Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
375 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af

Hedge forslag
    Land: USA
    Selskab: Omega Healthcare
    Ticker: OHI
    Market Cap: Large Cap
    Sektor: Plejehjems REIT
    Aktie kurs nu: 29,45 USD

Godmorgen torsdag 18. nov.

Hermed en update på Omega Healthcare.

De har lige aflagt deres Q3 2021 regnskab, og det var bedre end ventet. Omega Healthcare er et REIT selskab der driver ca. 1100 privat-drevet plejehjem i USA, og de har selvfølgelig været hårdt ramt af Corona, da mange af deres beboere er mere sårbare kva. deres alder og ofte også grundet mulige sygdomme og andre lidelser.

Men der er blevet rettet op og man har fået styr på at få vaccineret beboere og det afspejler sig på bundlinjen i Q3 2021 regnskabet. Indtjeningen steg fra et tab på -93,8 mio USD, til i år at få et plus på bundlinjen i Q3 2021 på 142,8 mio USD.

Der er stigende momentum i RSI og der er købs-signal i MACD.

I Q1 og Q2 2021 har man kunnet holde kvartals-udbyttet på $0,67, hvilket giver et direkte afkast på 2,1% i kvartalet, svarende til 8,4% om året.

Det har løftet aktien og RSI er blevet stigende og der er lige dannet et købs-signal i MACD. Det gør at jeg begynder så småt at lægge til min position. De kvartals-mæssige udbytter på 0,67 USD, giver et kvartals-yield på 2,2% og det er mit hedge mod inflation.

98646_TA_US_OmegaHealthcare.jpg
    98646_FA_US_OmegaHealthcare.jpg

1 Reply Last reply
    3
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock

Fredag 19.nov

Av, mange aktier reagerer negativt på en serie af nyheder i dag. Specielt Østrigs 3. fulde lockdown på 20 dage, er ikke gode nyheder for aktie-markederne, for det er næppe kun Østrig der lukker ned for 3. gang. Schweiz, Tyskland, Frankrig hvor vacinationsraten stadig kun ligger på 60-70% er i reel fare for hel eller delvis nedlukning igen imo.

Der er ca. 210-220 arbejdsdage på et år, så hvis man lukker en økonomi ned i 20 dage, så vil den del af erhvervs-livet der ikke kan fungerer vha. online arbejde, blive ramt med 8-9%'s nedgang. Det kan nærmest sammenlignes med at et lands økonomi er i recession.

Det i kombination med at den 10-årige rente i USA nu er gået fra 1,17% i august til nu 1,59%. Det betyder ikke at obligationer er et godt alternativ til aktier ... endnu, men retningen bekymrer. Kommer vi op i nærheden af 2,50% - 3,00% i 2022, så får aktier for alvor smæk.

Lad mig endelig høre jeres kommentarer. Jeg trænger til lidt positive nyheder og en anden vinkel end min egen 🙂

1 Reply Last reply
      3
      • M Offline
        M Offline
        madcat365

hejsa

Tak for dine input, spændende læsning hver gang, og er stadig så imponeret over du deler. Jeg har en lidt anden strategi end dig, så må jeg spørge hvad din strategi har givet siden 24072021 ? min har givet minus 9 %, håber du har klaret det bedre end mig

1 Reply Last reply
        1
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

God mandag morgen madcat365 🙂

Jeg kan desværre ikke sige at jeg har klaret mig bedre end dig. Det lader til at jeg fik startet denne tråd præcis som markedet toppede 😞

Q3 2021 regnskaberne har jo været helt fantastiske, men de er selvfølgelig bagudrettede, hvorimod det som har ramt aktierne siden er en blanding af Covid og macro tendenser.

Jeg må indrømme at jeg lige pt. er lidt i tvivl om jeg skal ændre min strategi. Det lader jo til at det er crypto verden der løber med alle gevinsterne, men jeg synes nu alligevel, at aktierne begynder at se interessante ud rent prismæssigt.

1 Reply Last reply
          6
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

Ligesom jeg troede at jeg måske var en smule pessimistisk å aktiemarkedet i den kommende tid, så er jeg jo nærmest jubel-optimist ift. til Saxo Bank og deres markant mere bekymrende outlook. Steen Jacobsen forklarer her i denne potcast hvorfor han er så negativ på aktier og markederne fremadrettet.

Link Preview Image
            Special Edition: The big picture w/ Steen Jakobsen | Saxo Market Call

This special edition of the Saxo Market Call podcast is a long-form chat with Steen Jakobsen, Saxo's Chief Economist and CIO, who takes us through what makes him uneasy about the market today and where it is trading and current narratives relative to what likely awaits in terms of inflation and real growth outcomes down the road.  The Fed's policy mistake, FX themes, dysfunction in Europe and more are addressed in the conversation with Steen and host John J. Hardy.  Intro and outro music by AShamaluevMusic

favicon

(saxostrats.podbean.com)

1 Reply Last reply
            1
            • L Offline
              L Offline
              Lars_Schultz-Chr

Hej NordicStock
              Jeg er stærkt begejstret for din tråd. Normalt skriver jeg ikke herinde, men du skal vide at jeg og mange andre følger dig.
              For mig er aktierne blevet interessante og sjove fordi jeg nu sælger ofte og tjener penge. Med nogle af dine forslag.
              Jeg sælger dog ALT når markedet ser skidt ud for det må være fordelen ved at være en mindre investor.
              Bliver du ved i lang tid endnu? Det vil glæde mig.

1 Reply Last reply
              2
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock

Hej Lars Schultz-Chr 🙂

Tak for den positive feedback.

Ja, idéen var at blive ved med at køre denne her strategi, for jeg har gjort det i årevis. I min konens portefølje, kører vi dog en 50/50 strategi, da der er nogle aktier hun gerne vil beholde, og ikke handle teknisk.

De aktier hun beholder for "evigt" er ...

Ferrari
                Richemont
                LVMH
                L'Oréal
                Sabra Healthcare
                Omega Healthcare

... og så håber vi en dag at kunne købe én aktie i Lindt Chokolade. Hvis i ikke kender den historie, så koster én aktie i Lindt 112.600 CHF svarende til ca. 798.000 danske kroner.

Jeg har været til den årlige General Forsamling 2 gange hos Lindt, da jeg har boet og arbejdet det meste af mit voksne liv i Schweiz, og jeg burde have taget nogle billeder af den bilpark der holder uden foran Lindt til den årlige generalforsamling. Der er ret meget lækkert knas hvis man er Ferrari, Lambo og Bentley etc.

Link Preview Image
                LINDT N Stock Price - LISN | SIX

Get the latest LINDT N stock price, news and reference data on SIX. Stay informed about the latest price trends and market insights.

favicon

SIX (www.six-group.com)

1 Reply Last reply
                4
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock

Case 013:
                  Land: USA
                  Selskab: Levi's
                  Ticker: LEVI
                  Sektor: Consumer Goods

Aktien koster nu 28,28 USD og der er nu stigende RSI og købs-signal i MACD.

Vi er stadig minus -0,1% på denne aktie, men den lader til at rykke pænt opad lige nu.

PS: Levi's kører skævt regnskabsår, og de har lige aflagt deres Q3 2020/2021 regnskab (se vedhæftede).

• Omsætningen steg 40,9% i deres Q3 2020/2021 year-on-year.
                  • Indtjeningen steg 535,5% i deres Q3 2020/2021 year-

98776_TA_US_Levis.jpg
                  98776_FA_US_Levis.jpg

1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock

Case 022:
                    Land: Danmark
                    Selskab: Danske Bank
                    Ticker: DANSKE
                    Sektor: Banks
                    Aktie kurs nu: 114,05 kr

Jeg hører til dem, der mener at det langt om længe er tid til at købe lidt bank aktier igen ... og det er selvfølgelig med den viden, at langt de fleste banker har været igennem ret mange skandale sager.

Man kan selvfølgelig kun håbe på at der er blevet ryddet op, og derfor kan analysere f.eks. Danske Bank på deres regnskaber, og ikke længere på diverse skandale sager.

Hvis vi først ser på regnskabs-udviklingen, så er Danske Bank for alvor begyndt at tjene penge igen. I alle 3 kvartaler i 2021, har man øget sin indtjenings-evne markant i for hold til samme kvartaler i 2020. Man har også fået lov til at udbetale et udbytte igen, hvilket historisk er ret vigtigt for at bank aktier kan vurderes som attraktive. Man har udbetalt 2,00 dkr for finansår 2020, men forventes at udbetale op imod hele 7,00 kr i udbytte for finansår 2021.

Ser vi rent teknisk på Danske Bank, så er der købs-signal i MACD og stigende momentum i RSI.

98777_FA_DK_DanskeBank.jpg
                    98777_TA_DK_DanskeBank.jpg

1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock

Case 022:
                      Land: Danmark
                      Selskab: Danske Bank
                      Ticker: DANSKE
                      Sektor: Banks
                      Aktie kurs nu: 114,05 kr

98778_FA_DK_DanskeBank.jpg
                      98778_TA_DK_DanskeBank.jpg

1 Reply Last reply
                      2
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock

Puha altså ....

der er nu officielt 798.551 døde i USA a Corona. Det er godt nok voldsomt og det svarer til, at man kan fylde Parken i København 25 gange med publikum.

Følgende kommentar er ikke for at være usmagelig, men jeg tror at det fald vi ser i danske Medico aktier, faktisk handler om at fremtidige købere af deres produkter dør i stor stil lige nu.

Det i kombination med stigende renter i USA er en meget giftig cocktail for aktier generelt, men især for mange danske aktier.

1 Reply Last reply
                        3
                        • L Offline
                          L Offline
                          Lars_Schultz-Chr

Hej NordicStock
                          Selvom aktierne falder i kurs lige nu og du er blevet noget stille, så ville jeg gerne høre din vurdering af de aktier der er i porteføljen lige nu. Særligt forestiller jeg mig at de tekniske indikatorer må være i køb køb køb
                          Hilsen Lars

1 Reply Last reply
                          0
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock

Hej Lars Schultz-Chr,

Case 001 - TCM: Vi er +5,2% i den aktie. Teknisk er nu købs-signal i MACD og der er stigende momentum i RSI.

Case 005 - Trelleborg: Vi er +1,0% i den aktie. Teknisk er der i dag nu igen et købs-signal i MACD og der er stigende momentum i RSI.

Case 006 - Austevoll Seafood: Vi er -10,4% i den aktie. Teknisk er aktien signifikant oversolgt, men der er endnu ikke et købs-signal i MACD. Den aktie er desværre stadig i "vente-position" på trods af 3 kvartaler i træk med signifikant bedre regnskaber end året før.

Case 008 - Scandi Standard: Vi er -31,7% i den aktie. Den er dog teknisk gået i 'køb' i dag, men jeg vil endnu ikke akkumulere i aktien. Jeg vil gerne se deres Q4 2021 regnskab inden jeg køber flere aktier i selskabet.

Case 009 - Kraft Heinz: Vi er -14,1% i den aktie. Teknisk er den IKKE klar endnu til at man akkumulerer.

Case 010 - Boeing: Vi er -14,4% i den aktie. Teknisk er den IKKE klar endnu til at man akkumulerer, men der er en del støtte omkring det nuværende kurs-niveau.

....

Jeg svarer lige på de resterende selskaber om 1 time. Sig endelig til hvis jeg skal uploade opdaterede grafer, for nogle selskaber.

1 Reply Last reply
                            1
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock

Case 013 - Levi's: Vi er -7,7% i den aktie. Aktiekursen er nu ca. 26,12 og den må ikke falde under det bundniveau på kurs ca. 24,40 der er blevet testet 4 gange.

Case 016 - Teva: Vi er -16,0% i den aktie. Vi har for anden gang testet kurs ca. $ 8,25. Teva nu leveret 4 kvartaler i træk med overskud, men selvom det er relativt små overskud, så er det en kæmpe forbedring i forhold til nogle af de massive underskud de leverede i årene 2016-2018.

Case 017 - Questerre Energy: Vi er -21,7% i den aktie. Vi er nu for 4. gang nede og teste ca. kurs 1,00 nok. Hvis man ser på aktiekursen historisk, så er det en aktie der traditionelt klarer sig rigtigt godt i vintermånederne.

Case 018 - TCP Capital: Vi er -6,3% i den aktie. RSI indikerer at aktien er massivt oversolgt, og kva selskabets attraktive kvartals-udbytter, så burde det være en aktie som mange investorer burde bruge som hedge mod inflation.

Case 020 - Gravity: Vi er -18,1% i den aktie. Vi har lige testet en dobbeltbund i kurs 78,50 på en RSI i 30. Derefter steg aktien i dag til kurs 80,00. Kurs 78,50 skal holde teknisk, men det tror jeg også den gør efter seneste Q3 2021 regnskab. Omsætningen faldt -2,4% imod samme kvartal sidste år, men indtjeningen steg 4,0% i samme periode. Over de sidste 6 år, er indtjeningen hos Gravity næsten steget med 900%.

1 Reply Last reply
                              1
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock

Den vedhæftede nye graf, er et forsøg på at kunne lave en daglig graf med en teknisk status rapport over de selskaber vi er investeret i i denne tråd.

Giver det mening?

99068_TekniskStatus_01Dec2021.jpg

1 Reply Last reply
                                4
                                • W Offline
                                  W Offline
                                  Wosher5

Det giver super god mening!

1 Reply Last reply
                                  1
                                  • L Offline
                                    L Offline
                                    Lars_Schultz-Chr

Ja det giver mening. Særligt at vi også forholder os til aktierne selvom det går ned ad.
                                    Jeg har forholdt mig således at jeg solgte alt for ca. 10 dage siden. Heldigt - bestemt. Jeg tror nu på at det er vores største fordel som lille investor - altså at vi trækker os ud ad markedet. Det kan de store ikke.

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock

Questerre Energy +6,9% i dag ... endelig!

Den har det med at rykke for alvor opad i de kolde måneder.

1 Reply Last reply
                                      2
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock

God tirsdag eftermiddag 7. dec.

Det lysner nu for porteføljen, og jeg begynder at tro vi får solgt nogle positioner inden det nye år starter. Her er en status på den tekniske oversigt per dags dato for porteføljen.

99246_TekniskStatus_07Dec2021.jpg

1 Reply Last reply
                                        2
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock

Case 017:
                                          Land: Norge (Selskabet er dog fra Canada)
                                          Selskab: Questerre Energy
                                          Ticker: QEC
                                          Sektor: Oil & Gas
                                          Aktie kurs nu: 1,09 NOK

På vej mod de kolde vintermåneder begynder Questerre Energy endelig at rykke opad.

99373_TA_NO_Questerre.jpg

1 Reply Last reply
                                          3

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger