Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Eksploderende strømpriser - Investering der betaler sig hjem

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
11 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • K Offline
    K Offline
    koden
    wrote on sidst redigeret af

jo jo... men man skal passe på ikke at overragere på grund af måske midlertidige stigninger i strømpriser.

1 Reply Last reply
    2
    • troldmandenT Offline
      troldmandenT Offline
      troldmanden

Man skal bestemt kun fortage sådan investering hvis man har de lange briller på og ikke kun kortsigtet. Men den lange case bliver også bedre med de nuværende priser.

Ørsted regner med at priserne forbliver på et nyt højere niveau i en noget længere periode. Uden det dog er defineret.

1 Reply Last reply
      0
      • tumultT Offline
        tumultT Offline
        tumult

Hvis man selv kan montere et solcelle anlæg er der god økonomi i det. Kan man ikke, er det i de fleste tilfælde en dårlig forretning for så er prisen nok omkring 20000 kr. pr. KW

1 Reply Last reply
        0
        • troldmandenT Offline
          troldmandenT Offline
          troldmanden

Man kan nu få solceller langt langt billigere end 20.000kr Per kw. Faktisk lige godt og vel halvdelen af den pris, monteret. Og under 10.000kr hvis man selv montere.

Det Ennogie dog leverer, er ikke et stand alone solcelle. Det er et tagprodukt. Så det dækker hele taget og agere dermed klimaskærm. Så det er æstetisk meget flottere end hvor man lægger alm solceller ovenpå et eksisterende tag. Det er ligeledes billigere end hvis man først lægger et alm tegltag for så at montere solceller ovenpå det.

At anlægge et aktivt tag, fremfor et passivt man bare afskriver på, vil over de kommende år tage en pæn andel af hele tagmarkedet. Og de store tag producenter ænser det dårligt endnu. De skal ikke sove ret mange år mere så "bliver de en ny Nokia"

1 Reply Last reply
          3
          • tumultT Offline
            tumultT Offline
            tumult

Hvor kan man købe f. eks 3 Kw anlæg for 30000 kr. monteret og tilsluttet inkl ansøgning og godkendelse og afgift til forsynings selskabet?

1 Reply Last reply
            1
            • troldmandenT Offline
              troldmandenT Offline
              troldmanden

Jeg har ikke kigget efter så små anlæg. Du kan finde masser af 6kw anlæg under 70.000kr. Men så små anlæg skal helst kobles sammen med batteri. Alternativt større anlæg som BIPV

1 Reply Last reply
              1
              • M Offline
                M Offline
                mccarthy

Mit estimerede ROI for mit 2,2 Kw anlæg var 6,5 år. For ny bruger omkring 5 år. Efter seneste elprisstigninger tror jeg mu på 5,5 år ROI og for et nyinstalleret anlæg under 5 år.
                Selv om jeg ikke bor i Danmark, så tror jeg, at at alt andet lige, burde ROI for et dansk installeret
                anlæg ligge indenfor samme % område. Måske kan T.I. Risø eller lign. hjælpe.
                Jeg har et sydvendt taganlæg med net tilslutning ( batteriløsning, dengang jeg købte, var vanvittig dyrt ).

1 Reply Last reply
                2
                • tumultT Offline
                  tumultT Offline
                  tumult

Jeg regner med at mit 3,75 kw anlæg som jeg selv har sat op og tilsluttet har tjent sig hjem på 3 - 4 år.
                  I mit hus er der nogen hjemme i dagtiden 300 dage om året så batteri anlæg giver ikke mening for mig. Jeg tror i hele taget man skal tænke sig godt om inden man køber batterianlæg. Vælg istedet afregning gruppe 2 hvor man inden for hver klokketime afregner sit netto forbrug/salg og dermed bruger nettet til batteri. Det kræver bare at man er en del hjemme i de lyse tider, eller har disciplin til at starte husholdningsmaskiner med forskudt start.

1 Reply Last reply
                  1
                  • M Offline
                    M Offline
                    mccarthy

Tumult. Blot fordi jeg er nysgerrig.
                    Mit 2.2 Kw anlæg har leveret over sommerhalvåret april-juli-september 9-12-9 kw per dag. Har du tilsvarende for dit 3.3 Kw anlæg?

1 Reply Last reply
                    0
                    • tumultT Offline
                      tumultT Offline
                      tumult

Jeg har en 3 kw invertere men har sat ekstra paneler på så jeg har 3,75 kw panel.
                      Produktion maj 447 kWh juni 510 kWh. juli 520 kWh aug. 434 kWh sept.kommer jeg op på Ca. 290 kWh.

1 Reply Last reply
                      1
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

Mine forældre har et Ennogie tag. Knap 20kw paneler og 7,2kw inverter.

marts 936kwh
                        1524kwh
                        1465kwh
                        1867kwh
                        1796kwh
                        1455kwh
                        888kwh

De har varmepumpe, kæmpe udendørs fiskedam og en hybridbil der kan lades gratis op fra marts til sep

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger