Regnskaber fra Danske Bank, Novo Nordisk og mange flere
-
I den sidste uges tid er det væltet ind med q3-regnskaber, bl.a. fra Danske Bank og Novo Nordisk. Derudover kommer Helge Larsen ind på Eli Lilly, Zealand Pharma og Bavarian Nordic - sidstnævnte især omhandlende shorting.
BEMÆRK AT INGEN AF DE OMTALTE SELSKABER ER KØBSANBEFALINGER!
-
Jeg tror, at Zealand Pharma kan lave en "Genmab" i de kommende år.
Novo anslår, at markedet for fedmemedicin i USA kan blive 500 mia. kr. værd i 2030. -
Det er ikke nogen helt urimelig sammenligning. Zealand Pharma har også været længe undervejs med en stærk pipeline som kræver tålmodighed fra investorerne. Nu er der stærke data i indikationer som potentielt ser ud til at kunne medføre store indtægter til selskabet. Først og fremmest indenfor korttarmsyndrom, men på sigt måske også indenfor diabetes og fedme.
-
Man skal ikke glemme, at Zealand Pharma´s samarbejde med Novo på nødpennen allerede i 2023 måske kan komme til at bidrage med lidt indtægter i et omfang, der er større end det selskabet tidligere selv har præsteret solo på produktet. Det kan godt være royalty er i den lave ende, men Novo er en gigantisk salgsmaskine at have som partner.
-
Zealand Pharma:
Samarbejder, partnerskaber eller et salg?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind