Analyse på North Media
-
Når jeg løber tallene igennem, så hæfter jeg mig ved, at NM stadig reducerer omkostninger. Jeg troede faktisk ikke det kunne lade sig gøre længere.
19 mio. kr. har de reduceret omkostningerne med bare i 1H i forhold til sidste år (hvor der var nedlukning). Det er enestående, og det gør efter min mening, at de er forud for deres forventninger, idet jeg antager, at Q1 skubbede omsætning og indtjeningen lidt frem som de også selv beskriver.Den vigtigste parameter som efterhånden ikke rigtig bundfælder sig i markedet er den stabilitet som North Media udviser. Det er godt nok klippefaste tal de præsenterer kvartal efter kvartal, med imponerende nettoresultater til følge.
-
For dem som gerne vil læse ABG's analyse:
https://www.introduce.se/foretag/north-media/Equity-research/ -
hvor skal man tilmelde sig til at lytte til ABG conference call?
-
Har du evt. link til CC?
-
Hyst: Nå ja, okay - jeg troede de fleste i denne tråd vidste det allerede

Men jeg skal forsøge at give en oversigt over analytikere når de kommer ind løbende den kommende måneds tid. De bliver faktisk analyseret af rimelig mange, bl.a. af Argus - uafhængigt - har et target på kurs 182. Og her finder vi nok svaret på, hvorfor amerikanske banker opkøber så mange aktier og styrer kursen så meget som muligt.Sidst jeg lavede en oversigt over vistnok 5 analytikere der var medianen 138,5 kr. - før opjusteringen.
-
Dette skrev jeg til NM forleden dag:
"Jeg har i aften kunne læse i en tysk artikel, at pressemedarbejder fra Deutche Post Alexander Edenhofer har udtalt følgende til en journalist:
Vi vil gradvist konvertere yderligere distributionsområder til denne nye indpakning og planlægger at have papirbanderollen i brug landsdækkende inden udgangen af 2022. Den første test af papirbåndet fandt sted i Flensborg, derefter kom Kølnbugten o.s.v..."
Dette er en direkte konkret henvisning til at DP vil udvide samarbejdet med jer betragteligt inden 2022.
Hvorfor har i ikke berettet om dette og kan i hurtigst muligt klargøre hvordan og hvor meget i indgår i disse planer hos DP"
Dette svarede Kåre:
"I forlængelse af din mail nedenfor håber jeg, at du har haft lejlighed til at se vores halvårsrapport, som blev offentliggjort forleden. Hvis du har spørgsmål er du naturligvis velkommen til at kontakte os."
Man må sige at Kåre vil ikke afgive meget information, men tavshed er guld, dog kobler man udtalelsen fra Alexander Edenhofer og det som NM skriver i deres halvårsrapport er jeg ikke i tvivl, at en aftale om pakning af min 2,5 mio husstande vil blive indgået før dette år er afsluttet, og hvis jeg har beregnet rigtigt vil det tilføre FK en omsætning på knapt 100 mio. kr. årligt uden at det kræver ekstra investeringer fra FK
-
Jeg vil fortsat sige 0,35 øre = 45 mio kr. Men jeg forstår, hvad du mener; Stor omsætning.
-
Jeg skal spørge NM om de omsætningstal, så vi får det på plads

-
Tak, det vil hjælpe os alle.
Det er jo selve formuleringen i punktet under 'Last Mile' der åbenbart tolkes forskelligt. Det må kunne formuleres mere entydigt?
Hvis altså ikke det er helt bevidst ...

TMSF
-
Jeg kan heller ikke rigtig få ret meget andet ud af det, men det er stadig ikke en gamechanger, men det giver selvfølgelig en situation, hvor man med rimelighed skal beregne en værdiansættelse af North Media anderledes (højere).
Men det virker da lidt besynderligt med resten af banderolerne, for de bliver jo så lavet af andre, så det patent har de vel givet væk i håb om aftaler med DP.
Jeg er mere trist over at se udviklingen på aktionærer, hvor danskerne hælder aktier ud med badevandet og udlandet tager for sig af retterne. Det er helt ubegribeligt.
-
Møde med ledelsen i dag kl. 11:00 via TEAMS online møde: man skal skrive hertil for at deltage:
[email protected] -
Måske de øvrige leverandører (fx Bertelsmann Group) af papirwraps tester lignende wraps i de områder, der ifølge tidligere viste områdekort også allerede er i gang?
Og måske man på sigt drager erfaringer og vælger side.
Tænker også, at et egentlig patent, ville vi nok have hørt mere til. Måske der ikke har kunnet opnås et patent.
Det lange mål, må være ønsket om yderligere samarbejder med DP. Enig.
-
Vi må kunne få en redegørelse om, hvordan de allerede kan have fået så mange husstande ompakket til papirbanderolle, uden at det bliver pakket af NM
-
Det ville være en god ting! Håber du kan komme igennem med det! Good luck!
-
Kommer i med på TEAMs mødet nu?
-
...Så kan I spørge Kåre om de ting vi diskuterer omkring Deutsche Post...
og om andre ting..
-
Jeg sidder midt i et andet CC, så jeg deltager ikke.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind