ny short position i genamb
-
Ehhh de enkelte banker deler jo ikke bare deres analyser ud for free. Det er til bankens kunder. Og de har naturligvis fået analyse da target blev meldt ud.
Der er en ret høj udgift til at lave de her analyser. Så det er et af flere konkurrenceparameter bankerne bruge til at tiltrække klienter.
-
Det er lige så fair at tage en short position, som at købe en lang position. Det er et finansielt instrument som så mange andre instrumenter.
Men meget meget få private benytter short. Så derfor er der ofte et push back fra private mod det at shorte. Men er din analyse/feeling at en given aktie kommer til at falde, så skal man da bare fordomsfrit gå efter den investering
-
troldmanden og Vær-kritisk - jeg læser og tolker muligvis anderledes end jer, men kunne da godt tænke mig, at høre jeres vurdering af, om der i denne tråd, bliver givet udtryk for, at det ikke er "fair" at shorte?
Jeg har genlæst og genlæst og jeg kan ikke finde nogen, der hverken præcist eller indirekte, udtrykker misbehag mod shorts. Jeg læser derimod nogle gode spørgsmål, der henstår ubesvaret samt en generel kritik omkring motivation.
Så I, troldmanden og Vær-kritisk , kunne måske sætte nogle ord på jeres vurdering, ellers fremstår ovenstående indlæg af 2/9 2022 10:55 abrupt, i forhold til trådens generelle indhold, i mit perspektiv.
Endvidere, vi har en detbatforum på ProInvestor.com og trådstarter beretter, at han ikke agter, at indgå i en debat....
Så kan I måske også sætte ord på, hvorfor I mener det er vigtigere, at forsvare short positioner, der ikke bliver angrebet i tråden frem for, at forsvare DNA'et i en debat, når man ikke agter, at debattere sit eget indlæg.
Kom frisk

-
LLI det var blot en generel betragtning fra min side. Der har de sidste 1-2 uger i bava chatten være flere meget bombastiske/vredeudbrud mod shorting. Det skal forbydes, man må ikke shorte, shortere manipuler med kursen etc etc.
Så jeg benyttede blot muligheden for at kommenter på shorting, nu det blev bragt på banen. Intet andet

-
Jeg overvejede også, at skrive en reference til Bava-tråden om dens omfattende omtale af shorts. Men tænkte, at det havde større relevans for PI.COM, at føre fokus på, at man i en trådstart skriver, at man ikke vil indgå i en debat.
Du skulle måske have fremhævet, at det var en generel vurdering fra din side indledningsvis, så havde der været lidt større sammenhæng.
Hører dog stadig din mening om den manglende lyst til, at debattere sin egen tråd...... i et debatforum

@Vær-kritisk - du er også velkommen til, at bidrage med en "kritisk" bemærkning

-
Det ser vi vel løbende i de fleste chattråde og nogle af debattrådene. At der bliver meldt et eller andet kurstarget ud og vedkommende så ikke uddyber hvorfor lige det tal.
Tænker vi generelt ser det mere når der er aktier der stiger hurtigt, og der så kommer en masse ret nye investorer om bord. Så er der sjældent en reel FA viden om det specifikke selskab. Den viden bliver først oparbejdet efter købet.
Vi var også selv nye i gamet for mange år siden

-
Jeg erindre nu ikke, at nogen helt konkret skriver, at de ikke agter, at debattere eget indlæg og det er måske den klare besked, der gav mig en lille blå negl

-
Nej lige den metodik er der hvis ikke så mange der benytter. På forhånd at skrive man ikke kommentere yderliger.
Men oplever da indimellem fra specifikke personer de ikke svare på en kommentar til deres trådstart. Der er nogle der prøver at hente trafik til deres eget site ved at poste link her og så radiotavshed
-
Ja, så mangler vi vist bare linket.
Fred være det og så må fremtiden vise, om kursen skal forbi 1500.
Forsat god dag
-
Jeg har ikke været med i tråden, så jeg ved ikke lige, hvorfor jeg skal på, men ok. Ganske kort.
Jeg har intet, absolut intet imod shorting måske lige bortset fra naked shorting.
Det er selvfølgelig noget pjat ( barnligt!) at starte en tråd og så ikke ville debattere. Man han fik da lidt opmærksomhed, og det var nok det der var målet.
Jeg har ikke yderligere kommentarer, den slags er så trættende.
-
Mangler linket?
Tak og i lige måde
-
"mangler linket" var en reference til din bemærkning om, at nogen forsøgte at skabe trafik...
-
Det sker jævnligt. Men du må nøjes med at tro på mit ord(eller lade være), for har ikke tænkt mig at bruge tid på at søge efter de indlæg.
-
Det var nu heller ikke meningen, med mit indlæg.
Det var blot en bemærkning om, at trådstarter i så fald, havde glemt linket...
En nøgtern vurdering og intet i relation til manglende kreditering af din link-bemærkning.
-
Kære 198666. Normalt ville jeg slette tråden, men da andre har brugt tid til at skrive i den lader jeg den stå.
-
Troldmand, Det med at hente trafik til eget website er vi meget på vagt over for og sletter med det samme. Hvor ser du det henne her på PI. Er det i en i nogle af vore chats?
-
Jeg ser ikke noget lige nu. Men har gentagne gange set "FitInvestment" smide link til ny analyse fra dem.
Personligt har jeg det sådan set fint med der er nogle der gør det i et debatindlæg. MEN kun hvis de så også er klar på at debattere analyse/artikel/what ever, videre i den debattråd de har oprettet. Så synes jeg det er en gevinst for PI. Men dem der blot smider et link og så håber man vil debatter derover.... nej tak
-
"FitInvestment" som er et privat investeringsfirma har vi helt styr på og sletter, når han/de ryger på. Vi blokerer også hver gang. Desværre har han/de fået en måde at omgå vort oprettelsessystem på med nye IP-adresser hele tiden.
Firmaet er faktisk den eneste vi har lidt bøvl med i relation til skjult markedsføring her på sitet.
-
Det tyder lidt på, at han har en VPN...
-
Det blev en sær tråd, omfattende emner som
- et kursmål på Genmab
- hvordan man debatterer i en debat
- noget med links, der skal skabe ekstern trafik
- aversioner mod naked shorts
Vi kommer vidt omkring

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind