Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!
-
Det sgu noget fessen, at en volume på 500 tusind kan få kursen ned med næsten 10%
Eneste positive er at volumen netop er lav, men stadigvæk irriterende dog..... fra 15,4 til snart 11 $ siden annoncering af CTAD alene denne nyhed burde trække os i 18$

Market er meget volatilt, men alligevel
Mvh
-
Anavex Husk nu at kigge på bolden!
Når jeg kigger ned over min portefølje af vidt forskellige selskaber, så følger 80 % sammen kurve som Anavex i dag.
Mister derfor heller ikke troen på at 2-73 virker, bare fordi f.eks. Mine grøneomstillings-aktier falder tilsvarende - det tror jeg patienterne i AD, PDD og RETT er ret ligeglade med og upåvirket af!Aktiemarkedet styres 95 % i bund og grund af AI algoritmer, der kun har det ene formål at tjene penge til dem, der anvender disse.
Selv med gode data den 1. December og efter en kortvarig forhåbentlig større stigning, vil algoritmerne tage over igen - nu bare fra et højere kursleje.Kun data tæller i sidste ende!
-
Helt enig, og jeg har spillet bold på dette hold længe
derfor er det stadigvæk en fessen halvleg (for at blive i sportens verden ) at det er så nemt at flytte kursen, havde vi haft indsidder opkøb, var kursen ikke så let at manipuler med.Usikkerheden og tvivlen kan ikke undgå at være tilstede, når ingen helt tæt på holdet, selv har investere deres surt optjente skillinger i butikken...
Jeg skal ingen steder,og jeg er med på holdet, til vi enten rykker op eller ned, det har jeg sagt flere gange.
Desværre er risikoen for stor til at jeg tør lege med bolden, der har ellers været rigtige gode muligheder for nogle super flotte swing/Trade de sidste par mdr.
Men alt kan ske, og tror vi er meget tæt på finalen, så sidder pænt på hænderne og afventer, så må jeg swinge lidt i andre som Gevo Fcel Muln osv. (oplagte)
Mvh
Torben
-
Anavex Årsrapport mandag den 28. nov. 14.30 DK-tid!
Webcast: Link på www.anavex.com
(Dette års webcast afholdes en time før åbning af børsen kl. 14.30)Flash Alert
Real-time alerts about equities, ETFs, cryptocurrencies and more sent to any device
(flashalert.me)
Normalt får vi ikke meget andet end tørre tal og lidt mellem linjerne ved en årsrapport.
Det store spørgsmål er så, om Missling kan afholde en webcast uden at oplyse resultatet fra AD fase 2/3 forsøget og samtidig holde masken?
Der vil som tidligere skrevet jo komme en del spørgsmål fra analytikerne, som nok vil forsøge at få en eller anden reaktion fra Missling.
Tre dage før CTAD præsentationen den 1. december, kender han alt til udfaldet.
Er han lige så overskudsagtigt, som på sidste webcast hos Guggenheim, så er det nok svært at tro på dårlige data.Mener stadig det ville være mest rigtig og skabe størst mulig opmærksomhed (ved positive resultater), hvis Anavex løftede noget af sløret om endpoints var nået - inden CTAD.
Ved tilsvarende dårlige resultater, så burde Anavex også afholde en webcast, hvor man forsøgte at få det bedste ud af situationen og ikke fuldstændig blamerer sig på CTAD i 15 min. Late Breaking - uden varsel til offentligheden.Tingene strammer til for alvor nu!
-
Anavex Sammenfald tidspunkter fra tidligere TLR.
Normalt afholdes Q-rapporter/webcast efter markedslukning kl. 22.30 DK-tid.
Skulle lige tjekke det, men tidligere webcast i forbindelse med TLR er alle blevet afholdt kl. 14.30 DK-tid!:
Avatar fase3 TLR CC was at 8:30am
PDD fase 2 TLR CC was at 8:30am
P2a TLR CC was at 8:30amDette er nok bare et sammentræf - eller??
-
Det også min opfattelse, men man kan påråbe sig at data er færdig, men ikke færdig analyseret.
Det har dog været meget op at vende før, at data tilbageholdes indtil det passer selskaberne bedst, det er som med meget andet på børserne (ugennemsigtig)
https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article10898945.ece ældre medwatch artikel 2018
Mvh

-
Anavex Misslings relative høje prissætning i sjældne indikationer, som RETT, Fragile X mm. På + 300.000 $ årligt med 2-73, synes i denne sammenhæng ikke at være helt ude i skoven.
Det er af bl.a FDA, sundhedsforsikringer mm. en accept af, at priserne i sjældne og alvorlige indikationer godt må være relativ høje, ellers ville der ikke være tilstrækkelig incitament for biotekselskaber at satse på området.Synes på den ene side, at det ville være lidt underligt, hvis Anavex udmelder TLR sammen med årsrapporten. TLR fortjener et eller andet sted en selvstændig præsentation, uden sammenblanding med tørre tal.
Kunne vi evt. få TLR torsdag eller fredag i denne uge?På årsrapporten bliver der også redegjort for en fremtidig udvikling af Anavex - dette kan man vel næsten ikke gøre uden at afslører/indikerer resultaterne fra AD fase 2/3?
I denne sammenhæng kan evt. planer om kommende partneraftaler blive udmeldt - vi ved fra sidste CC, at Anavex er i forhandlinger med aktører i en stor del af verden.Igen underlig og næsten ikke eksisterende reaktion fra markedet?
Virker bare som om, at casen Anavex flyver fuldstændig under radaren. I et normalt scenarie ville vi få et runup inden en stor begivenhed som CTAD - især med Anavexs udelukkende positive resultaterne indtil nu.
Markedet aner simpelthen ikke hvad der i vente!Forventer som tidligere skrevet, at starte en ny tråd med forhåbentlig positive og historiske resultater i Alzheimer.
-
Årsrapportener jo stort set ligegyldig

Men da rent gætværk om og evt. hvornår vi får data at se.
Ingen der ikke kender casen til bunds skal nyde noget på kommende data i et alzheimers forsøg. Vel kun nogle shortere, der alene handler på statistik for udfaldet i den slags forsøg.
Vi må bare få tiden til at gå indtil den store forløsning.
-
Anavex Ny forskning bekræfter Anavex`s tilgang.
Researchers confirm a primary cause of Alzheimer's disease
In a study from Yale-NUS College, researchers found evidence that metabolic dysfunction is a primary cause of Alzheimer's disease.
Knowridge Science Report (knowridge.com)
The team says that based on the emerging strong links between mitochondrial dysfunction and Alzheimer's pathology, it might be better to adopt a preventative strategy by targeting metabolic defects, especially mitochondrial defects, directly and early, well before protein aggregates are even present.
Helt tilbage i 2012 eftervist man 2-73`s evne til både at kunne regenerer og beskytte mitochondrial funktionaliteten. (Cellernes kraftværk)
ANAVEX 2-73 demonstrated its ability to restore mitochondrial functionality, and prevent oxidative stress and apoptosis (cell death) in a scientific study at the University of Montpellier and INSERM, in France. Mitochondrial dysfunction caused by amyloid peptide toxicity has been consistently reported as an early event in Alzheimer's physiopathology and a telltale sign of the disease, appearing before amyloid-beta plaque deposits and memory deficits in patients.
Sidenhen har Anavex fundet endnu flere naturlige mekanismer, som stimuleres af 2-73.
Som Missling udtalte på sidste CC, så har stimuleringen af S1R med 2-73 en endnu større downstream effekt, end Anavex selv troede.Rigtig meget tyder på, at Anavex har fat i noget rigtig stort og grundlæggende!
-
Anavex. Er også med:)
Med super Mayo - Jesse, kan man virkelig tale om den rigtige mand på rette sted og rette tidspunkt!
Vi får den bedst tænkelig formidling fra CTAD og Anavex`s præsentation.
Måske har han også mulighed for at fange Missling eller andre fra panelet.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind