Novo Nordisk 2022Q1
-
Den synes allerede dyr, men det er der vel en grund til. Nu har jeg ikke nærlæst den, men denne her er fra 29-April-2022:
Det ændret nok ikke på at danskerne ikke kan få armene ned.
-
"Ingen over og ingen ved siden af Novo Nordisk", som Per Hansen ville have sagt det

-
Netop..Dem fra de seneste uger har vi sendt rundt på Proinvestor. Forstod dit skriv som om det var nye efter regnskabet i går.
-
Jeg fik skrevet, at salget af Saxenda
blev oeget til trods for lancering af Wegovy
og fik antydet, at Wegovy
ikke har kannibaliseret Saxenda
.Da jeg skrev det, var "financial workbook" for kvartalet ikke blevet uploadet hertil endnu:
https://www.novonordisk.com/investors/financial-results.htmlDet er ikke i USA, at Saxenda
vokser, hvilket den ene af de to vedhaeftede figurer viser. Den anden figur viser, at Wegovy
allerede er stoerre end Saxenda
i USA; hhv DKKm 1404 og 704 i foerste kvartal.Klik paa billederne for at goere dem stoerre.

-
Denne meddelse fra den største konkurrent skal nok lægge en dæmper på euforien.
-
-
DjengisCash Tusind tak for link. Jeg havde ikke set den endnu.
1) Baade ja og nej; se kommentar fra Fruergaard nedenfor. Victoza
blev heller ikke slaaet til plukfisk af Trulicity
i sin tid i det voksende og stadigt voksende GLP1-diabetes-marked.2) Og saa er Tirzepatid ikke et oralt laegemiddel, og Novo har oral semaglutid mod fedme i fase 3, og mon ikke det bliver godkendt ligesom diabetes-pendanten Rybelsus
?3) De 22,5% vaegttab bliver kun opnaaet ved hoejeste dosis paa 15mg.
Men naar alt det er sagt, saa synes jeg ogsaa, at kursen paa Novo er alt for hoej.
Jeg har forresten ikke set artiklen med resultaterne fra fedme-studiet SURMOUNT-1, men vedhaeftet en figur fra diabetes-studiet SURPASS-2 publiceret i NEJM:
Tirzepatide versus Semaglutide Once Weekly in Patients with Type 2 Diabetes
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2107519Klik paa figurerne for at goere dem stoerre.
2021-11-03
After strong quarter, Novo Nordisk urges more competitive US obesity market
But he said more competition would make more doctors recognise obesity as a disease that can be treated with drugs.
"We would welcome more competitors to actually help establish that market," Jorgensen said.

-
Meddelelsen kom torsdag. Kursen faldt efterfølgende.
-
FDA approves Lilly's Mounjaro
(tirzepatide) injection, the first and only GIP and GLP-1 receptor agonist for the treatment of adults with type 2 diabetes
https://investor.lilly.com/news-releases/news-release-details/fda-approves-lillys-mounjarotm-tirzepatide-injection-first-and
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind