Aktier: En dag med Black Friday tilbud?
-
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet
Noget kunne tyde på, at det bliver en Black Friday med aktietilbud
· I Asien falder aktierne massivt
· Nedgangene i Japan/Hong Kong er på mere end 2 %
· Også andre steder i Asien er der større kursfald
· De amerikanske aktieindeks indikeres mere end 1 % ned
· I Tyskland er der også udsigt til en handelsstart med fald på 1 % eller mere
· Den negative tendens vil også ramme Danmark og også her er kursfald større end 1 % meget sandsynlige indledningsvis.
Covid er kortsigtet stigende udfordring
Covid frygten har for alvor gjort "comeback" og er kommet tilbage i investorernes bevidsthed. Det skyldes ikke kun, at det er en meget reel udfordring, men at den løbende har været undervurderet og underfokuseret af investorerne, som kun have blikket stift rettet mod ikke mindst årets vindere indenfor elbiler og amerikanske teknologiselskaber. Det er jo Black Friday og mon ikke der kommer lidt "udsalgstilbud" her sidst på ugen?
-
Ja futures dykker, og det skyldes nok primært den nye mutation. Indeholder Ikke blot et par mutationer som de andre , men mutationen indeholder 30 mutationer. Det kalder på andengenerationsvacviner. Og eller udvikling af de eksisterende. Markedet bliver nok trykket, men en aktie Bava burde jo egentlig gå imod. Det sker så nok ikke, vi får se om lidt.
-
Det er godtnok rødt idag.
-
Advarslerne har blinket i lang tid fx Hindenburg omen.
John Hussmann skrev d. 21.11
https://www.hussmanfunds.com/comment/mc211120/ -
Er spændt på at se om FL Smith vælter helt omkuld her
-
Min "lommeregner" tror at SP500 ca. 4638-39 gerne snart må brydes opad. Ellers kan det korrigere (ABC) eller gå i nedtur..DAX'en er måske allerede i lidt "nedtur". MEN. Det kan nå at vende som man siger
Lad os se dagen og næste uge an.... -
Der er vild hysteri i luften!
Alle kurser startede jo i rødt - også dem som tjener penge på covid-19 dalede og flere er stadig banket i bund. Markedet skal nok lige vænne sig til "the new normal" i markedet, hvor der er store summer i spil som trades på nyheder. Det har de vel i og for sig altid gjort, men der er bare markant flere penge i markedet i dag, og der er langt flere interesser for at svinge kurserne.
-
-
Sådan er der nok mange som tænker og handler - der har vi måske hele årsagen til bear markedet.
Jeg har tidligere handlet lige sådan, men ofte er jeg ikke kommet ind igen på rette niveau og tingene er kørt fra mig.
Jeg er ikke så sikker på vi skal langt ned i denne omgang, for der er forsat voldsomt megen likviditet ude og mon ikke det holder den "store hånd" under aktiekurserne. -
SP500 stiger nu igen. Så kan det være at toppen (4744) skal besejres
-
Som om markedet finder en ny undskyldning for at sælge ud i øjeblikket....naturligt ovenpå mange index rekorder
-
Ja, problemet er bare at jeg har nogle aktier som var tænkt kort sigtet spekulation, og dem sælger jeg når de er højt at flyve.
Så har jeg nogen som skulle være langsigtede og var oppe 70%, men som har været nedadgående trend i nogle måneder.Jeg kan jo ikke lade grønne gå i rød, så derfor følte jeg mig tvunget til at sælge i dag :(, også selvom det muligvis er den værste dag at sælge.
Jvf anden tråd om at skulle tænke lansigtede.
Er lidt bittert i dag på "kun" at have tjent...LUCID og Snowflake er jeg stadig oppe med gode afkast, tog lidt af toppen tidligere, men håber ikke at jeg skal til at sælge dem i dag. Hvis LUCID falder til under 25 så bliver jeg nødt til sælge nogle dem.
Hvad kan jeg gøre anderledes?
Ja der ser ud til stadig at være masser af penge i systemet, men hvor længe?
-
Problemerne hober sig jo op p.t....dårlig kombination med rekord høje index....det kan jo kun gå galt....desværre
-
Fredagen den 13x2
-
Om det er hysteri, er der jo ingen der ved....men når investorerne ser deres fantastiske afkast smuldre mellem hænderne på kort tid,
så skal det gå galt....og alle husker jo marts 2020....sikkert også noget der skubber til nervøsiteten -
Vi var vel kun der, hvor det kun, kunne gå galt....inflation, stigende renter, rekord høje index, osv osv....desværre coronaen, var sømmet på kisten

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind