Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Case 011:
Land: USA
Selskab: Hannon Armstrong
Ticker: HASI
Market Cap: Large Cap
Sektor: Green solutions
Aktie kurs nu: 61,30 USDVi er +6,3% siden anbefaling og købs-signalet i MACD og den stigende RSI er begge intakte. Der er mere at komme efter, men deres Q3 2021 regnskab kommer 4. nov ... altså om 2 dage ... so jeg tror lige man skal vente og se regnskabet før man akkumulerer, selvom jeg forventer at det bliver rigtigt godt.

-
Case 001:
Land: Danmark
Selskab: TCM
Ticker: TCM
Market Cap: Mid Cap
Sektor: Consumer Goods
Aktie kurs nu: 164,00 kr-
Vi er +7,5% oppe siden købs-anbefaling.
-
Selskabet kommer med deres Q3 2021 regnskab den 12.nov.
-
Selskabet havde en stigende omsætningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 11,7%.
-
Selskabet havde en stigende indtjeningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 6,0%.
-
I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
-
I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.
-
Selskabet har siden sin børsnotering i november 2017, ikke haft et eneste kvartal med en faldende omsætningsvækst i forhold til samme kvartal året før. Det er ikke så ofte man ser det.

-
-
Case 009:
Selskab: Kraft Heinz
Ticker: KHC
Aktie kurs nu: 37,84 USDVi er desværre stadig -4,3% på Kraft Heinz, men langt om længe går det fremad, både i seneste regnskab for Q3 2021 og i den tekniske model.
Selvom udviklingen i omsætningen skal forbedres, så er deres resultat faktisk godkendt, når man tænker på at så mange caféer og restauranter stadig har været lukket i perioder under Coronaen. Selve indtjeningen er dog forbedret markant i Q3 2021 med en year-on-year vækst på 22,8%. Og det er mere end godkendt.
Jeg har i alt akkumuleret 2 gange i aktien, så jeg har i alt købt mig ind totalt i 3 omgange.
- I den vedhæftede tekniske model er der svagt stigende momentum i RSI.
- I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.

-
Case 002:
Land: Sverige
Selskab: Husqvarna
Ticker: HUSQ-B
Aktie kurs nu: 129,60 krDet er tid til at sælge Husqvarna her omkring kurs 129,60 sek.
Som man kan se i den tekniske model, har RSI ramt 80, og de tidligere gange den tekniske model har ramt dette niveau, har det været en god idé at tage profitten.
Vi ender med en profit på 8,4%.

-
Case 013:
Selskab: Levi's
Ticker: LEVI
Sektor: Consumer GoodsAktien koster nu 27,00 USD og der er nu stigende RSI og købs-signal i MACD.
Vi er stadig minus -4,7% på denne aktie, men den lader til at rykke pænt opad lige nu.
PS: Levi's kører skævt regnskabsår, og de har lige aflagt deres Q3 2020/2021 regnskab (se vedhæftede).
- Omsætningen steg 40,9% i deres Q3 2020/2021 year-on-year.
- Indtjeningen steg 535,5% i deres Q3 2020/2021 year-on-year.

-
Case 010:
Selskab: Boeing
Ticker: BA
Sektor: Industrials
Aktie kurs nu: 224,46 USDHermed en opdatering på Boeing, som også ser rigtig god ud nu, efter de har fremlagt et Q3 2021 regnskab, der gav fremgang year-on-year op omsætningen på 8,1% og samtidig gav et mindre underskud end samme kvartal sidste år. Nu forventer man seneste at være tilbage i positiv bundlinje i Q2 2022.
Den udvikling, har givet os et købs-signal i MACD og positivt momentum i RSI. Jeg har akkumulerer i aktien i aften.

-
Case 004:
Selskab: CVS Health
Ticker: CVS
Sektor: Healthcare
Aktie kurs nu: 93,76 USDGod tirsdag morgen den 9. nov. Det er imo tid til at sælge CVS Health (Ticker: CVS). Vi er +12,6% i aktien samt en enkelt udbyttebetaling på $0,50, så i alt 13,1% i total afkast siden vi købte aktien for et par måneder siden.
Til dem af jer der har købt aktien, gider at at like denne besked, så jeg ved at i har læst den?

-
God søndag formiddag den 14. nov.
Jeg tager lige en gennemgang over de selskaber vi stadig er inde i, som er:
Case 001: TCM (Danmark)
Case 005: Trelleborg (Sverige)
Case 006: Austevoll Seafood (Norge)
Case 008: Scandi Standard (Sverige)
Case 009: Kraft Heinz (USA)
Case 010: Boeing (USA)
Case 011: Hannon Armstrong (USA)
Case 013: Levi's (USA)
Case 016: Teva (USA)
Case 017: Questerre Energy (Norge)
Case 018: Blackrock TCP Capital
Case 020: GravityOg lad mig være ærlig ... det har ikke været en god uge for de fleste af disse aktier. Hver gang der bliver diskuteret FED's mulige politik omkring inflation og om den er midlertidig eller længerevarende, så begynder snakken efterfølgende at gå på rente-stigninger. Det i kombination med mulige nye nedlukninger som følge af Covid udbrud her og der, så hænger der lidt mere uvished over aktie-markedet end der var ventet for nogle uger siden. Og det er ikke godt for aktier generelt, selvom Q3 2021 regnskabs-sæsonen faktisk har været ret god.
Men nok omkring dårlige undskyldninger fra min side. Jeg tager lige en status på ovenstående selskaber en for en herunder.
-
Hej Nickyboy,
Jo, du har ret hvis vi kun ser på den tekniske graf. Grunden til at jeg ikke mener at man skal sælge Austevoll endnu, er fordi jeg mener at upside er større. Her er hvorfor ...
Af de 7 norske lakse selskaber (se herunder)
- Bakkafrost
- Grieg Seafood
- Lerøy Seafood
- Mowi
- SalMar
- Austevoll Seafood
- Norway Royal Salmon
... så er det klart Grieg Seafood og Austevoll Seafood som har leveret de bedste Q3 2021 resultater.
Austevoll har leveret deres næstbedste Q3 indtjenings-resultat over de sidste 7 år. Så samlet set var omsætningen +33,4% year-on-year og indtjeningen var +42,2% year-on-year.
Men når Austevoll rammer ca. 120 NOK, kan det godt være man skal tage profitten på den korte bane, men jeg ser lige hvad teknikken siger når vi rammer det niveau.
PS: Det som trykker mange aktie-kurser lige nu, er jo desværre macro-diskussioner, mere end prisen på de enkelte aktier.
-
Case 010:
Selskab: Boeing
Ticker: BA
Sektor: Industrials
Aktie kurs nu: 233,09 USDBoeing's CEO var ude i går med kommentaren: "The friegther market is on fire right now". Altså Boeing's fragtfly er dem som de sælger lige pt. hvilket jo er gode nyheder, når der er så markant mindre gang i den i passager fly trafikken.
Aktien steg 5,5% i går på den nyhed. Og det betyder at vi er meget tæt på break-even på den aktie
Vi må håbe der kommer noget momentum i aktien nu ... -
Case 011:
Selskab: Hannon Armstrong
Ticker: HASI
Sektor: Green solutions / ESG
Aktie kurs nu: 62,55 USDDet er ... desværre ... tid til at sælge Hannon Armstrong. Det har været den ESG aktie jeg har været inde og ude af flest gange, fordi det har leveret den bedste og højeste indtjenings-vækst i den sektor.
Men Q3 2021 regnskabet var bekymrende dårligt, og selskabet er gået fra store overskud til et 'pludseligt underskud. Derfor synes jeg man skal tage profitten på 8,8% nu, og så må vi se hvor aktie-kursen lander. For jeg mener det er den bedste og sikreste ESG aktie på den lange bane ...

-
Case 005:
Land: Sverige
Selskab: Trelleborg
Ticker: TREL-B
Sektor: Real Industrials
Aktie kurs nu: 215,70 krHermed en update på Trelleborg i Sverige. Vi er i et lille plus på kun 1,9% siden køb af aktien, og desværre er aktien i den tekniske model ret overkøbt i RSI.
Q3 regnskabet for Trelleborg var dog virkelig godt (se vedhæftede) hvor omsætningen steg 10,0 year-on-year i Q3 2021, og hvor indtjeningen steg hele 30,2%.
Selvom aktien teknisk via RSI indikerer at den er overkøbt, holder jeg aktien og satser på ar vi skal op omkring kurs 230 efter et muligt tilbagefald i aktien.

-
Hedge forslag
Selskab: Omega Healthcare
Ticker: OHI
Sektor: Plejehjems REIT
Aktie kurs nu: 29,45 USDGodmorgen torsdag 18. nov.
Hermed en update på Omega Healthcare.
De har lige aflagt deres Q3 2021 regnskab, og det var bedre end ventet. Omega Healthcare er et REIT selskab der driver ca. 1100 privat-drevet plejehjem i USA, og de har selvfølgelig været hårdt ramt af Corona, da mange af deres beboere er mere sårbare kva. deres alder og ofte også grundet mulige sygdomme og andre lidelser.
Men der er blevet rettet op og man har fået styr på at få vaccineret beboere og det afspejler sig på bundlinjen i Q3 2021 regnskabet. Indtjeningen steg fra et tab på -93,8 mio USD, til i år at få et plus på bundlinjen i Q3 2021 på 142,8 mio USD.
Der er stigende momentum i RSI og der er købs-signal i MACD.
I Q1 og Q2 2021 har man kunnet holde kvartals-udbyttet på $0,67, hvilket giver et direkte afkast på 2,1% i kvartalet, svarende til 8,4% om året.
Det har løftet aktien og RSI er blevet stigende og der er lige dannet et købs-signal i MACD. Det gør at jeg begynder så småt at lægge til min position. De kvartals-mæssige udbytter på 0,67 USD, giver et kvartals-yield på 2,2% og det er mit hedge mod inflation.

-
Fredag 19.nov
Av, mange aktier reagerer negativt på en serie af nyheder i dag. Specielt Østrigs 3. fulde lockdown på 20 dage, er ikke gode nyheder for aktie-markederne, for det er næppe kun Østrig der lukker ned for 3. gang. Schweiz, Tyskland, Frankrig hvor vacinationsraten stadig kun ligger på 60-70% er i reel fare for hel eller delvis nedlukning igen imo.
Der er ca. 210-220 arbejdsdage på et år, så hvis man lukker en økonomi ned i 20 dage, så vil den del af erhvervs-livet der ikke kan fungerer vha. online arbejde, blive ramt med 8-9%'s nedgang. Det kan nærmest sammenlignes med at et lands økonomi er i recession.
Det i kombination med at den 10-årige rente i USA nu er gået fra 1,17% i august til nu 1,59%. Det betyder ikke at obligationer er et godt alternativ til aktier ... endnu, men retningen bekymrer. Kommer vi op i nærheden af 2,50% - 3,00% i 2022, så får aktier for alvor smæk.
Lad mig endelig høre jeres kommentarer. Jeg trænger til lidt positive nyheder og en anden vinkel end min egen

-
hejsa
Tak for dine input, spændende læsning hver gang, og er stadig så imponeret over du deler. Jeg har en lidt anden strategi end dig, så må jeg spørge hvad din strategi har givet siden 24072021 ? min har givet minus 9 %, håber du har klaret det bedre end mig
-
God mandag morgen madcat365

Jeg kan desværre ikke sige at jeg har klaret mig bedre end dig. Det lader til at jeg fik startet denne tråd præcis som markedet toppede

Q3 2021 regnskaberne har jo været helt fantastiske, men de er selvfølgelig bagudrettede, hvorimod det som har ramt aktierne siden er en blanding af Covid og macro tendenser.
Jeg må indrømme at jeg lige pt. er lidt i tvivl om jeg skal ændre min strategi. Det lader jo til at det er crypto verden der løber med alle gevinsterne, men jeg synes nu alligevel, at aktierne begynder at se interessante ud rent prismæssigt.
-
Ligesom jeg troede at jeg måske var en smule pessimistisk å aktiemarkedet i den kommende tid, så er jeg jo nærmest jubel-optimist ift. til Saxo Bank og deres markant mere bekymrende outlook. Steen Jacobsen forklarer her i denne potcast hvorfor han er så negativ på aktier og markederne fremadrettet.
Special Edition: The big picture w/ Steen Jakobsen | Saxo Market Call
This special edition of the Saxo Market Call podcast is a long-form chat with Steen Jakobsen, Saxo's Chief Economist and CIO, who takes us through what makes him uneasy about the market today and where it is trading and current narratives relative to what likely awaits in terms of inflation and real growth outcomes down the road. The Fed's policy mistake, FX themes, dysfunction in Europe and more are addressed in the conversation with Steen and host John J. Hardy. Intro and outro music by AShamaluevMusic
(saxostrats.podbean.com)
-
Hej NordicStock
Jeg er stærkt begejstret for din tråd. Normalt skriver jeg ikke herinde, men du skal vide at jeg og mange andre følger dig.
For mig er aktierne blevet interessante og sjove fordi jeg nu sælger ofte og tjener penge. Med nogle af dine forslag.
Jeg sælger dog ALT når markedet ser skidt ud for det må være fordelen ved at være en mindre investor.
Bliver du ved i lang tid endnu? Det vil glæde mig. -
Hej Lars Schultz-Chr

Tak for den positive feedback.
Ja, idéen var at blive ved med at køre denne her strategi, for jeg har gjort det i årevis. I min konens portefølje, kører vi dog en 50/50 strategi, da der er nogle aktier hun gerne vil beholde, og ikke handle teknisk.
De aktier hun beholder for "evigt" er ...
Ferrari
Richemont
LVMH
L'Oréal
Sabra Healthcare
Omega Healthcare... og så håber vi en dag at kunne købe én aktie i Lindt Chokolade. Hvis i ikke kender den historie, så koster én aktie i Lindt 112.600 CHF svarende til ca. 798.000 danske kroner.
Jeg har været til den årlige General Forsamling 2 gange hos Lindt, da jeg har boet og arbejdet det meste af mit voksne liv i Schweiz, og jeg burde have taget nogle billeder af den bilpark der holder uden foran Lindt til den årlige generalforsamling. Der er ret meget lækkert knas hvis man er Ferrari, Lambo og Bentley etc.
LINDT N Stock Price - LISN | SIX
Get the latest LINDT N stock price, news and reference data on SIX. Stay informed about the latest price trends and market insights.
SIX (www.six-group.com)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind