Powell har talt - Hvad så nu?
-
Det kan man let fortolke meget hårdt. Men det har jo ret beset været udgangspunktet from day one. Mit take var, at det rally, der var igang, var et bear market rally, men jeg er sådan set ikke blevet mere bear af hans kommentarer.
-
Enig, intet har ændret sig, uanset markedets "hysteriske" reaktioner både op og ned
Vi nærmer os en bund...men kan sagtens være nu, eller 5-10% længere nede. Jeg begynder ihvertfald snart at købe lidt forsigtigt op igen. (Langsigtet, skal ikke bruge pengene nu) -
Intet har væsentlig ændret sig og markedet er ikke ramt af udsædvanlig hysteri eller desperation. Pengestrømmen ændrer sig blot radikalt i den evige jagt efter afkastoptimering.
-
Kinesiske aktier stiger kraftigt fredag morgen.
Der er også udsigt til kursstigninger i Europa og USA, hvor stemningen dog er mere afventende forud for den amerikanske jobrapport senere fredag.
Det er ifølge Nordea ventet, at arbejdsløsheden vil stige til 3,6 pct., mens beskæftigelsen ventes at være steget med 210.000 personer i september. Sidste månedstal viste en fremgang i beskæftigelsen på 263.000 personer. Det var en smule over forventet.
»Dagens rapport vil være en vigtigt del af Fed's beslutningsgrundlag ved næste rentemøde i midten af december,« lyder det fra Nordea i en kommentar fredag morgen.
-
Hver tredje chef forventer at fyre det næste halve år.
I undersøgelse svarer over 30 procent af chefer, at de bliver nødt til at fyre ansatte i den kommende tid.
I en ny undersøgelse fra fagforeningen Lederne svarer 33,7 procent af i alt 1430 adspurgte chefer i det private, at de forventer at skulle fyre medarbejdere i løbet af de næste seks måneder på grund af inflation og manglende omsætning.
Hver tredje chef forventer at fyre det næste halve år
I undersøgelse svarer over 30 procent af chefer, at de bliver nødt til at fyre ansatte i den kommende tid
Electronic Supply (www.electronic-supply.dk)
-
Jeg ved ikke lige hvad der sker med uret i højre hjørne.
Er fra et tidligere indlæg i en anden tråd.
Nu hæver FED sikkert renten med 75 basispoint, hvad sker der i DK? Går hushandler helt i stå og hvad der af følger at ejendomsmæglere der lukker (konkurs). Hvis boligmarkedet går i stå nu pga.renten, hvad sker der så, når de nye boligskatter træder i kraft i 2024 (om 14 d.)? Så lad endelig renten stige så boligpriserne falder med 50 %, så er vi vist der, hvor de fleste boligejere vil kalde sig, at de er teknisk insolvente.
Det er logik , at renten hæves for at begrænse forbruget. Erhvervsdrivende i enrgikrævende (tunge) virksomheder, som åbenbart har det lidt svært med gas og elregningen, det er også den bedste kur, at centralbankerne hæver renten. I GB er det vist helt galt med konkurser.
Hvad lærte politikerne og finansfolk af krisen i 2008? At Dollaren er steget i værdi ( 2008 ca. 4,5 kr for en dollar
og i dag ca 7,5 kr.)?Det er ikke en gang spændende, for vi hvad der sker. Om 3 år, når centalbankerne /politikerne er vågnet op af deres inflationsbekæmpelsemetoder. Så bliver renten sat ned, så folk igen får penge for at låne penge og dette kun for at få gang i økonomierne igen.
Jeg er kun et menneske, og man har lov til tage fejl.
-
Ja, der er mange synspunkter og bud på den økonomiske udvikling i den kommende tid:
Og Jyske Banks topchef seneste udtalelse om udviklingen i inflationen overrasker sikkert mange:
"Det er et spørgsmål om tid, før inflationen løjer af, vurderer Jyske Banks ordførende direktør, Anders Dam.
Direktøren ser tegn på, at inflationen snart vil begynde at aftage, siger han til Finanswatch.
»Det ser ud som om, at råvarepriserne på en række områder har toppet. Derfor er det et spørgsmål om tid, før inflationen bøjer af,« lyder det fra Jyske Bank-direktøren".
-
"Sjov" fest og en optur vi skal have ovenpå stærke kongetal. Ingen gider gå på weekend på bad vibes, så vi udsætter nedturen til mandag.
-
Inflationen aftager vel fra januar, men holder sig formodentligt på højt niveau (4+ %) længere end mange tror. Renterne lige så i så fald. Men fald på 1% i inflationen bør kunne give pænt løft -
Vanskeligere er det at vurdere hvor længe USD rallyet kan fortsætte. I særdeleshed pga BOJ og ECB. Altså, hvornår aktier begunstiget af stærk USD mister monentum.
Egentligt er det overraskende, så nemt, hvor mange virksomheder uden problemer smider øgede omkostninger over på prisen. Burde det egentligt ikke være, da profitmargins er steget år efter år. Markedet er stadig præget af stor likviditet, standby kapital, bulls og bears der spiller chicken med hinanden. Hvor bulls har det med tage R#### på over ivrige bears.
Relativt nemt at vide, hvad man skal holde sig fra. Men agresive shorts kandidater vokser ikke længere på træerne - imo.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind