Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Rtx - teknisk interessant.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
16 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TheNoteT Offline
    TheNoteT Offline
    TheNote
    wrote on sidst redigeret af
    #5

    Re Rtx, potentiale ca. 170. Ugechart:

    https://invst.ly/zdu-d

    1 Reply Last reply
    1
    • TheNoteT Offline
      TheNoteT Offline
      TheNote
      wrote on sidst redigeret af
      #6

      Re Rtx. På trods af at køberne er linet op og flere købere endda har vist vilje til at betale MERE end 132,60 så insisterer Nordea sælgeren på at holde sin kurs. Det er ikke så tit vi ser det, men her er der da EN som insisterer på ikke at tjene penge. Lol !

      Men det kan man jo udnytte hvis man vil !

      🙂

      1 Reply Last reply
      1
      • H Offline
        H Offline
        Hyst
        wrote on sidst redigeret af
        #7

        Det kan jo skyldes at nogen har fundet et bedre sted at placere pengene - et sted hvor de tjener flere penge.

        Var det ikke dig der aldrig ville investere i RTX og den CEO mere for nogen tid siden?

        "Tilliden er 100 % væk !

        GOODBYE RTX og Peter Røbke !"

        1 Reply Last reply
        1
        • TheNoteT Offline
          TheNoteT Offline
          TheNote
          wrote on sidst redigeret af
          #8

          Absolut en rimelig kommentar Hyst, men jeg må konstatere at en bestyrelse og en GF stadig mener Røpke er den pt. bedste CEO til jobbet. Så de må jo vide noget jeg ikke ved. Som profit instrument må man se på resultaterne og aktiens markedsmæssige position. På baggrund af det og som oplyst i min indledning er aktien teknisk interessant og kraftigt oversolgt.

          1 Reply Last reply
          2
          • TheNoteT Offline
            TheNoteT Offline
            TheNote
            wrote on sidst redigeret af
            #9

            RTX, regnskab den 29. nde november.

            Der har i en periode været en kraftig back-log pga. Covid. Problemet har været komponent mangel som vi fra mange brancher nu hører er for nedadgående. Dvs. at Rtx kan få eksekveret til sine kundegrupper.

            Ser vi på interim for 3.de kvartal

            Link Preview Image
            RTX Financials

            RTX current and historic financials and future outlook.

            favicon

            RTX (www.rtx.dk)

            Side 1, ser vi at den kvartalsmæssige stigning lægger fint op til den i årsrapporten forventede omsætning for 1.ste kvartal 2023 og fremefter, Side 24, og stemmer godt overens.

            Vi skulle altså fra 1.ste kvartal 2023 have en virksomhed der omsætter for mere en kr. 200 Mio. i kvartalet, altså + 800 mio. kr. på årsbasis.

            Det er jo i sig selv et markant løft i forhold til Corona årene og dd. og ambitionen om ca. 20 & årlig vækst i omsætning og 57 % vækst i EBITDA bør derfor give RTX særlig opmærksomhed ved regnskabet den 29. nde november.

            På side 63 i årsregnskabet får vi en fin oversigt over den geografiske spredning af RTX's kunder hvor USA især er fremtrædende.

            Efter min bedste overbevisning vil året 2022 næppe give flere skuffelser. Enkelte markeder har kun set begyndelsen af en potentiel nedgang i aktivitet men året 2023 KAN .. potentielt vise svaghed. Men her og nu tror jeg vi kan se frem til et meget stærkt årsregnskab.

            Spørgsmålet fremover bliver derfor om RTX som en meget lille spiller bliver influeret eller man som den lille tilpasningsdygtige endelig kan få indløst sit potentiale.

            For nuværende er kursen i forhold til potentialet lavt sat i forhold til opnåelsen af budgettet. Skulle de mere optimistiske scenarier blive indfriet, tjaa ? 🙂

            Tag en kigger !

            mvh

            1 Reply Last reply
            0
            • TheNoteT Offline
              TheNoteT Offline
              TheNote
              wrote on sidst redigeret af
              #10

              Rtx, chart-update:

              Ugechart:

              https://invst.ly/zgekg

              Der er stadig lidt profittagning igang efter stigningen, men weekly opbrud ligner næste uge.

              🙂

              1 Reply Last reply
              0
              • TheNoteT Offline
                TheNoteT Offline
                TheNote
                wrote on sidst redigeret af
                #11

                Rtx, dagschart.. Sidste modstand inden ugechartet presser igennem ?

                https://invst.ly/zg-at

                jævnt stigende Rsi.

                mvh

                1 Reply Last reply
                0
                • TheNoteT Offline
                  TheNoteT Offline
                  TheNote
                  wrote on sidst redigeret af
                  #12

                  Rtx, TAKEOFF ...

                  https://invst.ly/zh48a

                  Mvh

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • TheNoteT Offline
                    TheNoteT Offline
                    TheNote
                    wrote on sidst redigeret af
                    #13

                    Rtx har mødt lidt ventet modstand i 138-140 området. Vi begynder nu at nærme os regnskab ( den 29.nde ) og rent teknisk er aktien gået lidt i vente position omend den stadig er teknisk positiv.

                    https://invst.ly/zkmvi

                    I perspektiv:

                    https://invst.ly/zkm-e

                    Omsætningen har været mindre end ventet og det er derfor svært at se hvorvidt aktien når at bryde INDEN .. regnskabet.

                    Der har ikke været justeringer fra ledelsens side, Peter Røpke etc., så som aktionær BØR man kunne forvente at de positive budgetter holder og ditto er det vel ledelsens sidste chance for at vise, at de har styr på såvel kommunikation som firma.

                    Når kursen ikke er steget mere kan det næsten kun skyldes at markedet stadig forholder sig skeptisk til ledelsen af Rtx. Til gengæld burde der være en væsentlig up-side såfremt budgetterne holder. Markedet har længe været opmærksom på en eventuel recession så det er et klart styrkesignal såfremt Rtx kan holde sine budgetter.

                    Og omvendt bør en "sidste øjebliks nedjustering" have alvorlige konsekvenser. Vi krydser fingre for at Peter Røpke består lak-mus prøven.

                    Imho.

                    Mvh

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • TheNoteT Offline
                      TheNoteT Offline
                      TheNote
                      wrote on sidst redigeret af
                      #14

                      Rtx, kommentar til regnskab. Regnskabet er overordnet godkendt. Et par områder skuffer lidt medens B2B kører. Prognoser fastholdes selvom de verbalt modereres af forsigtighedshensyn. Salgsomstruktureringen vanskeliggør transperens så som aktionær bliver fastholdelsen af prognoserne vigtige og der ER vel så grund til optimisme da eventuel recession ikke grundlæggende synes at påvirke jvf. ledelsens kommentarer.

                      Kursen kan vel derfor siges pt. at ligge på relativt fair niveau med "thumbs up" medens RTX gør sig fortjent til potentiel yderligere up-side i 2023 når de håbede resultater/estimater begynder at tikke ind.

                      Udbytte ?, tjaa .. hellere rettidig omhu.

                      Imho.

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • TheNoteT Offline
                        TheNoteT Offline
                        TheNote
                        wrote on sidst redigeret af
                        #15

                        Rtx - Positiv turn-around fortsætter.

                        Forventninger fastholdes omend usikkerhed i/om makro miljø. Den store back-log indhentes tilsyneladende selvom investor tvivl. Transperens ? Men tallene ser ud til at gå den rigtige vej.

                        Link Preview Image
                        Investor Relations

                        Find company announcements, share info, major investors, analyst coverage, IR policy and IR contacts.

                        favicon

                        RTX (www.rtx.dk)

                        Hav in mente at aktiens likvidet kan være ret stram så se den godt an inden du reagerer.

                        Mvh.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • TheNoteT Offline
                          TheNoteT Offline
                          TheNote
                          wrote on sidst redigeret af
                          #16

                          Rtx - TA mæssigt ser aktien ud til at være rendt ind i modstand .. her den lange udvikling, graf: https://invst.ly/-4cpi og på
                          5 hour chartet, graf: https://invst.ly/-4cr9 .

                          Er der lidt profittagning på vej ?

                          Men FA mæssigt ser Rtx ud til at komme sig med en positiv udvikling forude ?

                          Just a moment...

                          favicon

                          (proinvestor.com)

                          Mvh

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • P Offline
                            P Offline
                            ProinvestorNEWS
                            wrote on sidst redigeret af
                            #17

                            RTX-topchef: Første kvartal viser at strategien virker

                            26/1 15:45

                            RTX har i første kvartal af det forskudte regnskabsår 2022/23 skabt stærke resultater grundet forbedrede forsyningskæder. Selskabets topchef ser også tallene tale for sig selv, når det kommer til selskabets forretningsmodel om skalering og salg til storkunder.

                            • Hele det her lineup med vores kundestrategi, blandt andet om at få store ODM-kunder, det er det, vi leverer på. Vi har været udfordret i lang tid med ikke at kunne få varer nok til at kunne lave de ordrer, vi havde. At vi nu har forbedrede forsyningskæder og er kommet ud over corona gør tilsammen, at vi to kvartaler i træk har præsteret rimeligt fornuftigt. Jeg synes, at det her kvartal viser, at modellen faktisk virker, siger topchefen, Peter Røpke, til MarketWire.

                            RTX laver trådløs-produktdesign for de tre segmenter, der kaldes Healthcare, Enterprise og Professionel Audio. Her er selskabets kunder blandt andet Cisco Systems, HP og Yamaha.

                            De store teknologiselskaber henvender sig til RTX med ønsket om at få et trådløst produkt i porteføljen, og det nordjyske selskab hjælper så det store teknologiselskab med at lave og producere produktet

                            Driftsresultatet på EBITDA-niveau landede på 42 mio. kr., mens forventningen for hele regnskabsåret lyder på 85-105 mio. kr. Forventningerne kunne man godt tyde som forsigtige sammenlignet med resultatet for første kvartal.

                            Men det bunder ifølge direktøren i, at selskabet på grund af de forbedrede forsyningskæder har leveret mange ordre på kort tid fra en stor ordrebog, og dermed ikke venter en lige så stor indtjening fremadrettet.

                            • Jeg tror, at efter de her meget voldsomme vækstrater, hvor vi har haft en kæmpe backlog, så kommer vi nok mere tilbage til de vækstrater, vi kendte før. Det kommer ikke til at ske fra næste kvartal, men jeg tror, vi langsomt ser det i et takt med forretningen og verden normaliseres. Jeg tror, det er sådan et scenarium vi ser ind i, men vi ved det ikke endnu, lyder det fra Peter Røpke.

                            Topchefen ser ikke, at RTX kan ændre forventningerne på det grundlag, det står på nu, da der ligger en usikkerhed i, at selskabet venter på genbestillinger fra kunder, som med den store afvikling af ordrer de to sidste kvartaler har fået en masse varer ind, der måske kom hurtigere end ventet.

                            • Det er for tidligt for os at vurdere, hvor meget genbestilling der vil komme i det her indeværende regnskabsår. Det er nok primært fjerde kvartal, vi taler om, at usikkerheden ligger, siger Peter Røpke og fortsætter:

                            • Vi plejer i en normal situation først herhen under foråret at få genbestillingerne ind. Så vi ved først der, hvordan vores fjerde kvartal eller vores tid efter sommeren ser ud.

                            Det understreges dog, at der stadig trækkes på ordrebogen de kommende kvartaler.

                            I 2022/23 ventes omsætningen i 700-760 mio. kr., hvor 207,5 mio. kr. blev realiseret i første kvartal, som også bragte 32,3 mio. kr. med sig i driftsresultat på EBIT-niveau. Her er forventningen i spændet 45-65 mio. kr.

                            Investorerne har torsdag taget imod resultaterne med kyshånd og sender aktien op med 13,6 pct. til 145 kr.

                            .\˙ MarketWire

                            1 Reply Last reply
                            1

                            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                            With your input, this post could be even better 💗

                            Tilmeld Log ind

                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger