Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Netflix: Vælter korthuset?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
12 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • exitnuE Offline
    exitnuE Offline
    exitnu
    wrote on sidst redigeret af

Nosedive ... pt.

1 Reply Last reply
    1
    • tommycarstensenT Offline
      tommycarstensenT Offline
      tommycarstensen

Lige en figur mere med de frie pengestroemme for diverse underholdnings/nyheds-virksomheder. Netflix kan ikke ses, fordi deres frie pengestroemme i mange aar har vaeret negativ, og plottet er semi-logaritmisk.

VIAC > PARA
      DISCA > WBD

102944_entertainment_freeCashFlow_annual_sumFalse.png
      102944_entertainment_netIncome_annual_sumFalse.png

1 Reply Last reply
      4
      • D Offline
        D Offline
        DjengisCash

Den er noteret på Xetra, så der har jeg lige købt i kurs 200 (euro)
        Min bank giver bedre pris på valutaveksling i euro end usd, så derfor.

1 Reply Last reply
        2
          tommycarstensenT Offline
          tommycarstensen

Yderligere to figurer. En med driftsindtjening og en med procentvis aendring over en ti-aarig periode i antal udestaaende aktier.

Vi maa starte en indsamling til Norges Bank, der havde en del aktier i Netflix.

102946_entertainment_operatingIncome_annual_sumFalse.png
          102946_entertainment_sharesNormalized_annual_sumFalse.png
          102946_NFLX2022Q1.png

1 Reply Last reply
          5
            tommycarstensenT Offline
            tommycarstensen

Lige en allersidste figur med enterprise value ift driftsindtjening for diverse virksomheder. Jeg har udelukket Disney pga reduceret indtjenings fra deres parker pga COVID-19. Figuren er ikke opdateret med dagens kurs. Stoerstedelen af enterprise value for Netflix er markedsvaerdien, saa EV/O er cirka 18 i skrivende stund. Hvis Netflix fortsaetter kursfald de naeste par dage, saa bliver den interessant.

102947_entertainment_evo_exclude.png

1 Reply Last reply
            4
            • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
              Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
              Helge_LarsenPI-redaktør

Netflix Was Caught Flat-Footed -- What It Means for Investors

Just a moment...

favicon

(www.proinvestor.com)

1 Reply Last reply
              1
              • D Offline
                D Offline
                DjengisCash

Hvis Netflix vil blive i kategorien "vækstaktier", så er de absolut udfordret.

Men med en aktuel P/E på under 20, så er Netflix blevet en "Value case", som jeg kan forstå, og som jeg derfor har købt mig ind i.

Hvad der betyder meget for vurdering af casen er afskrivningshastigheden på egne produktioner. Af noterne i regnskabet frem går, at der typisk afskrives over 5 år.

Gode produktioner har en kommerciel levetid, som er meget længere, så over årene bliver der opbygget en stor portefølje af skjulte værdier i selskabet.

Nu må jeg så bare lige vente på, at markedets ensidige fokus på vækst i antallet af kunder skifter til vækst i opbygning af værdier i selskabet.

1 Reply Last reply
                5
                • P Offline
                  P Offline
                  ProinvestorNEWS

The Netflix Growth Problem
                  https://www.proinvestor.com/investornyt/812790/the-netflix-growth-problem

1 Reply Last reply
                  1
                    tommycarstensenT Offline
                    tommycarstensen

DjengisCash Jeg synes ogsaa, at der er for stort fokus paa antallet af brugere; i hvert fald i pressen. Jeg synes ogsaa, at det film-arkiv de opbygger har en vis vaerdi. De er heldige at have Reed Hastings ved roret. Jeg synes ikke, at den er decideret billig.

David Trainer fra New Constructs har stort fokus paa frie pengestroemme og synes kursen boer vaere $131:

2022-01-25
                    Netflix Is Still Overvalued by At Least $114 Billion
                    https://www.newconstructs.com/netflix-is-still-overvalued-by-at-least-114-billion/

Jeg har lavet en lille video med regnskabstal og uploadet til Twitter:
                    https://twitter.com/MidgardFinance/status/1517808869434662912

103000_NFLX_nflx.NumberOfPaidMembershipAdditionsLossesDuringPeriod_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementGeographical_nflx.Streaming.png
                    103000_NFLX_us_gaap.NetCashProvidedByUsedInOperatingActivities__.png
                    103000_NetflixMarketShareVsCompetition_2021.jpeg
                    103000_NFLX_us_gaap.RetainedEarningsAccumulatedDeficit__.png
                    103000_NFLX_us_gaap.Revenues_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementGeographical_nflx.Streaming.png
                    103000_NFLX_nflx.NumberOfPaidMemberships_us_gaap.ProductOrService_us_gaap.StatementGeographical_nflx.Streaming.png

1 Reply Last reply
                    2
                    • D Offline
                      D Offline
                      DjengisCash

Tommy, Den rigtige pris på aktien lige nu ef 215 usd, som var lukkekursen fredag. Men den kan da sagtens både falde eller stige meget fra det udgangspunkt.

Omregnet til pris pr abonnement bliver det til 3.000 kr., hvilket er godt to års betaling. Ikke noget skræmmende højt tal, hvis du spørger mig.

Historisk udvikling på nøgletal og data mener jeg ikke, at vi kan bruge til særligt meget i det konkrete tilfælde. Vi kan blot konstatere, at streaming et blevet et modent marked med mange kapitalstærke aktører, som gerne vil have en bid af kagen.

Men Netflix er den største aktør på markedet målt både på kunder og på omsætning. Der er gode muligheder for at udvikle forretningen fra det udgangspunkt, og det kan lande mange forskellige steder, især hvis synergier ved fusion med distributører, som er stærke på live TV med nyheder og sport tænkes ind.

Der et et kæmpe rationale i "one stop supply", der dækker husstandens samlede behov til en rimelig pris.

Det bliver spændende at se, hvad ledelsen i Netflix spiller ud med, for transformationsfasen på mediemarkedet er langt fra afsluttet. Gør de ingenting ender de nok som et overgangsfænomen.

Med den nuværende pris er Netflix på bænken som opkøbskandidat, så den mulighed et der også.

1 Reply Last reply
                      1
                        tommycarstensenT Offline
                        tommycarstensen

Ja, det bliver enormt spændende både i år og de efterfølgende år. Jeg er forresten ikke helt så pessimistisk som New Constructs.

Tirsdag kommer Warner Bros Discovery ($WBD) med deres første kvartalsrapport.

Just a moment...

favicon

(ir.wbd.com)

WBD 26apr
                        AMZN 28apr
                        CMCSA 28apr
                        PARA 03maj
                        DIS 11maj

1 Reply Last reply
                        1

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger