gas fragt
-
Ja det er nok som Hyst skriver. Der står det er 1/1600. Så er vi nede på ca 5 både.
-
det står jo 15 mia m3 flydende gas i nyheden.
Det er forøvrigt stigende til 50 mia over en årrække.jeg har ikke forstand på skibe, har bare googlet lidt... fandt de der moss skibe der kan laste 130k m3
forøvrigt er der vist overhovedet ikke så mange skibe i eksistenes lige p.t så ....mere mystik.

-
-
Det findes ikke engang 800 skibe lige nu (lige hvad jeg kunne se med en hurtig søgning.
-
The global liquefied natural gas (LNG) tanker fleet encompassed a total of 642 vessels at the end of 2020.
-
Så der må være et eller andet der er galt. Tror mest på det er kubikfod isedet for m3. Det vil sætte mængden ned med en faktor 1/35... Men det er stadig mange. Men på den måde sørger de også for at få hevet alt kapacitet ud af markedet, så rusland ikke kan sælge den vej.
-
tror det er rigtigt nok..
https://www.reuters.com/business/energy/us-eu-strike-lng-deal-europe-seeks-cut-russian-gas-2022-03-25/problemet er om nyheden er fake ,,,:-)
-
Kort uddybning af Hyst indlæg.
Flydende naturgas fylder omkring 1/1600 del af, hvad naturgas i gasform gør. Naturgas er kondenseret til flydende, tæt på atmosfærisk tryk, ved at køle det til ca. - 162 °C.
Flydende naturgas eller LNG er naturgas, overvejende metan, som er blevet kondenseret til flydende form for nemmere opbevaring og transport. LNG er lugtløs, farveløs, ikke-giftig og ikke-korroderende.
LNG er lettere end luft, hvilket gør, at en gaslækage fordamper - "forsvinder" i atmosfæren.
-
du læser heller ikke nyheden der står flydende gas.
jeg har læst på emnet som forøvrigt ligner noget værre miljø svineri ...et er at sejle skidtet men samtidigt skal det holdes på -140 grader.men tilgengæld må det være et forklarings issue,,, som kan tolkes som hyst skriver.
-
FLEX LNG stiger kraftigt - PT 7,6 pct oppe.
Awilco LNG (ALNG.OL) stiger også lidt. Er der nogle der har en mening og den. Ser ikke ud til de er steget lige så meget som FLEX LNG.
ALNG står til at genforhandle deres flådes LNG kontrakter her i april. Men denne nyhed kunne de være nogle gode rater der får forhandlet hjem. Er de et stats værd? Eller andre LNG raderier der ser godt ud for tiden og ikke mindst hvorfor de gør det?
-
Problemet er lidt med Flex LNG, at rigtigt mange af selskabets skibe er booket flere år frem på faste kontrakter. Det overser investorerne i disse dage.
Disclaimer: Jeg har aktier i FLex LNG.
-
Golar?!
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/ec59e159-1042-4400-af24-487d300ad8d8
Disclaimer: Jeg har aktier i Golar.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind