ANAVEX NY TRÅD 2022 - positive resultater for 3-71!!!
-
I wouldn't mind an increased burn rate as well. In any case, I think we will see that soon as they plan a preventative 2b/3 trial, an 'undisclosed' phase 2b/3, and a basket of new 3-71 trials.
-
Gode pointer Solsen. Jeg tror heller ikke som sådan, at jeg er "sur" på ledelsen. US biotec er, som du siger, det vilde vesten, og det skal man være klar over. Jeg har heller ikke noget imod, at det går langsomt. Sådan er det i biotec, og de tålmodige bliver som regel belønnet. Det, som jeg finder bekymrende er, at firmaet laver så simpel en fodfejl med så store konsekvenser. De serverer jo muligheden for at konstruere et narrativ om, at de manipulerer og pynter forfejlede forskningsresultater direkte til alle AVXL-haderne på Twitter. Hvis de ikke kan finde ud af at undgå så simpel en fejl (en manglende opdatering på en hjemmeside, vor herre bevares), så kan man som investor i min optik kun nå to konklusioner: Enten er ledelsen inkompetent eller også fupper de rent faktisk med resultaterne. Selvom jeg ikke tror på det sidste, så er det ikke underligt, at mange investorer vælger at tage risikoen af bogen her og venter på sidelinjen indtil der er en afklaring.
-
Med to tidligere FDA ansatte med mange år på bagen tror jeg simpelhen ikke de snyder. Så var de flygtet !
CRO/Anavex missede vel opdateringen med 2-4 uger. Mig bekendt er det ikke helt ualmindeligt at CT ikke er ajourført helt up to date.
Vi må se hvad de næste dage bringer.
-
Blackrock har øhet med 1,6 mln aktier jf deres nylige rapportering.
De havde i forvejen 3,6 mln og har styrken til det der indtraf.....
De kan vende bøtten, når de lyster
-
-
En stor tak til Solsen for advarslerne undervejs som aktionær i Anavex. Aktien omtales i denne uges kommentar.
-
Anavex Kvartalsrapport den onsdag den 9. februar.
Webcast kl. 20.30 DK-tid.
www.anavex.comKan man lidt naivt håbe på, at vi får en reel plan/tidshorisont for at komme på markedet - gerne med lidt kød på!
"update on the execution of the Company's growth and market access strategy"
"Phase 2 study in adult patients with Rett syndrome. ANAVEX
2-73"Manglende dumme opdatering igen Anavex!!! - De har lige været igennem maskinen og sagt, at Avatar var ændret til et fase 3 forsøg??
De må simpelthen gøre sig mere umage med deres opdateringer og udmeldinger - irriterende!
( RETT US var fase 2 )Helge - Tak for din omtale af bl.a. Anavex - ja det er det vilde vesten i US, især indenfor biotek!
- og ja især biotek i US er høj risiko!
Solsen - ja Blackrock har tilsyneladende købt stort ind efter Avatar resultaterne fra Anavex - ser ud til at de tror mere på Anavex end på de vilde påstande på de sociale medier!
De har været meget stabile aktonærer gennem flere år nu - uden at de har solgt/købt i tide og utide.
Er også overbevist om, at de har en mere direkte linje til bl.a. Missling, nå de ønsker opdateringer!
Med en investering på nu ca. 60 mill. $ i Anavex alene, så får man vel et direkte tlf.nr. med i købet - ren spekulation, for det ville vel aldrig forekomme i aktieverden - eller? -
Det interessante med Blackrocks køb er, at shorterne måske fisker delvist forgæves og stadig ligger åben.
Hvis Blackrock vil squeeze dem kunne det være sjovt

Ja Anavex medarbejdere har for travlt. Ansæt nogle flere dygtige og få nogle big pharma til at køre de store forsøg. Det ville gøre mig mere tryg.
-
sjovt at du nævner det Solsen
"Aldrig invester i US biotech for lånte penge"
jeg læste i mandags på stockwits at der var en der påstod, at han hade hævet 30000$ på hans kredit kort til en rente 2,99 for resten af året til at købe anavex aktier, fordi han troede på at den ville stige på nyheder, der var en del der sagde til at han var tosset, så jo der er nogle der låner penge til biotech aktier -
For at ansøge om godkendelse i Rett skal der indsendes en ansøgning om godkendelse til FDA (NDA). Det tager måske 2-3 mdr for Anavex.
FDA har så en måned til at godkende selve ansøgningen. Og derefter 6-9 mdr til at godkende eller afslå stoffet.
Så tidligst tæt på nytåret 22/23 til markedsføring.
Umiddelbart er der blockbuster potentiale i Rett alene - salg på over 1 mia USD årligt.
-
Anavex. Lane Simonian fra SA med positiv analyse.
Han er som tidligere en af de ganske få analytikere, der gennem årene knivskarpt har kunnet forstå og forståeligt beskrive MOA af ikke kun 2-73, men mange af de øvrige mekanismer, der sker i cellerne og i hjernen.
Han er altid konstruktiv kristisk og lader sig ikke rive med, hverken den ene eller anden vej.
Han lader fakta og videnskaben tale for sig selv!
Hans konklusion:Summary
"In its phase 3 clinical trial for female adult Rett syndrome, Anavex 2-73 produced results that were both clinically and statistically significant.
Anavex and its investors were not rewarded for these results because the company had not announced that changes had been made in the outcome measures.
The changes that were made were very unlikely to have affected trial results.
Despite this misstep, the future of Anavex remains bright because Anavex 2-73 is likely treating the root causes of a series of devastating and poorly treated neurological conditions and diseases."
-
Solsen - Kan se at MayoMobile skriver at Missling tidligere har udtalt at potentialet ligger i en "ballpark" omkring 2-6mia$. Hvis FDA har guidet omkring ændringen af Endpoints og de er opnået, så er chanchen vel relativ god for en godkendelse. Det må da være den største lodseddel som samtidig har nogle fantastiske odds

-
Anavex med up date
Anavex Life Sciences Provides Supplemental Information on ANAVEX®2-73 (Blarcamesine) AVATAR Phase 3 Trial for the Treatment of Adult Patients with Rett Syndrome
NEW YORK, Feb. 04, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders including Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, Rett syndrome and other central nervous system (CNS) diseases, today provides supplemental information on the ANAVEX®2-73 (blarcamesine) AVATAR Phase 3 trial for the treatment of
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
-
Anavex Dejligt med en glasklar PR fra Anavex!!
Nu burde markedet efter denne afklaring tillægge resultaterne fra Avatar samme værdi som ACAD.
Dvs. ca. 1 milliard $!- da 2-73 både er langt mere effektiv og uden bivirkninger, så burde der reelt tillægges en del mere i MC - da patienterne og pårørende nok altid ville vælge 2-73 fremfor ACAD, hvis de begge skulle komme på markedet.
Er det virkelig kun BlackRock med køb af de ekstra 1.600.000 aktier, der har set lyset?
- da 2-73 både er langt mere effektiv og uden bivirkninger, så burde der reelt tillægges en del mere i MC - da patienterne og pårørende nok altid ville vælge 2-73 fremfor ACAD, hvis de begge skulle komme på markedet.
-
For mig at se helt efter bogen det der er sket. Blot med lidt forsinkelse i forhold til CT opdateringen.
FDA er ikke nævnt, men de skal heller ikke godkende da forsøget kørte i UK og AUS.
Muligt at FDA har guidet Anavex til at gå efter de nye endpoints - mener der skrives det efter webcastet efter fase 3 offentliggørelsen (Har ikke selv hørt denne pga ferie/dårligt internet).
Møde med FDA om "approval pathway" - det er hvad vi har brug for.
De har efter min mening at at vinde ved at søge godkendelse hurtigst muligt. De skal ikke afvente Excellence og voucheren.
Fuld knald på imod en godkendelse og en vending af pengestrømmen er hvad der batter for dem.
-
Noget tyder på at Missling & co. har gjort noget alvorligt ved deres hidtidige håbløse kommunikation til markedet. Krydser fingre for denne PM er udtryk for en ny standard.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind