Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Case 017:
Land: Norge (Selskabet er dog fra Canada)
Selskab: Questerre Energy
Ticker: QEC
Sektor: Oil & Gas
Aktie kurs nu: 1,34 NOKSå rykker Questerre Energy aktien ... især over de sidste par dage. Deres Q3 2021 regnskab kommer 10. nov og jeg tror og håber på endnu et stort overskud.
-
Høje olie- og gaspriser er super for Questerre Energy pga produktionen i Vestcanada uagtet, at denne er faldende fra eksisterende boringer.
Dark Horse er stadig om hvorvidt selskabet nogensinde får tilladelse til udvinding fra de store besiddelser i Quebec.
-
Hedge forslag
Land: USA
Selskab: Omega Healthcare
Ticker: OHI
Market Cap: Large Cap
Sektor: Plejehjems REIT
Aktie kurs nu: 31,45 USDGodmorgen onsdag 20. okt.
Hermed en update på den tekniske model for Omega Healthcare.
Der er stigende momentum i RSI og der er købs-signal i MACD.
I Q1 og Q2 2021 har man kunnet holde kvartals-udbyttet på $0,67, hvilket giver et direkte afkast på 2,1% i kvartalet, svarende til 8,4% om året.

-
Case 002:
Land: Sverige
Selskab: Husqvarna
Ticker: HUSQ-B
Sektor: Consumer Goods
Aktie kurs nu: 110,30 krHusqvarna aktien fortsætter fint op ... nu i kurs 110,40 kr.

-
Case 021:
Land: Norge
Selskab: Gjensidige
Ticker: GJF
Sektor: Insurance
Aktie kurs nu: 206,00 krGjensidige aktien fortsætter også fint op ... og der er stadig stigende RSI og købs-signal i MACD.

-
Case 001:
Land: Danmark
Selskab: TCM
Ticker: TCM
Market Cap: Mid Cap
Aktie kurs nu: 156,00 krDet tekniske købs-signal er tilbage i TCM og der er stigende momentum i RSI. Hvis nogle af jer har aktien, kan man overveje at akkumulere. Jeg regner med at anbefale salg af TCM aktien når RSI rammer 80.
TCM's Q3 2021 regnskab kommer 12. november

-
Case 021:
Selskab: Gjensidige
Ticker: GJF
Sektor: Insurance
Aktie kurs nu: 208,20 krRSI i den tekniske model er meget høj nu, og jeg sælger mine aktier i Gjensidige og vil anbefale at dem som har den gør det samme. (Se vedhæftede).Profitten blev kun +6,8%, men der er cases hvor risk/reward er bedre lige nu.

-
Case 004:
Selskab: CVS Health
Ticker: CVS
Sektor: Healthcare
Aktie kurs nu: 86,03 USDJeg har opdateret den tekniske model for CVS Health, og der er stigende momentum i RSI og køb-signal i MACD. Jeg akkumulerer endnu en gang i aktien, så jeg har købt mig ind i 3 omgange.
De kommer med deres Q3 2021 regnskab den 3. nov.
Forventninger er ret høj til toplinje-væksten, hvorimod der er mere usikkerhed blandt analytikerne når det kommer til indtjeningen. De skal helst tjene over 1,5 mia USD på bundlinjen. Så burde aktien rykke for alvor ...
-
Case 006:
Selskab: Austevoll Seafood
Ticker: AUSS
Aktie kurs nu: 114,60 krAustevoll ser også rigtig god ud rent teknisk lige nu. Der er positivt momentum i RSI og købs-signal i MACD.
Austevoll kommer med deres Q3 2021 regnskab den 11. nov.
Derudover er Austevoll blevet løftet ud af Mid Cap indekset og op i Large Cap indekset med den halvårlige index revision på Oslo Børs. Så det går den rigtige vej ...

-
Case 013:
Selskab: Levi's
Ticker: LEVI
Sektor: Consumer GoodsAktien koster nu 25,71 USD og der er nu stigende RSI og købs-signal i MACD.
PS: Levi's kører skævt regnskabsår, og de har lige aflagt deres Q3 2020/2021 regnskab (se vedhæftede).
- Omsætningen steg 40,9% i deres Q3 2020/2021 year-on-year.
- Indtjeningen steg 535,5% i deres Q3 2020/2021 year-on-year.

-
Case 016:
Land: USA (Hoved listing i Israel)
Selskab: Teva Pharmaceutical
Ticker: TEVA
Aktie kurs nu: 10,01 USDTeva's Q3 2021 regnskab kommer onsdag 27. okt. Det vi selvfølgelig håber på, er at Teva endnu engang leverer et overskud, men også et stigende overskud i forhold til de forrige 3 kvartaler.
I den vedhæftede opdaterede tekniske model er der købs-signal i MACD og stigende momentum i RSI.

-
Case 002:
Aktie kurs nu: 120,60 krKøbs-signalet er intakt i Husqvarna, og RSI ligger på 70. I Husqvarnas Q3 2021 regnskab, steg omsætningen year-on-year med 6,4% og mes indtjeningen faldt med -3,4%. Men det var efter meget store indtjenings-stigninger i Q1 2021 og Q2 2021.
I den tekniske model, ser det fint ud, men RSI indikerer, at aktien nok inden alt for længe skal sælges.

-
Case 005:
Selskab: Trelleborg
Ticker: TREL-B
Sektor: Real Industrials
Aktie kurs nu: 197,50 krTrelleborg ser rigtig god ud teknisk nu, og vi er stærkt på vej tilbage, og deres Q3 2021 regnskab var rigtigt godt, med en Year-on-year stigning i omsætningen på +15,2% og en Year-on-year stigning i indtjeningen på 31,0%.

-
Case 004:
Selskab: CVS Health
Ticker: CVS
Aktie kurs nu: 90,65 USDJeg har opdateret den tekniske model for CVS Health, og der er stigende momentum i RSI og køb-signal i MACD. Vi købte i kurs 83,27, så vi er +8,9% i afkast nu.
De kommer med deres Q3 2021 regnskab i morgen den 3. nov.
Forventninger er ret høj til toplinje-væksten, hvorimod der er mere usikkerhed blandt analytikerne når det kommer til indtjeningen. De skal helst tjene over 1,5 mia USD på bundlinjen. Jeg tror vi skal sælge aktien omkring kurs 93-95 USD, men vi må lige se hvad regnskabet bringer i morgen.
-
Case 006:
Selskab: Austevoll Seafood
Ticker: AUSS
Aktie kurs nu: 114,20 krAustevoll ser også rigtig god ud rent teknisk lige nu. Der er positivt momentum i RSI og købs-signal i MACD.
Austevoll kommer med deres Q3 2021 regnskab den 11. nov.
Derudover er Austevoll blevet løftet ud af Mid Cap indekset og op i Large Cap indekset med den halvårlige index revision på Oslo Børs. Så det går den rigtige vej ...

-
Case 020:
Land: USA (Sydkorea)
Selskab: Gravity
Ticker: GRVY
Sektor: Consumer Service
Aktie kurs nu: USD 106,70Gravity er en Sydkoreansk spil udvikler med bl.a. speciale i multiplayer games.
Vi købte os in i kurs 96.20 USD og nu er kursen 106,70, så er vi er +10,9%.
Rent teknisk bør der stadig være fin upside og Gravity har øget deres indtjening de seneste 5 kvartaler, sat op imod samme kvartaler året før.

-
Case 011:
Selskab: Hannon Armstrong
Ticker: HASI
Sektor: Green solutions
Aktie kurs nu: 61,30 USDVi er +6,3% siden anbefaling og købs-signalet i MACD og den stigende RSI er begge intakte. Der er mere at komme efter, men deres Q3 2021 regnskab kommer 4. nov ... altså om 2 dage ... so jeg tror lige man skal vente og se regnskabet før man akkumulerer, selvom jeg forventer at det bliver rigtigt godt.

-
Case 001:
Land: Danmark
Selskab: TCM
Ticker: TCM
Market Cap: Mid Cap
Aktie kurs nu: 164,00 kr-
Vi er +7,5% oppe siden købs-anbefaling.
-
Selskabet kommer med deres Q3 2021 regnskab den 12.nov.
-
Selskabet havde en stigende omsætningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 11,7%.
-
Selskabet havde en stigende indtjeningsvækst i Q2 2021 year-on-year på 6,0%.
-
I den vedhæftede tekniske model er der stigende momentum i RSI.
-
I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.
-
Selskabet har siden sin børsnotering i november 2017, ikke haft et eneste kvartal med en faldende omsætningsvækst i forhold til samme kvartal året før. Det er ikke så ofte man ser det.

-
-
Case 009:
Selskab: Kraft Heinz
Ticker: KHC
Aktie kurs nu: 37,84 USDVi er desværre stadig -4,3% på Kraft Heinz, men langt om længe går det fremad, både i seneste regnskab for Q3 2021 og i den tekniske model.
Selvom udviklingen i omsætningen skal forbedres, så er deres resultat faktisk godkendt, når man tænker på at så mange caféer og restauranter stadig har været lukket i perioder under Coronaen. Selve indtjeningen er dog forbedret markant i Q3 2021 med en year-on-year vækst på 22,8%. Og det er mere end godkendt.
Jeg har i alt akkumuleret 2 gange i aktien, så jeg har i alt købt mig ind totalt i 3 omgange.
- I den vedhæftede tekniske model er der svagt stigende momentum i RSI.
- I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.

-
Case 002:
Aktie kurs nu: 129,60 krDet er tid til at sælge Husqvarna her omkring kurs 129,60 sek.
Som man kan se i den tekniske model, har RSI ramt 80, og de tidligere gange den tekniske model har ramt dette niveau, har det været en god idé at tage profitten.
Vi ender med en profit på 8,4%.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind