Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Analyse på North Media

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
160 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af

Og hvordan går det egentlig med Deutsche Post?
    Temmelig godt har jeg fundet ud af!

Link Preview Image
    Einkauf aktuell mit Banderole aus Papier: Post verzichtet auf umstrittene Plastikfolie

Künftig gibt es Einkauf aktuell, die Postwurfsendung der Deutschen Post AG, nicht mehr in Plastik eingeschweißt, sondern mit Papierbanderole.

favicon

General-Anzeiger Bonn (ga.de)

DP direktøren er pænt begejstret lader det til, og min oversættelse fortæller mig, at papirbanderole skal indføres nationalt inden udgangen af 2022.

Jeg ved ikke om man må linke til reddit herinde (ellers må du lige slette det Helge!), men ifølge forbrugerne er de temmelig begejstret - enkelte taler endda om at de har vundet over kapitalisterne (hehe, de skulle bare vide 😉 )

Link Preview Image

favicon

(www.reddit.com)

1 Reply Last reply
    4
    • H Offline
      H Offline
      henningmaria

Det er et vildt udtalelse fra DP som vil bringe enorm værdi til NM

1 Reply Last reply
      1
      • H Offline
        H Offline
        henningmaria

Har Adm. Dir. i North Media ikke udtalt, at North Media kommer ikke til at pakke for hele Deutche Post?

1 Reply Last reply
        0
        • L Offline
          L Offline
          Labredoor

Det er godt nok en vild nyhed du har fundet der.

Hvis det står til troende så er North media startet i et helt nyt område af Tyskland.

Og man forventer at skulle rundt ud i hele landet?

1 Reply Last reply
          1
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user

Det er hvad Deutsche Post udtaler. Men det burde vel have udløst en børsmeddelelse fra NM hvis man allerede var i gang med flere delstater og havde en plan for resten af Tyskland.

Tilbage står man med flere uafklarede spørgsmål, hvis det er korrekt som Kåre rigtig nok har udtalt tidligere, om at de ikke skal PAKKE for Deutsche Post.

Har de solgt et patent eller har de givet det væk... Eller kunne der ikke opnås et patent på løsningen og været naive...

Jeg mangler svar på meget i forhold til de udtalelser jeg fandt ret nemt. De bliver simpelthen nødt til at udvise noget gennemsigtighed her!

1 Reply Last reply
            1
            • H Offline
              H Offline
              henningmaria

Kan du skrive direkte til dem. Det er altså pressechef i DP som har sagt dette, og idet han siger at de skal implementere alt tyskland inden 31.12.2022, så har der altså været konkrete henvendelser mellem parterne. Dette vil jeg have svar på her og nu

1 Reply Last reply
              1
              • H Offline
                H Offline
                Hyst

Ganske rigtig - hvem firmaerne der skal pakke plastikløs fremgår jo ikke, så vi venter med spænding, men hvis det ikke er NM, er der måske trods alt licenspenge, der størmer ned i kælderen (hvis der alså er plads for badelandet)

Måske er det DHL der skal stå for denne pakning af reklamer?

1 Reply Last reply
                0
                • H Offline
                  H Offline
                  henningmaria

All time high

1 Reply Last reply
                  1
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Det er problematisk at en aktiv aktionær kan finde informationer som virksomheden bør have sendt en børsmeddelelse ud om - uanset udfaldet om hvordan denne aftale ser ud. Jeg kender - som aktionær - kun den 3-årige aftale med de ca. 500.000 pakninger i Nordtyskland.
                    Jeg føler ikke engang det er rygter jeg løber med, for det er en ret klar udtalelse fra pressechefen i DP.
                    Som i øvrigt bliver understøttet af en udtalelse af en pressemedarbejder i Rewe (supermarkedskæde i Tyskland) som svarer en kunde omkring miljø jeg fandt i samme søgning.

Som jeg tidligere har skrevet, så må man altså lige oppe sit informationsniveau i virksomheden. At det naturligt skaber lidt bølgegang på børsen det må man altså tage med når man er et mindre konglomerat med flere jern i ilden.

Henning: Det er ikke min opgave at fortælle North Media hvad de skal og ikke skal i forhold til at kommunikere til omverdenen 🙂 Trods alt.

1 Reply Last reply
                    3
                    • H Offline
                      H Offline
                      henningmaria

De har udtalt at de vil gå i dialog om at pakke 2,5 mio husstande og eventuelt indgå samarbejde med andre om at pakke resten, men ja de må spytte ud hvad dette er for noget

1 Reply Last reply
                      1
                      • T Offline
                        T Offline
                        TheMightyStockFather

henningmaria: Enig i det med at NM allerede er i gange og i spil til de sidste af i alt 2,3 mio. pakninger per uge for Deutsche Post, men hvor har du set, hørt, læst det med evt. samarbejde med andre om at pakke resten?

Hvis det har gang på jord, SÅ bliver det først meget spændende.

Interessant om det papirwrap er så unikt, at der kan komme royalty ind fra fx Bertelsmann Group, der som jeg lige husker det, er en af de øvrige samarbejdspartnere med Deutsche Post.

Flot NM dag - de er nu en gang de sjoveste!

TMSF

1 Reply Last reply
                        1
                        • H Offline
                          H Offline
                          henningmaria

Det var et udtalelse fra Kåre til en video præsentation, kan ikke huske hvilken. Han sagde de ville pakke 2,5 mio husstande men rest ville de indgå samarbejde med andre eventuelt

1 Reply Last reply
                          3
                          • T Offline
                            T Offline
                            TheMightyStockFather

Okaaaayy, hvis det er udtalt så tydeligt, så ER det her SPÆNDENDE! Tak.

1 Reply Last reply
                            1
                            • H Offline
                              H Offline
                              henningmaria

Der har i mange af de seneste præsentationer blevet spurgt ind til samarbejdet med Deutche Post. Ved ikke om du har misforstået mig. Men Kåre har i hvert fald sagt, at de vil kunne pakke op til 2,5 mio husstande for Deutche Post, som de vil prøve at få en aftale om, og at resten må de samarbejde med andre om. NM har ikke udtalt noget om at de har fået en aftale om at øge pakningen fra 500.000 til 2,5 mio husstande

1 Reply Last reply
                              1
                              • T Offline
                                T Offline
                                TheMightyStockFather

Jeg er med på, at NM pt ikke pakker 2,3-2,5 mio. om ugen, men at man er i spil herom.

Det er den anden del, den med at søge samarbejde med andre om pakninger op til 20 mio. Sådan har jeg nemlig ikke forstået det.

Men ingen klage herfra, hvis det kommer til at ske ... 🙂

Sker det, er NM jo være en helt anden forretning end i dag.

1 Reply Last reply
                                1
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  Hyst

Link Preview Image
                                  Einkauf aktuell mit Banderole aus Papier: Post verzichtet auf umstrittene Plastikfolie

Künftig gibt es Einkauf aktuell, die Postwurfsendung der Deutschen Post AG, nicht mehr in Plastik eingeschweißt, sondern mit Papierbanderole.

favicon

General-Anzeiger Bonn (ga.de)

1 Reply Last reply
                                  2
                                  • T Offline
                                    T Offline
                                    TheMightyStockFather

Fra teksten i ovenstående link:

... Der erste Test der Papierbanderole habe in Flensburg stattgefunden, danach kam die Kölner Bucht und dann die Region Ostwestfalen. Sie seien erfolgreich verlaufen ...

Spørgsmål:

Det testområde, der refereres til 'Kölner Bucht' og 'Region Ostwestfalen' (se vedhæftede kort) ligger jo udenfor for den nordtyske geografi, jeg forstod, at NM 'kun' skulle pakke til? Eller har jeg ikke hørt nok efter i timen?

Det kan jo så tolkes super positivt, hvis NM har andel i disse to nye områder (helt eller qua et samarbejde). Og mindre positivt, hvis man i disse to områder anvender andet wrap/anden samarbejdspartner.

Men wauw, hvor er det interessant!!!!

Godt spottet!

TMSF

95973_w1280.png

1 Reply Last reply
                                    3
                                    • T Offline
                                      T Offline
                                      TheMightyStockFather

Kortet kommer her, forsvandt i redigeringen ...

95974_w1280.png

1 Reply Last reply
                                      1
                                      • L Offline
                                        L Offline
                                        Labredoor

Jeg har efterhånden temmelig svært ved at forstå at der kun er ca. godt 1000 aktionærer i north media inde på Nordnet.

Muligheden og op siden i denne aktie er jo så mange gange større end hos Genmab eller DSV eller nogen af de andre aktier der kigges på. Genmab har f.eks. over 16.000 aktionærer hos Nordnet. Jeg synes både DSV og gen-Map er super gode selskaber, jeg taler bare om den value der ligger på bordet som free lunch i North media.

1 Reply Last reply
                                        2
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

Kåre har hele tiden udtalt, at deres max. kapacitet udnyttes ved at PAKKE til Nordtyskland - altså de 2,5 mio.

Men jeg forestiller mig da (hvis de har gjort deres hjemmearbejde!), at dette wrap er patenteret og der indgår et samarbejde med andre reklamedistributører. Det er jo ikke sådan, at en anden samarbejdspartner til DP lige pludselig har udviklet dette wrap i samme moment som NM laver aftaler om test af disse wraps. Så koster det i hvert fald retssager 😉

I øvrigt vil det være at skyde sig gevaldigt i skoen, hvis en distributør får en idé om at omgå et patent, for hvis Tyskland ser det smarte i at have en NejTak+-løsning, så har FK Distribution best-in-class teknologien, og hvis man har lavet løjer om et simpelt papir-wrap, så kommer denne teknologi godt nok til at koste big time.

Uanset omfanget, så bør NM gå ud og melde klart ud hvad den her aftale indebærer. Det er ganske enkelt for løst kommunikeret af en børsnoteret virksomhed.
                                          Jeg ved godt vi ikke taler om en gamechanger - men virksomheden vurderes ekstremt lavt, pga. risikoen i FK Distribution, så al meromsætning den gren kan skaffe hjem, vil minimere risikoen ganske betragteligt, og så har det jo en ret stor betydning - kursmæssigt, og det er sådan man bliver nødt til at vægte ens kommunikation - hvad er kurspåvirkende.

1 Reply Last reply
                                          5

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger