Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Demant køber op i GN

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
11 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Stockwatch1
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Absurd spekulation. Dels har Demant næppe råd til at købe GN, dels vil konkurrencemyndighederne næppe godkende det.

    1 Reply Last reply
    3
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      Måske. Skal dog også tilføjes, at Hytting er voldsomt eksponeret i GN, så han har en interesse i at få det til at lyde af en masse.

      Og Demant har da også masser af aktier i andre firmaer, så det behøver ikke betyde det store. Alligevel dog spændende nok til at jeg vil holde øje med udviklingen. Jeg købte lidt da den var meget lavere, og hvem ved, om ikke andet så kan udviklingen måske gøre nogle shortere nervøse.

      1 Reply Last reply
      2
      • U Offline
        U Offline
        Urban
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        "Investeringen er blot en helt normal del af den aktuelle strategi, lyder det fra William Demant Invests administrerende direktør, Niels Jacobsen, der også er tidligere mangeårig administrerende direktør for Demant".

        Link Preview Image
        William Demant Invest-topchef kalder opkøb i GN normal del af strategi

        William Demant Invest har med en ejerandel på over 5 pct. meldt sig som storaktionær i GN. Og da William Demant Invest, der er William Demant Fondens investeringsarm, også er majoritetsejer af GN-rivalen Demant, har opkøbet skabt spekulation i markedet om, hvorvidt Demant kunne være på vej mod at indtage en større position i rivalen. […]

        favicon

        Økonomisk Ugebrev (ugebrev.dk)

        1 Reply Last reply
        3
        • V Offline
          V Offline
          VærKritisk
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Meget tænkeligt at Hytting er ude i ønsketænkning. Men det ændrer nu ikke ved, at aktien stiger med over 8% og det på en nedjustering, så helt uinteressant er det nu ikke

          1 Reply Last reply
          2
          • V Offline
            V Offline
            VærKritisk
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            .....eller måske den bare blev for billig???? Som markedet kan overdrive optimismen og indimellem sende aktier for højt, så kan det indimellem også dyrke det negative for meget og sende visse papirer for langt ned. Det synes jeg skete i netcompany, Rockwool og GN, og som jeg vist også har nævnt her, så samlede jeg lidt op i alle tre. Man skal være forsigtig og ikke alt for grådig i usikre tider, hvorfor jeg har høstet en del af gevinsten i Rockwool og GN, mens netcompany får lov at køre videre for hele beholdningen.

            1 Reply Last reply
            1
            • OccamO Offline
              OccamO Offline
              Occam
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              "helt normal ... strategi" ?? Nej, dette er fjendtligt.

              Det vigtigste princip i investering er spredning. Demant er allerede overvægtet i høreapparater med ejerskabet af Oticon. Så hensigten med at købe GN-aktier rækker ud over almindelig investering. F.eks. at få mere magt over konkurrenten.

              1 Reply Last reply
              2
              • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                Helge_LarsenPI-redaktør
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                GN: William Demant Invest ejer mere end 10 pct. af aktiekapitalen

                4/11 08:36

                William Demant Fondens investeringsarm, William Demant Invest, ejer mere end 10 pct. af aktierne i GN.

                Det oplyser GN i en selskabsmeddelelse, efter at det onsdag aften kom frem, at William Demant Invest var blevet storaktionær med en post på mere end 5 pct. af ejerandelen.

                William Demant Invest er majoritetsaktionær i høreapparatkonkurrenten Demant, der ligeledes optræder i C25-indekset.

                Investeringen er blot en helt normal del af den aktuelle strategi fortalte William Demant Invests administrerende direktør, Niels Jacobsen, der også er tidligere mangeårig administrerende direktør for Demant, torsdag.

                GN-aktien faldt torsdag med 1,4 pct. til 158,40 kr. efter en nedjustering af forventningerne til Audio-forretningen onsdag aften.

                .\˙ MarketWire

                1 Reply Last reply
                1
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  Og her stopper de nok. Så har de gjort en god investering, som de givet tror på, og det er værd at hæfte sig ved, og som en lille sidegevinst har de lidt styr på konkurrenten ved at holde afgørende 10%.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • J Offline
                    J Offline
                    jgk
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    Jeg er i tvivl, hvilken retning er aktien på vej i, yderligere op eller ned inden regnskab.?

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      Det kan jeg godt forstå. Jeg tror ikke at Demant køber meget mere op. Og jeg tror ikke på et egentligt opkøb. Men der er jo et ret stærkt signal i, at de smider så mange penge i GN.

                      Når ikke de vil overtage GN, så må det være fordi de set et stort potentiale i den. Og de har jo virkelig et indgående kendskab branchen. Så det kunne godt tænkes, at det de gør trækker andre investorer til, hvilket så igen, måske, kan få nogle af de mange shortere til at føle sig presset. Således sagt, som aktiemarkedet er, så tror jeg nok ikke på en større optur her og nu, men nok på den lidt længere bane.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • P Offline
                        P Offline
                        ProinvestorNEWS
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        GN Store Nord: WDI sikrer sig en slutspilsplads!

                        Just a moment...

                        favicon

                        (www.proinvestor.com)

                        1 Reply Last reply
                        0

                        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                        With your input, this post could be even better 💗

                        Tilmeld Log ind

                        • Log ind

                        • Har du ikke en konto? Tilmeld

                        • Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger