Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...
-
Case 021:
Land: Canada & USA & (duel listing med hoved listing i Canada)
Selskab: Barrick Gold
Ticker: $ABX (Canada ticker) & $GOLD (USA ticker)
Market Cap: Large Cap
Sektor: Materials
Aktie kurs nu: CDN 25,56 & USD 20,24Barrick Gold er verdens største guldmine selskab listet på børsen.
Selskabet er typisk en af den slags investeringer, man køber på et bestemt tidspunkt i den økonomiske cyklus. Siden midten af 2020, er aktien faldet godt og vel -33% fra sin top, og det er på trods af, at Q1 2021 og Q2 2021 bød på rekord indtjening for selskabet (se venligst indtjeningsoversigten herunder).
Men nu er momentum i MACD begyndt at stige igen og der er kommet købs-signal i MACD i den tekniske model, så nu synes jeg man bør overveje en MINDRE entry position til at begynde med, og over de kommende dage må vi lige følge den tekniske model og se hvornår der skal akkumuleres.

-
Hej Noob

Er den besked til mig? ... jeg er nemlig ikke helt sikker på at jeg forstår den. Hvad er ABR en henvisning til?
Hvis det er en side-listing (som jeg ikke kender til) på Barrick Gold på den europæiske børs, skal man IKKE købe den. Den vil være illikvid, og svær at sælge igen.
-
God tirsdag morgen 31. august,
Det er tid til en update på porteføljen, samt om nogle aktier skal sælges, eller om der er nogle der skal akkumuleres i.
Case 001 - TCM: Vores første entry køb var i kurs 152,50 og nu er aktien i kurs 160,50, så et plus på +5,2%. Rent teknisk er der stigende momentum igen i RSI og købs-signal igen i MACD, så man kan godt købe en position nr. 2, da der er upside potentiale i aktien nu.
Case 002 - Husqvarna: Vores første entry køb var i kurs 119,55 og nu er aktien i kurs 118,05, så et minus på -1,3%. Rent teknisk er der også her stigende momentum igen i RSI og et frisk købs-signal igen i MACD, så man kan godt købe en position nr. 2, da der er upside potentiale i aktien nu.
Case 003 - JM: Vores første entry køb var i kurs 307,30 og nu er aktien i kurs 328,50, så et plus på +6,9%. Rent teknisk er der stigende momentum i RSI, men MACD er oppe på 65, så den vil nok blive "salgs-klar" inde alt for længe. Jeg synes derfor ikke man skal akkumulere i den nu.
Case 004 - CVS Health: Vores første entry køb var i kurs 83,27 og nu er aktien i kurs 84,60, så et lille plus på +1,6%. Rent teknisk er der stigende momentum i RSI, men der er endnu ikke kommet et købs-signal tilbage i MACD ... så derfor venter vi lige og ser an over de kommende dage om der skal akkumuleres.
Case 005 - Trelleborg: Vores første entry køb var i kurs 211,50 og nu er aktien i kurs 213,70, så et lille plus på +1,0%. Rent teknisk er der stigende momentum i RSI, men købs-signalet (eller akkumulerings-signalet) er der ikke helt endnu. Det kan dog komme i dag eller i morgen og så er upside-potentialet ret stort imo.
Case 006 - Austevoll Seafood: Vi er i et lille minus på -0,1%. Der er er IKKE noget købs-signal/akkumulerings-signal endnu i MACD, så vi venter lidt endnu og ser tiden an ...
Case 007 - Elkem: Vi er +14,3%, og rent teknisk, så skal den aktie sælges nu. RSI er på 76 og selvom der er købs-signal i MACD er akten nu overkøbt. JEG SYNES MAN SKAL SÆLGE OG TAGE PROFIT.
Case 008 - Scandi Standard: Vi er -2,1%, og rent teknisk, så synes jeg vi lige skal se de kommende dage an ...
Case 009 - Kraft Heinz: Vi er -8,6% på at følge Warren Buffet
Vi nærmer os dog et købs-signal i MACD, så vi må tage den dag for dag og se hvornår vi skal akkumulere.Case 010 - Boeing: Vi er -7,0% men der er faktisk stigende momentum i RSI nu. Vi har dog ikke et købs-signal i MACD endnu, men vi er tæt på.
Case 011 - Hannon Armstrong: Vi er +5,8%, og rent teknisk, er der et frisk købs-signal og stigende momentum, så jeg anbefaler at man akkumulerer i aktien nu.
Case 013 - Levi's: Vi er -5,4%, og der er ikke endnu kommet et teknisk akkumulerings-signal. Så vi venter lidt endnu ...
Case 016 - Teva: Vi er -6,4%, men der er dog kommet stigende momentum igen i RSI, men endnu ikke et købs-signal i MACD. Jeg følger op på aktien igen i de kommende dage.
Case 017 - Questerre Energy: Vi er -8,5%, og kursen er 1,18. Der er en masse støtte omkring kurs 1,16 og det skal holde, ellers tror jeg vi må smide aktien
... selvom regnskabet bestemt ikke retfærdiggør det.Case 018 - Blackrock TCP Capital: Vi er -0,3%.
Case 020 - Gravity: Vi er -1,3%.
-
Update på Case 007 - SOM BØR SÆLGES NU:
Land: Norge
Selskab: Elkem
Ticker: ELK
Sektor: MaterialsAktie kurs køb: 32,70 NOK
Aktie kurs nu: 37,38 NOKSom man kan se i RSI i den vedhæftede model, er aktien nu massivt over købt. .
Se venligst opdateret teknisk model.

-
Hej Nordic. Hvad ligger til grund for, at du ikke solgte første gang aktien ramte oversolgt-niveau i RSI. Hvilke indikatorer lå til grund for at du ikke solgte, da der faktisk også blev dannet salgs-signal kort efter? Det var jo en god beslutning, da den lige to et ryk mere op, så det kunne være fedt at træffe samme beslutning selv engang

-
Hej Wosher5,
Jeg er lidt i tvivl om hvilken aktie du spørger til?
-
Jeg synes ikke helt FormPipe er der endnu, men det er jo en fantastisk vækst det selskab har, på både top- og bundlinje, og det er en af den slags cases, hvor selskabet enten bliver en succes i sig selv, eller bliver købt af et andet selskab. Så man kan købe sig ind med en føle-position, og så akkumulere løbende, hvis man tror på den tese. Det gjorde jeg med svenske Biotage fra 9,25 kr. Nu koster den 242 kr.
Men hold mig i ørene på selskabet, så følger jeg op på den.
Hvis du er til svenske First North selskaber, der er ved at være klar til hovedbørsen, og så har vækst på både top- og bundlinje og som er overskudsgivende, så kig på Precio Fishbone (Ticker: PRCO). Jeg vil gerne lægge regnskabs-arket og den tekniske analyse op på det selskab, hvis det har din interesse.
-
Ah, ok, det var fordi der ikke rigtigt var profit på Elkem på det tidspunkt. Og regnskabet var for godt til at smide den for tidligt

-
-
Hej,
jeg har fulgt tråden fra start og har købt ind i 3 af disse cases (Kraft Heinz + Elkem + Austevoll) og vil gerne takke for deling af viden og strategi.
Jeg har et spørgsmål til pkt e om excel arket er delt og hvor det evt kan findes ?
Håber på forsat deling af gode cases + opdateringer
PFT ARO -
Update på Case 003 - SOM BØR SÆLGES NU:
Land: Sverige
Selskab: JM
Ticker: JM
Sektor: Real EstateAktie kurs køb: 307,30 SEK
Aktie kurs nu: 333,10 SEKSom man kan se i RSI i den vedhæftede model, er aktien nu massivt overkøbt.
Se venligst opdateret teknisk model.

-
Hej Nickybboy,
Ja, det skulle jeg mene, hvis du kan finde en platform, der har ETF'er som du kan ligge ind, og hvor du så kan lægge RSI og MACD nedenunder. Börsdata har ikke ETF'er, så den platform kan du ikke bruge til det.
-
Onsdag 1. Sep,
Til orientering, så kommer der en update ca. 15:45 i dag på nogle af de aktier vi har i USA i porteføljen.
-
Det ser nemlig ud til, at vi skal akkumulere i CVS Health (Ticker: CVS) ... altså købe aktie-position nr. 2 i det selskab.
-
Ligeledes ser det ud til at Boeing (Ticker: BA) går i teknisk køb i dag, og så bør man ligeledes købe aktie-position nr. 2 i det selskab.
-
Ligeledes ser Hannon Armstrong (Ticker: HASI) stærk ud nu, og teknisk ser det ud til at vi skal op mod kurs ca. 65,00 USD. Aktien koster nu 60,37, og vi kom ind i aktien i kurs 57,47. Så er penge at hente i den aktie nu imo.
... men jeg vender tilbage ca. kl. 15:45.
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind