Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Hej Wosher5,
Godt spørgsmål, men jeg har valgt at holde fast i aktierne i porteføljen, da det fundamentale ikke har ændret sig. Regnskaberne var gode i alle selskaberne, og det vi ser i Kina, samt nogle inflations-tal i USA, samt et non-event i FED gør, at jeg stadig tror at de sidste 3 måneder af året bliver ok for aktierne ... uden at blive prangende.
Så samlet set, lægger jeg lidt til alle positionerne i porteføljen.
-
Hej Wosher5,
Det var bestemt ikke en rar nedjustering i dag ... se herunder ... fordi den rammer hele 2022 sæsonen i Nord Amerika. Jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om man skal tage tabet nu, eller se hvad der sker.
Jeg troede samlet set at slutningen på 2021 ville blive et godt aktie rally, men der er flere og flere sorte skyer på himlen, og nu er jeg lidt i tvivl. Tager man tabet og går cash, får man negative renter. Skal man prøve at flytte pengene over i en anden aktie, så løber man også en risiko, men jeg er fristet til både at beholde mine Husqvarna aktier, men er også fristet til at tage tabet og prøve at flytte pengene et andet sted. Jeg tænker stadig lidt ...
Briggs & Stratton LLC (B&S) has informed Husqvarna Group that B&S will only deliver a very small portion of the engines for ride-on mowers that Husqvarna Group had ordered in advance of the 2022 season, mainly for North America. At this late stage, Husqvarna Group's ability to secure an alternative supply of engines for the 2022 season is extremely limited. Therefore, to protect its customers and operations, Husqvarna Group yesterday filed a lawsuit in South Carolina to compel B&S to deliver all engines covered by its orders.
-
God fredag morgen den 24. sep.
Nu hvor der lader til at være styr på Evergrande og forventninger til FED's renteudmelding (ingen ændring), så gennemgår jeg lige alle cases i dag og i morgen her i tråden, og hvad jeg mener man skal gøre. Det er ingen hemmelighed, at alt ikke lige er gået som forventet, men jeg tror faktisk vi godt kan få et nogenlunde comeback til aktierne op imod jul.
-
Case 020:
Land: USA (Sydkorea)
Selskab: Gravity
Ticker: GRVY
Market Cap: Large Cap
Sektor: Consumer Service
Aktie kurs nu: USD 95,32Vi er -0,9% på aktien siden anbefaling.
Ser vi teknisk på Gravity, så er RSI lige blevet positivt stigende, men der er endnu ikke et købs-signal i MACD, men det ser ud til at komme i de kommende dag.

-
Case 019:
Land: Norge
Selskab: Kahoot
Ticker: KAHOOTME
Market Cap: Small Cap
Sektor: Consumer Service
Aktie kurs nu: NOK 65,90Aktien er steget +44,8% siden anbefaling, men det var en aktie, hvor man fik 15% på de første 3 dage, og man kunne vælge at tage den hurtige gevinst, eller at se hvad der ville ske hvis man blev inde i aktien ... alene af den grund at, Kahoot's seneste regnskab var så fantastisk godt, at aktien godt kunne stige ret voldsomt, hvilket den også er gjort.
Rent tenisk er Kahoot nu toppet i kurs ca. 74 Nok, og er derefter faldet tilbage til kurs ca. 66 Nok. Der er endnu ikke et købs-signal i MACD, men det er en aktie, man skal holde øje med imo, for den ser ud til at blive klar til at blive købt eller akkumuleret i igen meget snart.

-
Case 018:
Land: USA
Selskab: Blackrock TCP Capital
Ticker: TCPC
Sektor: Finans
Aktie kurs nu: $ 13,62Aktien er faldet -2,9% siden anbefaling, men i pre-markedet i dag, stiger aktien til kurs 13,94.
Rent teknisk er RSI stigende, men der er endnu ikke et købs-signal i MACD, men det ser ud til at det godt kunne komme over de kommende 2-3 handelsdage.Det attraktive direkte afkast i form af kvartalsudbytter gør aktien ekstra interessant i en tid med stigende inflation. Man får $0,30 i udbytte per kvartal, svarende til 2,2% per kvartal hvilket gør, at udbyttet alene er en beskyttelse mod den høje inflation vi oplever.

-
Case 017:
Land: Norge (Selskabet er dog fra Canada)
Selskab: Questerre Energy
Ticker: QEC
Sektor: Oil & Gas
Aktie kurs nu: 1,22 NOKQuesterre Energy er en gammel kending, hvis man har fulgt Helge Larsen (ikke at han anbefaler den nu). Det er skiffer gas udvinding, specielt omkring Saskatchewan provinsen i Canada.
Aktien koster nu 1,22 Nok men er faldet -5,4% siden købs-anbefalingen da kursen var 1,29 Nok. Dog har aktien været nede i 1,17 Nok, så den er på vej tilbage, nu hvor de kolde måneder er på vej, og der klarer aktien sig typisk godt rent kursmæssigt.

-
Case 016:
Land: USA (Hoved listing i Israel)
Selskab: Teva Pharmaceutical
Ticker: TEVA
Sektor: Healthcare
Aktie kurs nu: 8,95 USDAktien koster nu 8,95 USD og der er nu stigende RSI og det ligner vi har fået et købs-signal i MACD. De 3 seneste regnskaber fra Teva, har alle været overskudsgivende, og det gør at selskabet endelig er begyndt at ligne en solid forretning ... også selvom der stadig er et stykke vej inden man er tilbage til fortids indtjeningsevne. Men Teva er på rette vej imo.
Rent teknisk har vi en stigende RSI, og det ser ud til at vi lige har fået købs-signalet tilbage i MACD.

-
Opdateret teknisk model for Teva

-
Case 013:
Selskab: Levi's
Ticker: LEVI
Sektor: Consumer GoodsAktien koster nu 25,40 USD og der er nu stigende RSI og det ligner at vi får et købs-signal i MACD i næste uge.

-
Case 012:
Land: Frankrig
Selskab: Michelin (Selskab er nogle steder lister under sit fulde navn: Compagnie Generale Des Etablissements Michelin)
Ticker: ML
Sektor: Consumer Goods
Aktie kurs nu: 133,45 EURMichelin aktien blev solgt i kurs €137,70, og aktien er efterfølgende faldet tilbage til kurs €133,45.
Der er positivt momentum i RSI, men endnu ikke et købs-signal i MACD. Der er dog dannet en teknisk dobbeltbund i kurs ca. €130, og det burde indikere upside for aktien fremadrettet.
-
Case 011:
Selskab: Hannon Armstrong
Ticker: HASI
Sektor: Green solutions
Aktie kurs nu: 57,30 USDDer er stigende momentum i RSI og der er købs-signal i MACD. Som jeg har skrevet tidligere, så er det den bedste ESG investering imo. Hannon Armstrong har så mange profitable ESG løsninger, som de tjener penge på et niveau, som ingen andre ESG selskaber kan måle sig med.

-
Case 010:
Selskab: Boeing
Ticker: BA
Sektor: Industrials
Aktie kurs nu: 221,39 USDBoeing er et af de selskaber, jeg er mest positiv på, da der reelt kun er 2 store fly-producenter i verden, og AirBus, er seriøst bagud på point. Derudover har Boeing fået løst deres 737 Max issues, og fly-modellen er nu i mange flåder, selvom det skal siges at Boeing også har oplevet at visse af deres ordrer er blevet annulleret.
Noget af det, som jeg synes var vigtigt i Boeings seneste Q2 2021 regnskab, var deres year-on-year salgs-vækst der steg 44,0% og hvor Indtjeningen i samme periode steg med 123,7%. Derudover var Q2 2021 Boeing's bedste Q2 regnskab i 3 år, så der er bestemt fremgang at spore på alle fronter i selskabet.
Nu mangler vi bare at Boeing genoptager deres kvartals-udbytter, som blev sat i bero under Coronaen. Det er en ret vigtig ting for mange investorer i specielt USA, at tidligere stabile udbytte-betalende selskaber, genoptager deres udbytte betaling, nu hvor selskabet igen giver et pænt overskud.
Ser vi teknisk på Boeing, så er der stigende momentum i RSI og der er købs-signal i MACD.

-
Case 009:
Selskab: Kraft Heinz
Ticker: KHC
Sektor: Consumer Goods
Aktie kurs nu: 39,39 USDDet er ingen hemmelighed at Kraft Heinz er en genåbnings-case, samtidig med at det også har været lidt af en generel turnaround case. I specielt de sidste 3 kvartaler, har selskabet kraftigt forbedret deres bundlinje, selvom omsætningen har været mere eller mindre stagnerende.
Rent teknisk har vi nu en teknisk dobbeltbund i kurs ca. $36,30, og de næste 2 kvartaler skal meget gerne vise samme fremgang på bundlinjen som i de foregående 3 kvartaler. Samtidig vil vi gerne se lidt omsætnings-vækst som har haltet lidt, plus mulige nye innovative tiltag i form af nye smags-varianter og bedre og hurtigere distribution, der også samtidig er konkurrencedygtig på pris.
- I den vedhæftede tekniske model er der svagt stigende momentum i RSI.
- I den vedhæftede tekniske model er der købs-signal i MACD.

-
God mandag eftermiddag 4. okt.
Flere af selskaberne balancerer lige på et købs-signal.
De aktier som nu har fået et teknisk købs-signal og som derfor er klar til at blive købt eller akkumuleret i er:
Austevoll Seafood
Kraft Heinz
Boeing
Levi's
Teva
Questerre Energy
TCPC Capital -
Case 018:
Selskab: Blackrock TCP Capital
Ticker: TCPC
Sektor: Finans
Aktie kurs nu: $ 14,31God fredag formiddag 8. okt.
Hermed en teknisk update på TCPC Capital, hvor der både er købs-signal i MACD og stigende momentum i RSI. Jeg akkumulerer derfor i aktien.

-
Case 016:
Land: USA (Hoved listing i Israel)
Selskab: Teva Pharmaceutical
Ticker: TEVA
Sektor: Healthcare
Aktie kurs nu: 10,00 USDAktien koster nu ca. 10,00 USD og RSI indikerer at aktien - på den korte bane - nærmer sig 'overkøbt' status.
og der er nu stigende RSI og det ligner vi har fået et købs-signal i MACD. De 3 seneste regnskaber fra Teva, har alle været overskudsgivende, og det gør at selskabet endelig er begyndt at ligne en solid forretning ... også selvom der stadig er et stykke vej inden man er tilbage til fortids indtjeningsevne. Men Teva er på rette vej imo.
Rent teknisk har vi en stigende RSI, og det ser ud til at vi lige har fået købs-signalet tilbage i MACD. Jeg synes dog at når RSI kommer op omkring de 75, så forventer jeg et teknisk kurs tilbagefald mod kurs ca. 9,30 - 9,50. Men jeg vil rigtigt gerne se Q3 2021 regnskabet, for at se om det bliver fjerde regnskab i træk med overskud.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind