Tid til flere kontanter ?
-
Ved årsskiftet var min kontantandel tæt på nul, men jeg har efter nytår reduceret generelt, så kontantbeholdningen nu udgør 26 procent.
Jeg tror ikke på, at indeks generelt vil stige i 2022, så planen er, at udsving i markedet skal bruges til swingtrade. Vækstaktierne vil jeg dog holde mig fra, med mindre de tapper ind i en grøn agenda, hvor efterspørgsel vil stige uanset udvikling i økonomien generelt.
Andre der har en strategi, hvor øget kontantbeholdning indgår ?
-
Det er en svær balance, hhv. at sælge og/eller købe kvalitetsaktier på det rigtige tidspunkt.
De fleste har sikkert oplevet, at have solgt konkrete aktier, der efterfølgende er steget - og at de derfor ikke fik glæde af konkrete stigninger.
Svær timing. Også, når det gælder swingtrade af aktier på det igangværende "bear-lignende marked".
Tror, at de seneste dages kurstab på de fleste kvalitetsaktier, bliver mere end opvejet af kommende stigninger i løbet af Q1;-)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind