Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Lær at Day Trade med daglige aktie cases ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
375 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af

Case 001:
    Land: Danmark
    Selskab: TCM
    Ticker: TCM
    Market Cap: Mid Cap
    Sektor: Consumer Goods
    Aktie kurs nu: 155,50 kr

TCM er ude med deres Q2 2021 regnskab i dag, så her kommer et opdateret regnskabs-ark. (se vedhæftede).

• TCM stiger 11,7% year-on-year i omsætning
    • TCM stiger 6,0% year-on-year i indtjening

Så med andre vækster man hurtigere på toplinjen end på bundlinjen, og TCM melder ud at det skyldes øgede priser på råvarer - samt problemer med tilgængelighed af råvarer.

Samlet set reagerer TCM aktien med en lille fremgang på 1,0%, men det er en aktie vi skal holde øje med i de kommende dage ... om den enten skal sælges, eller om der muligvis skal akkumuleres i aktien.

Se vedhæftet regnskabs-opdatering for TCM.

96163_FA_DK_TCM.jpg

1 Reply Last reply
    3
    • B Offline
      B Offline
      bekhoej

Hej Nordicstock - jeg er også en af de mange der følger nysgerrigt med, og jeg har bl.a. købt Boeing - de har fået nogle tæv de sidste dage, men tænker du stadig den er værd at holde fast i, eller er momentum vendt for den?

1 Reply Last reply
      0
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock

God mandag formiddag 23. august.

Det var ikke en god fredag for porteføljen, og jeg vil lige gennemgå alle cases, og hvad jeg synes vi bør gøre. Rentefrygt og inflations-frygt prægede markederne fredag, og så er der selvfølgelig også frygt for om Delta-varianten gør, at dele af økonomien lukkes ned igen.

Case 001 TCM: Alt er ok i kurs 160,50. Den er +5,2% i porteføljen.

Case 002 Husqvarna: Vi er i minus med -4,4%, men aktien er stadig over sin tekniske bundformation som er i kurs ca. 113,00 som nu er blevet testet tre gange. Og RSI stiger i dag, så jeg tror vi er ok med den aktie.

Case 003 JM: Alt er ok i kurs 320,05. Den er +4,1% i porteføljen.

Case 004 CVS Health: Alt er ok i kurs 84,85. Den er +1,9% i porteføljen.

Case 005 Trelleborg: Vi er i minus på denne aktie, da den nu er i kurs 205,20. Den gode nyhed er at RSI stiger i dag fra kurs 40, og det indikerer at der er pæn upside potentiale i aktien. Den er pt. -2,9% i porteføljen.

Case 006 Austevoll Seafood: Alt er ok i kurs 115,90. Den er +2,9%. Ud fra regnskab og teknisk analyse, bør der være ret pæn upside i denne aktie i den kommende tid imo.

Case 007 Elkem: Alt er ok i kurs 34,48. Den er +5,4% i porteføljen.

Case 008 Scandi Standard: Vi er i minus med -0,2%, men aktien er stadig over sin tekniske bundformation som er i kurs ca. 56,50. Det er stadig en af de aktier i porteføljen, som jeg tror har det største kurs-potentiale i den kommende tid.

Case 009 Kraft Heinz: Vi er i minus med -7,4%, og det er klart en aktie der er blevet ramt hårdt i de kommende dage af en mulig nedlukning af caféer og restauranter i specielt USA, grundet Delta-varianten. Rent teknisk er den faktisk stadig i 'køb' i MACD, men jeg mener ikke helt vi skal akkumulere endnu. Det er for tidligt, selvom dens forward P/E for 2022 ser meget attraktiv ud. Vi må lige se den an over de kommende uger imo.

Case 010 Boeing: Vi er i minus med -9,1%, og det er desværre også et selskab der er uhyre Corona følsomt på den korte bane. Rent teknisk er vi meget tæt på at teste støtteniveauet omkring kurs ca. 210 USD endnu engang, og generelt er det et selskab, hvor jeg er tryg ved at akkumulere løbende, da Airbus er så langt bagefter Boeing nu på alle parametre.

Case 011 Hannon Armstrong: Vi er i minus med -0,7%. Akkumuler løbende i dette selskab. Enhver der har læst regnskaber for dette ESG investerings-selskab, ved at det bliver en af de bedste investeringer i de kommende år.

Case 013 Levi's: Vi er i minus med -6,1% og vi vi tester nu kurs ca. 26,50 for femte gang. RSI er nede på 44 men der er ikke helt et købs-signal tilbage i MACD. Det er en case vi lige må se an i de kommende dage ...

Case 014 Compugroup Medical: Vi er +7,4%, og RSI er helt oppe på 84. Det er faktisk en aktie jeg vil anbefale at sælge i dag og tage profitten. Vi skal nok ind i aktien igen, men lige nu er den for dyr.

Case 016 Teva: Den stiger faktisk pænt i pre-markedet i dag, og jeg mener stadig det er en god teknisk Elliot Wave case. Vi har testet et bundniveau på kurs ca. 8,50 hele 4 gange, og Teva er nu overskudsgivende. Rent teknisk ser vi en såkaldt 50% retracement fra spændet mellem bundniveauet i kurs 8,50 og den seneste bølge op i kurs ca. 10,00. Jeg tror vi får et købs- eller akkumulerings-signal i denne aktie over de kommende 2 uger.

Case 017 Questerre Energy: Vi er -5,4% men aktien er stadig over sit tekniske bund-niveau på ca. kurs 1,18 som er blevet testet 4 gange.

Case 018 Blackrock TCP Capital: Den er lige blevet købt til porteføljen og det bliver en rigtig god case over de kommende uger imo.

Case 019 Kahoot: Vi er +15,9% og det bliver muligvis en aktie, hvor man skal overveje måske snart at tage gevinst, men gøre klar til at genkøbe. Det er nok et personligt temperament spørgsmål, men generelt, mener jeg at både seneste regnskab og den tekniske analyse indikerer at upside er ret stor i denne aktie.

1 Reply Last reply
        7
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock

Update på Case 014 - SOM BØR SÆLGES NU:
          Land: Tyskland
          Selskab: Compugroup Medical
          Ticker: EVT
          Market Cap: Mid Cap
          Sektor: Healthcare

Aktie kurs køb: 73,70 EUR
          Aktie kurs nu: 79,90 EUR

Som man kan se i RSI i den vedhæftede model, er Compugroup Medical aktien ret overkøbt nu. Jeg sælger ... men holder øje med om man skal ind igen på et lavere niveau.

Se venligst opdateret teknisk model.

1 Reply Last reply
          5
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock

Den tekniske model er vedhæftet her for Compugroup Medical.

96247_TA_GE_CompuGroupMedical.jpg

1 Reply Last reply
            4
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock

God onsdag formiddag 25. august.

Jeg synes lige jeg vil vende en af aktierne i porteføljen.

Case 008: Det er svensk/danske/finske Scandi Standard, der er listet på børsen i Sverige. De var ude med deres Q2 2021 regnskab i dag og aktien falder -7,0%.

Scandi Standard vækstede 4,7% på toplinjen year-on-year i Q2 2021, men det er selskabets udvikling på bundlinjen, der var en skuffelse. Her falder indtjeningen -43,8% i forhold til Q2 2020. Selskabet melder ud at man har haft problemer i det ben af virksomheden der hedder "Ready-to-cook", og at man har lagt en plan for en undersøgelse, der skal forhindre at det sker igen. Specielt påpeger man, at deres produktion i Ireland har været påvirket af Covid-19 restriktioner.

Ydermere melder man ud, at en hedebølge i Sverige har påvirket deres Ready-to-cook, hvor man estimerer at det har pårvirket salges negativt med ca. -12%.

Vi må lige se hvor aktien lander i dag og måske de kommende 1-2 dage, for det er forbigående issues, og det kan vise sig at blive en godt købs- eller akkumulerings-mulighed. Jeg følger op aktien ....

1 Reply Last reply
              5
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock

Update på Case 019 - SOM BØR SÆLGES NU:
                Land: Norge
                Selskab: Kahoot
                Ticker: KAHOOTME
                Market Cap: Small Cap
                Sektor: Consumer Service
                Aktie kurs nu: NOK 57,15

• Det er tid til at sælge Kahoot, selvom vi kun har haft den i porteføljen i et par dage. Den er steget til kurs 57,00 Nok og nu er aktien massivt overkøbt. Men en fin gevinst på 25,3% på under en uge. Jeg er dog sikker på vi skal ind i aktien igen, men først når teknikken siger "go"
                1 Reply Last reply
                8
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock

Case 020:
                  Land: USA (Sydkorea)
                  Selskab: Gravity
                  Ticker: GRVY
                  Market Cap: Large Cap
                  Sektor: Consumer Service
                  Aktie kurs nu: USD 96,20

Gravity er en Sydeuropæisk spil udvikler med bl.a. speciale i multiplayer games

Selskabet er endnu et af Mads Christiansen (Fra Mio Klubben) cases, hvor aktien har haft et stort tilbagefald, men hvor aktien er gået fra at være massivt overkøbt, til nu at være massivt oversolgt, især taget i betragtning af selskabets seneste gode regnskabs-udvikling.

Hvis vi ser på Gravity's seneste 2 kvartals-regnskaber, så steg salget i Q1 2021 year-on-year med 43,4% hvorimod man havde et lille tilbagefald i salget i Q2 2021 på -5,5%. Til gengæld, har man styr på bundlinjen og i Q1 2021 steg indtjening til rekord for kvartalet med 23,5 mio. KRW og mere end en fordobling af sin profit-margin.

Gravity aktien er så faldet fra kurs ca. 230 i starten af 2021 til nu kurs ca. 95. Så aktien er gået fra markant overkøbt, til nu markant oversolgt.
                  Ser vi rent teknisk på Gravity, så har vi dannet en dobbeltbund i kurs ca. 81,40, hvorefter RSI er begyndt at stige og der samtidig er kommet købs-signal i MACD. Se vedhæftede grafer.

96373_FA_US_Gravity.jpg
                  96373_TA_US_Gravity.jpg

1 Reply Last reply
                  7
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock

God lørdag formiddag den 28. august.

Vi tager et afkast-status på selskaberne per dags dato den 28. August ... samt hvad jeg synes man bør gøre med porteføljen på nuværende tidspunkt:

12,2% Elkem
                    5,2% JM
                    4,3% TCM
                    2,5% Hannon Armstrong
                    1,5% Michelin (Den har nogle muligvis solgt)
                    0,6% Austevoll Seafood
                    0,5% CVS Health
                    0,3% Blackrock TCP Capital
                    -0,1% Trelleborg
                    -1,9% Gravity
                    -2,4% Husqvarna
                    -2,4% Scandi Standard
                    -4,1% Levi's
                    -5,1% Questerre Energy
                    -5,3% Boeing
                    -6,4% Teva
                    -7,9% Kraft Heinz

Ovenstående er ikke tilfredsstillende, men jeg tror faktisk meget vil rette sig i de kommende uger. Der har været en del nervøsitet i markedet omkring hvad FED via Jerome Powell ville kommunikere i går. Jerome Powell's "No rush on rate hike" kommentar, mener jeg gør at vi får upside i aktierne fra nu af og ind i efteråret, indtil virkeligheden rammer FED ... men den tid, den sorg.

Så næste spørgsmål er, om man bør akkumulere i nogle af overstående selskaber? Jeg har skrevet enten AKKUMULER eller VENT ud for selskaberne herunder. Og den liste opdaterer jeg lige minimum hver anden dag i den kommende uge.

AKKUMULER - Husqvarna
                    AKKUMULER - JM
                    AKKUMULER - Trelleborg
                    AKKUMULER - Hannon Armstrong
                    AKKUMULER - Blackrock TCP Capital
                    AKKUMULER - Gravity

VENT - TCM
                    VENT - Scandi Standard
                    VENT - Austevoll Seafood
                    VENT - Levi's
                    VENT - Questerre Energy (Men meget tæt på købs-signal i MACD)
                    VENT - Boeing (Men meget tæt på købs-signal i MACD)
                    VENT - Teva
                    VENT - Kraft Heinz
                    VENT - CVS Health
                    VENT - Levi's

Sidst, men ikke mindst en lille update på mit hedge forslag, som er Omega Healthcare (ticker: OHI). Der er ved at blive dannet en dobbeltbund nu omkring kurs ca. 32,70 og det ser ud til, at vi kun er et par handelsdage fra at MACD igen giver købs-signal i MACD på denne case. Og tro mig, det bliver en af jeres bedste langtidskøb over de næste 5 år. Det er en SÅ defensiv aktie, med et direkte afkast, der er højere end den inflation, vi kommer til at "kæmpe" med i de kommende år. Jeg skal dog sige, at min kone har rigtigt mange aktier i det selskab.

Skriv endelig, hvis i mener jeg mangler at redegøre eller opdatere noget i ovenstående?

1 Reply Last reply
                    13
                    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                      Helge_LarsenPI-redaktør

Hej Nordicstock, Tusinde tak for denne tråd. Den er meget inspirerende - også for mig som meget langsigtet tålmodig investor. Det er den især, fordi du præsenterer mig for så mange nye aktiekandidater, som jeg i en travl hverdag ellers ikke vil få øje på. F.eks. Omega Heathcare.

September måned kan normalt være udfordrende på aktiemarkedet. Dog tror jeg som dig, at udmeldingen fra Jerome Powell er positiv på for aktiemarkedet i den kommende tid. 🙂

1 Reply Last reply
                      7
                      • A Offline
                        A Offline
                        AJE

NordicStock, selvom jeg ikke personligt har nogle af de aktier du har listet op, er denne tråd utrolig spændende at følge, og jeg sætter stor pris på den tid du bruger på at dele dine tanker og handler med os andre.

Som Helge også skriver, får man øjnene op for evt. "kandidater", man måske ellers ikke havde skænket en tanke.

1 Reply Last reply
                        2
                        • B Offline
                          B Offline
                          Bankens

Det samme her!

NS køber du for samme beløb i de her viste aktier eller er der en grund til at du evt. varierer beløbs størrelse i dine indkøb 🙂

1 Reply Last reply
                          1
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock

Hej Bankens 🙂

Det beløb jeg bruger på mit første entry i en aktie, bliver lidt bestemt af en blanding af ...

a.) Market Cap: Det er bare mere betryggende af smide et større beløb efter et etableret Large Cap eller Mid Cap selskab, end det er for f.eks. et Small Cap selskab, hvor antal handler i aktien måske er færre og mere sporadiske.

b.) Til denne type handler, som jeg anbefaler her, er mit første entry beløb typisk 25.000-35.000 kr. og min eventuelle akkumulering vil typisk være 10.000-15.000 kr.

1 Reply Last reply
                            5
                            • B Offline
                              B Offline
                              Bankens

Tak NordicStock - Informativt og spændende at følge dine bekendtgørelser 🙂

1 Reply Last reply
                              1
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock

Case 021:
                                Land: Canada & USA & (duel listing med hoved listing i Canada)
                                Selskab: Barrick Gold
                                Ticker: $ABX (Canada ticker) & $GOLD (USA ticker)
                                Sektor: Materials
                                Aktie kurs nu: CDN 25,56 & USD 20,24

Barrick Gold er verdens største guldmine selskab listet på børsen.

Selskabet er typisk en af den slags investeringer, man køber på et bestemt tidspunkt i den økonomiske cyklus. Siden midten af 2020, er aktien faldet godt og vel -33% fra sin top, og det er på trods af, at Q1 2021 og Q2 2021 bød på rekord indtjening for selskabet (se venligst indtjeningsoversigten herunder).

Men nu er momentum i MACD begyndt at stige igen og der er kommet købs-signal i MACD i den tekniske model, så nu synes jeg man bør overveje en MINDRE entry position til at begynde med, og over de kommende dage må vi lige følge den tekniske model og se hvornår der skal akkumuleres.

96469_FA_CA_BarrickGold.jpg
                                96469_TA_CA_BarrickGold.jpg

1 Reply Last reply
                                7
                                • N Offline
                                  N Offline
                                  Noob

Hej. Mener ABR skulle være Eur ticker. Kurs 16,992 euro

1 Reply Last reply
                                  0
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock

Hej Noob 🙂

Er den besked til mig? ... jeg er nemlig ikke helt sikker på at jeg forstår den. Hvad er ABR en henvisning til?

Hvis det er en side-listing (som jeg ikke kender til) på Barrick Gold på den europæiske børs, skal man IKKE købe den. Den vil være illikvid, og svær at sælge igen.

1 Reply Last reply
                                    1
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock

God tirsdag morgen 31. august,

Det er tid til en update på porteføljen, samt om nogle aktier skal sælges, eller om der er nogle der skal akkumuleres i.

Case 001 - TCM: Vores første entry køb var i kurs 152,50 og nu er aktien i kurs 160,50, så et plus på +5,2%. Rent teknisk er der stigende momentum igen i RSI og købs-signal igen i MACD, så man kan godt købe en position nr. 2, da der er upside potentiale i aktien nu.

Case 002 - Husqvarna: Vores første entry køb var i kurs 119,55 og nu er aktien i kurs 118,05, så et minus på -1,3%. Rent teknisk er der også her stigende momentum igen i RSI og et frisk købs-signal igen i MACD, så man kan godt købe en position nr. 2, da der er upside potentiale i aktien nu.

Case 003 - JM: Vores første entry køb var i kurs 307,30 og nu er aktien i kurs 328,50, så et plus på +6,9%. Rent teknisk er der stigende momentum i RSI, men MACD er oppe på 65, så den vil nok blive "salgs-klar" inde alt for længe. Jeg synes derfor ikke man skal akkumulere i den nu.

Case 004 - CVS Health: Vores første entry køb var i kurs 83,27 og nu er aktien i kurs 84,60, så et lille plus på +1,6%. Rent teknisk er der stigende momentum i RSI, men der er endnu ikke kommet et købs-signal tilbage i MACD ... så derfor venter vi lige og ser an over de kommende dage om der skal akkumuleres.

Case 005 - Trelleborg: Vores første entry køb var i kurs 211,50 og nu er aktien i kurs 213,70, så et lille plus på +1,0%. Rent teknisk er der stigende momentum i RSI, men købs-signalet (eller akkumulerings-signalet) er der ikke helt endnu. Det kan dog komme i dag eller i morgen og så er upside-potentialet ret stort imo.

Case 006 - Austevoll Seafood: Vi er i et lille minus på -0,1%. Der er er IKKE noget købs-signal/akkumulerings-signal endnu i MACD, så vi venter lidt endnu og ser tiden an ...

Case 007 - Elkem: Vi er +14,3%, og rent teknisk, så skal den aktie sælges nu. RSI er på 76 og selvom der er købs-signal i MACD er akten nu overkøbt. JEG SYNES MAN SKAL SÆLGE OG TAGE PROFIT.

Case 008 - Scandi Standard: Vi er -2,1%, og rent teknisk, så synes jeg vi lige skal se de kommende dage an ...

Case 009 - Kraft Heinz: Vi er -8,6% på at følge Warren Buffet 😞 Vi nærmer os dog et købs-signal i MACD, så vi må tage den dag for dag og se hvornår vi skal akkumulere.

Case 010 - Boeing: Vi er -7,0% men der er faktisk stigende momentum i RSI nu. Vi har dog ikke et købs-signal i MACD endnu, men vi er tæt på.

Case 011 - Hannon Armstrong: Vi er +5,8%, og rent teknisk, er der et frisk købs-signal og stigende momentum, så jeg anbefaler at man akkumulerer i aktien nu.

Case 013 - Levi's: Vi er -5,4%, og der er ikke endnu kommet et teknisk akkumulerings-signal. Så vi venter lidt endnu ...

Case 016 - Teva: Vi er -6,4%, men der er dog kommet stigende momentum igen i RSI, men endnu ikke et købs-signal i MACD. Jeg følger op på aktien igen i de kommende dage.

Case 017 - Questerre Energy: Vi er -8,5%, og kursen er 1,18. Der er en masse støtte omkring kurs 1,16 og det skal holde, ellers tror jeg vi må smide aktien 😞 ... selvom regnskabet bestemt ikke retfærdiggør det.

Case 018 - Blackrock TCP Capital: Vi er -0,3%.

Case 020 - Gravity: Vi er -1,3%.

1 Reply Last reply
                                      7
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock

Update på Case 007 - SOM BØR SÆLGES NU:
                                        Land: Norge
                                        Selskab: Elkem
                                        Ticker: ELK
                                        Sektor: Materials

Aktie kurs køb: 32,70 NOK
                                        Aktie kurs nu: 37,38 NOK

Som man kan se i RSI i den vedhæftede model, er aktien nu massivt over købt. .

Se venligst opdateret teknisk model.

96523_TA_NO_Elkem.jpg

1 Reply Last reply
                                        6
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          madcat365

morning Nordic - så lige formpipe her til morgen, syntes den begynder at se lidt lækker ud igen ? go dag til dig 🙂

1 Reply Last reply
                                          0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger