ANAVEX NY TRÅD JULI - PRÆVENTIV BEHANDLING AF ALZHEIMER!!!
-
Kyed vigtigt info med de datoer. Tak Jeg har stadig den grimme fornemmelse af at vi har overset noget. Når flere andre kan stige så voldsomt på yderst spinkle resultater med få personer, jeg begriber det ikke, men ved at ting hænger sammen. Det gode er at mit sats i OCUP afgøres inden nyt fra avxl forsøg, så jeg når at købe op igen. Jeg tænker nemlig også at eventuelle partnere vil se tiden an, inden de bider til bollen med sandsynligvis mange penge.
Pøj pøj til os
-
Jeg er også begyndt at blive bekymret må jeg indrømme, ANVS & SAVA røg i vejret i går mens vi stod næsten stille! Okay de fik et ordentligt hak i næsen i fredags men stadig lidt mærkeligt.
Jeg håber virkelig at Missling kommer med noget vi ikke har hørt før i denne uge nar der er regnskab.
Man skulle have solgt det hele da den var over 30 og derefter genkøbt i kurs 18 men okay nu spiller jeg bagklog, kan vi ikke rigtigt bruge til noget.
Der er en dansker på Ihub (Invester2014)han har haft ret i alle hans forudsigelser om kursen indtil nu, hvis jeg bare havde lyttet til ham, hvad jeg nok vil gøre i fremtiden. Ham 2014 er meget toer i hans kommentarer men ved hvad han snakker om, men nogle bliver vrede på ham når han hælder vand på bålet, ha-ha.
Han er positiv på casen boer jeg sige. -
Anavex. Biotech uden nyheder betyder aftagende interesse og typisk fald i kursen.
At resultaterne fra Rett ikke lige er om hjørnet overrasker mig ikke - mener faktisk, at jeg har skrevet det tidligere.
Jeg har oplevet det samme "problem" i Genmab. CEO har hele tiden haft data lige om hjørnet - "soon" Om det er overoptimisme eller en strategi for at holde shortere fra aktien eller noget helt tredje ved jeg ikke.
Jeg er helt rolig og kunne godt tro, at det er et gap med i $15,59 der trækker

Ingen har interesse i at skyde kursen op, hvis man akkumulerer. Så kursstigninger må vi vente på indtil nyhederne kommer.
Håber stadig det bliver en partneraftale vi hører om som noget at det første.
-
Vores ven Lane Simonian fra Seeking Alpha har skrevet en mægtig god artikel om Anavex(igen):
Detours In The Golden Age Of Alzheimer's Drug Stock Investments
-
Anavex Q3 den 12. august kl. 22.30 DK-tid.
Måske åbner de mere op for posen nu efter optionerne er tildelt ledelsen for 100 % indrulning af Alzheimer fase 2/3 forsøget?
Webcast
-
Anavex - Cortexyme der også opererer indenfor CNS sygdomme herunder Alzheimers går kursberserk i dag
https://finance.yahoo.com/quote/CRTX?p=CRTX
Jeg har ikke lige fundet nyheden der skulle bevirke denne kursstigning. Men det vil jeg forsøge.
Men selskabet har readout på deres fase 3 Alzheimers midt i november, hvorfor vi skal holde øje med dem.
Man kan læse om deres meget anderledes tilgang til Alzheimers på deres hjemmeside.
Peter Karol fra Ihub (manden med det umulige navn) har dem som mulig farligste konkurrent til Anavex.
-
Mon ikke det er pga af års resultatet CRTX skyder i vejret hvor de også gir opdatering at deres forsøg?
Lidt fra linket:
The GAIN Trial is powered at approximately 90% to show a 50% slowing of decline as measured by the cognitive and functional co-primary clinical endpoints of ADAS-Cog11 and ADCS-ADL.
Lad os håbe at Anavex også kommer med nogle nyheder der påvirker kursen positivt.
Missling deltager jo i en konference i dag (tirsdag) og der kommer regnskab på torsdag.Anavex Life Sciences to Participate in the BTIG Virtual Biotechnology Conference 2021
-
Det er da godt nok spændende, at CTRX kan påvise sammenhæng mellem P.Gingivalis og Alzheimer. P.Gingivalis er en bakterie , der blandt andet skulle være medvirkende ved parodontose. "En helt anden tilgang" end Anavex har , er der een , der skriver.
Jeg er sikker på, at TASSO kan finde lighedspunkter i de to selskabers bagvedliggende teorier, som jo vel i bund og grund drejer sig om at fjerne inflammationslignende tilstande omkring hjernecellerne.
Anavex har også gang i en masse teorier om bestemte bakteriekolonier. Den slags mener jeg , vi hørte en del om fra Anavex for et par år siden.
Man ved, at Parkinson er en sygdom der i mange tilfælde starter i tarmen,
En hilsen her fra Vestjylland , hvor regnen forstyrrer høsten. -
Anavex CRTX er helt sikkert værd at holde øje med.
Igen - det behøver ikke at være dårligt for Anavex, hvis CRTX har positive resultater ved en alternativ tilgang end fedtfjernelses teorien.
Som tidligere beskrevet, så har vi tidligere set en positiv afsmitning på andre selskaber i segmentet, hvis man ser indikationer på, at man ren faktisk kan behandle Alzheimer.
Investorerne tør igen smide penge i området.Har kigget nogle af de gl. annonceringer af Q-regnskaber igennem.
Her er det påfaldende, at Anavex denne gang for første gang skriver "growth strategy" i stedet for det vanlige "update".
Måske betyder det ikke noget, men alt andet lige, så er "update" mere baseret på, hvor langt man er kommet, hvorimod "growth strategy" mere er fremadrettet i min optik?
"Growth strategy" - leder også tankerne hen på en økonomiske vækst i hårde $ og ikke kun en udvidelse af pipelinen.
Så en fremlæggelse af en vækststrategi, baseret på resultater og retningslinjer fra f.eks. FDA, kommende samarbejdspartner, ville give denne Q3-rapport en hele anderledes værdi - måske noget svarende til det vi så i CRTX i går!
Vi må se om Missling denne gang overrasker os positivt?"Management will host a conference call on Thursday, August 12, 2021, at 4:30 pm EDT to review financial results and describe the Company's growth strategy. Following management's remarks, there will be a question-and-answer session."
Denne BTIG konference i dag, er for en mere lukket kreds - og man kan som normal investor først se sessionen via. Anavex`s hjemmeside senere.
Så skal der komme nyt af betydning, så skal vi have en PR. i dag kl. 13.00 - ellers må vi nok vente til torsdag med nyheder.Vi mangler stadig min. 12-15 nyheder updates for resten af 2021!
Den vi fik vedr. ny præventiv AD fase 3 forsøget, var kun en bonus information. -
Peter Karol har et indlæg om, hvorfor blarcamesine også kunne virke mod P. Gingivalis
-
Anavex Jeg er enig med dig Tasso1 angående tolkningen af growth kontra update, især hvis han konsekvent tidligere har brugt update. Vi må se.
Angående mundbakterier er det videnskabeligt bevist at der er en sammenhæng mellem flere sygdomme og mundens bakterieflora/renhed. Det bliver spændende at følge, selvom det ikke i direkte endnu har med Anavex at gøre.
Vi trænger til godt nyt, især undertegnede som var lidt uheldig med AXSM igår SMILEY..
-
Anavex Fra Stocktwits - med alle mulige forbehold!
" I just watch the BTIG chat. All good, Missling confirmed the 5 years cash on hands and the fact that we are on the way for an FDA approval for Rett very soon and Parkinson soon...Alzheimer next year"
Ellers et typisk mønster for Anavex.
Ingen nyheder og ingen omsætning er lig med sivende kurs.
Omsætning i Anavex hidtil i dag ca. 11 mill. $ - SAVA ca. 160 mill. $ til sammenligning!!
At CEO'en efter at proklamerer et kommende "data rich" 2. halvår, får klemt en periode på 5-6 uger ind uden større nyheder er svær at forudsige.Vores tid skal nok snart komme, når Anavex har nyhederne klar!
-
Ser lovende ud!
Anavex Life Sciences Corp (AVXL): Right, just finished listening. Great...
Investor2014: Right, just finished listening. Great questions and confident objective positive answers from Missling. Given the highly positive PDD data there...
InvestorsHub (investorshub.advfn.com)
-
Du var hurtigere end mig

Super nyhed, at Missling igen åbner muligheden for tidlig approval i PDD på kendte gode data.
At scanninger er unødvendig er jo et godt tegn og denne beslutning må være taget sammen med fda, tror jeg.
Hvis det lykkes bliver vi belønnet stort !
-
-
Helt vanvittigt, at kursen udvikler sig negativt i dag efter de nyheder. Ikke mange investorer arbejder for føden.
Der må være lagt op til spændende spørgsmål på torsdag.
Mon vi får partneren frem eller tilsagn om, at de vil partner på de store indikationer - AD, PD og PDD.
Jeg vil se om jeg tør gå til yderligere eksponering inden torsdag.
Dagens oplysninger er næsten for gode til ikke at reagere på dem.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind