offline
    U Offline
    Urban
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Lyt til: Aktiechef rammer plet og sætter kurs efter kæmpe kursgevinst i denne aktie. Hør fra 3.00 min.

    Link Preview Image
    Danske aktier hamrer op efter inflationstal fra USA

    Finansmarkedet tager godt imod meldingen om en lavere end forventet amerikansk inflation ved at sende aktiekurserne i vejret – og renten ned. Det danske C25-eliteindeks reagerer umiddelbart på tallene

    favicon

    borsen.dk (borsen.dk)

    (Ejer selv GN Store Nord).

    1 Reply Last reply
    3
    • U Offline
      U Offline
      Urban
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Aktuel shorting af GN Store Nord:

      Link Preview Image
      shortnordic.com - updated short positions

      Free daily updates of short positions and live market prices. See which stocks and companies are shorted and how much the players earn and lose on their positions.

      favicon

      (shortnordic.com)

      1 Reply Last reply
      2
      • U Offline
        U Offline
        Urban
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        GN Store Nord: (Opdateret link nederst)

        Ifølge Lars Hytting Andersen, handelschef i Artha Kapitalforvaltnings beregninger, ligger fair value for GN Store Nord i underkanten af kurs 400 (aktuel kurs ca. 175).

        Lyt til: Aktiechef rammer plet og sætter kurs efter kæmpe kursgevinst i denne aktie. Hør fra 3.00 min.

        Link Preview Image
        Aktiechef sætter kurs efter kæmpe kursgevinst i denne aktie

        Han har timet købet af GN Store Nord til perfektion.Hør i denne uges udgave af Børsen Investor Podcast, hvordan Lars Hytting, aktiechef i Artha Kapitalforvaltning og fast medlem af Børsens aktieteam,

        favicon

        borsen.dk (borsen.dk)

        1 Reply Last reply
        2
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          GN/Sydbank: Tal som ventet - stærk modtagelse af Omnia - NY

          11/11 08:13

          Med GN's foreløbige tal - og nedjustering i Audio-divisionen - fra sidste uge er der ikke meget nyt på regnskabsfronten i fredagens regnskab for tredjekvartal.

          Fredagens regnskab byder dog på vigtige indikationer på, at Hearing-divisionen er kommet godt fra start med lanceringen af Resound Omnia - hvilket også er nødvendigt, hvis høreapparatproducenten skal nå i mål med målsætningen for divisionen.

          Det vurderer Søren Løntoft Hansen, senioranalytiker hos Sydbank.

          • Det er mere kolorit på annonceringen fra sidste uge og nedjusteringen fra Audio. Men de overordnede tal er på linje med det, der er meldt ud. Der har været en positiv modtagelse af Resound Omnia, hvor GN har oplevet en stærk, tocifret vækst i oktober. Men det skal der i den grad også til, hvis de bare skal nå den nedre del af forventningerne. Det forventer jeg mere nyt om på telekonferencen, siger Søren Løntoft Hansen til MarketWire.

          Mens GN nedjusterede forventningerne til Audio-divisionen i sidste uge, så blev Hearings målsætning om en organisk vækst på 5-8 pct. og en driftsmargin (EBITA) på cirka 14 pct. fastholdt.

          STEELSERIES KLARER SIG BEDRE END FRYGTET

          Hos Audio-divisionen var tallene også som ventet, og her bemærker Søren Løntoft Hansen, at den svagere forbrugslyst har ramt væksten i forretningen for headset.

          • Den svage udvikling i kvartalet kommer ikke som en overraskelse. Den lavere forbrugslyst sætter sig i Audio og leder til en tilbagegang i den organiske vækst i tredje kvartal og rammer indtjeningen. På positivsiden - og det vidste vi også godt - så klarede Steelseries sig bedre end frygtet, og entrepriserforretningen holder også godt fast i positive vækstrater, siger Sydbank-analytikeren.

          IKKE EN FYRING AF AUDIO-CHEF

          Blandt de få nyheder i forbindelse med fredagens regnskab var, at den mangeårige topchef for Audio-divisionen, René Svendsen-Tune stopper i starten af næste år og bliver afløst af Peter Karlstromer.

          Selv om timingen er lidt uheldig i forhold til nedgangen i Audio, vurderer Søren Løntoft Hansen ikke, at der er tale om en fyring.

          • Det tror jeg bestemt ikke. Han har gjort det supergodt for Audio. Man kan selvfølgelig sige, at det er ærgerligt at miste en topchef på et tidspunkt, hvor man står over for store udfordringer, så man kan diskutere timingen. Men det er bestemt ikke mit indtryk, siger han.

          .\˙ MarketWire

          1 Reply Last reply
          2
          • P Offline
            P Offline
            ProinvestorNEWS
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            GN Hearing/CEO: Tro på stærkt fjerde kvartal har rod i Omnia - NY

            11/11 08:27

            GN Hearing fastholder i sit endelige regnskab for tredje kvartal fredag morgen sine forventninger til hele 2022.

            Det gjorde selskabet også, da GN Audio i sidste uge nedjusterede sin prognose for hele 2022, men siden da har høreapparatselskabets forventninger været diskuteret heftigt, fordi de indikerer et voldsomt stærkt fjerde kvartal med massiv vækst og voldsom indtjening.

            Og den optimisme har særligt rod i lanceringen af det nye topprodukt, Resound Omnia, som har fået en flyvende start.

            • Med Resound Omniva er vi for alvor tilbage i GN Hearing. Med lanceringen står vi stærkt på markedet igen, og det er selvfølgelig dejligt, siger Gitte Pugholm Aabo, der er administrerende direktør hos GN Hearing, til MarketWire efter fredagens endelige regnskab for tredje kvartal.

            • Når vi bliver ved med at tro på et stærkt fjerde kvartal, er det primært på grund af Resound Omnia. Det er kommet virkelig godt fra start, og vi har solid tocifret salgsvækst for hele GN Hearing i oktober. Vi har nu også lanceret Omnia i VA, og vi har lanceret det hos Costco. Og det bliver taget virkelig godt i mod i markedet, fortsætter hun.

            GN Hearing indikerer med den fastholdte prognose om en organisk vækst på 5-8 pct. i år samlet set - samt en justeret driftsmargin (EBITA) på cirka 14 pct. - et fjerde kvartal, hvor der skal leveres en organisk vækst på et midt-tocifret niveau og en indtjening på 500-600 mio. kr. i fjerde kvartal, hvis prognosen skal indfries.

            Og det skal ikke komme fra et boomende marked, som både GN og konkurrenterne stadig anskuer som værende svagt.

            • Når vi kigger på det samlede høreapparatmarked i tredje kvartal, var det fladt, og vi udviklede os i tråd med markedet i kvartalet, hvilket jeg er tilfreds med. Når vi kigger på USA, ser vi stadig et fladt eller let vigende marked, siger Gitte Pugholm Aabo.

            • Det er naturligvis altid lettere at få vækst i et voksende marked. Men det er ikke vores antagelse at se et marked i vækst i fjerde kvartal. Når vi alligevel tror på de her resultater, er det et udtryk for, at vi tager markedsandele. Det gør vi i det private marked i USA, og det forventer jeg bestemt også, at vi kommer til i VA, fortsætter hun.

            .\˙ MarketWire

            1 Reply Last reply
            3
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Hytting har længe talt varmt for GN og Artha har købt meget op, så han har jo heller ikke ligefrem grund til underdrive på kursmålet. Men måske kurs 400 er realistisk, who knows. GN er jo meget optimistiske på Hearing pga af deres nye produkter hvor de oplever stærk tocifret vækst. Jeg har ikke styr på datoerne. Hvornår blev de nye produkter lanceret, og hvor lang og "solid" er den periode at måle og konkludere på?

              1 Reply Last reply
              1
              • U Offline
                U Offline
                Urban
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                William Demant Invest har øget sin aktieandel til mindst 10 pct. i GN. Mens investeringsselskabets adm. direktør selv kalder det en investering på linje med strategien, så ser flere analytikere andre mulige motiver bag opkøbet.

                Link Preview Image
                Er William Demant Invest i gang med et fjendtligt indtog i GN? Tre scenarier er i spil

                William Demant Invest har øget sin aktieandel til mindst 10 pct. i GN. Mens investeringsselskabets adm. direktør selv kalder det en investering på linje med strategien, så ser flere analytikere andre mulige motiver bag opkøbet. Ifølge Insidebusiness har kapitalfonde også kigget på GN.

                favicon

                (kapwatch.dk)

                1 Reply Last reply
                1
                • U Offline
                  U Offline
                  Urban
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  GN Audio/CEO: Har flere håndtag at skrue på for at forbedre pengestrøm.

                  Link Preview Image
                  GN Audio/CEO: Har flere håndtag at skrue på for at forbedre pengestrøm

                  Med endnu en nedjustering af forventningerne til hele 2022 i sidste uge har GN Audio slet ikke nået de mål, som selskabet satte sig i starten af året. Det påvirker også pengestrømmene i negativ retning, og dem er der ellers nærmest mere end nogensinde brug for, fordi GN Audio slæber rundt på en massiv gæld […]

                  favicon

                  Økonomisk Ugebrev (ugebrev.dk)

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • U Offline
                    U Offline
                    Urban
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    GN-formand afviser at kunne blokere for fusion.

                    En mulig fusion af GN og Demant eller en anden køber er ikke et spørgsmål om bestyrelsesformandens personlige holdning, påpeger Per Wold-Olsen, formand for GN Store Nord.

                    Per Wold-Olsen, mangeårig bestyrelsesformand for GN Store Nord, afviser over for mediet Finans.dk, at han personligt skulle være en stopklods for en eventuel fusion mellem Demant og GN.

                    Link Preview Image
                    GN-formand afviser at kunne blokere for fusion

                    En mulig fusion af GN og Demant eller en anden køber er ikke et spørgsmål om bestyrelsesformandens personlige holdning, påpeger Per Wold-Olsen, formand for GN Store Nord.

                    favicon

                    (medwatch.dk)

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • U Offline
                      U Offline
                      Urban
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Den tunge milliardgæld i GN Store Nord lægger pres på forretningen, så direktør René Svendsen-Tune har sammen med resten af topledelsen sat gang i en sparerunde.

                      Link Preview Image
                      GN kæmper mod massiv gældshovedpine – suspenderer centralt mål

                      Inflation, afmatning og tilbageholdende forbrugere betyder, at GN Store Nords tårnhøje milliardgæld i stigende grad volder problemer. Også i sådan en grad, at koncernen har besluttet sig for at suspen

                      favicon

                      borsen.dk (borsen.dk)

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS
                        wrote on sidst redigeret af
                        #11

                        GN/Jyske: Anbefaling sænket til "hold" grundet kortsigtet risiko - NY
                        14/11 08:55
                        GN har i kølvandet af sidste uges regnskab fået sænket sin anbefaling af Jyske Bank til "hold" fra "køb".
                        Det fremgår af en analyse fra banken.
                        Kursmålet skæres i samme ombæring til 210 kr. fra 240 kr.
                        Regnskabet har bekræftet Jyske Bank i, at det er tid til at stille sig ud på sidelinjen og afvente den kommende periode, hvor der er visse risici for casen.

                        • Vi sænker vores anbefaling til "hold", men ser fortsat GN som en langsigtet attraktiv investering, da vi stadig har tiltro til det langsigtede vækstpotentiale både i Audio, men også i Hearing, hvor lanceringen af Resound Omnia lover godt for GN's muligheder for at tage markedsandele de kommende år, skriver Jyske Bank i et analysenotat.
                          For GN Hearing er Jyske Bank opløftet af meldingerne om solid tocifret vækst i oktober, men påpeger samtidig, at det også vil stille store krav til væksten i hele fjerde kvartal, hvis GN Hearing skal nå inden for sit forventningsspænd på 5-8 pct. for den organiske vækst.
                        • Vi ser fortsat den øvre ende af forventningsintervallet som ambitiøst, men fortsætter det stærke momentum året ud, forventer vi, at GN slutter året i den nedre halvdel af intervallet med en organisk vækst på 5,2 pct. Markedet havde frygtet en nedjustering i Hearing oven på Demants udmeldinger i starten af november, der vidner om, at salget af høreapparater har vist sig at være mere cyklisk, end markedet havde troet, skriver Jyske Bank.
                          GN-aktien lukkede fredag med et plus på 2,3 pct. til 183,50 kr. Aktien er dog faldet mere end 55 pct. siden starten af året.
                          .\˙ MarketWire
                        1 Reply Last reply
                        1

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger