Alm. Brand og Codan
-
Nogen ide om hvor bunden kan ligge? Helt håbløst det der foregår.
-
Faldet må snart være over. Den kan jo ikke blive ved med at falde. Tror snart vi vil se kursen stabiliceres heromkring. Når kapitaludvidelsen bliver til noget så kan den godt tage et fald igen.
-
Det er jo den uendelige historie med Alm. Brand. Aktionærerne står sidst i deres betænkning og deres handlemåde strider mod alt i en aktionær venlig måde, men det siger jo desværre alt om deres konstruktion.
-
Man må jo erkende at de større investorer ikke lige ser gevinsten. Om det skyldes måden, eller emission kunne være fedt at vide. Det er slet ikke slut endnu.
Jeg er ski dybt skuffet -
Sådan var det jo også med Søren B. Han scorede jo vel sammenlagt 3 cifret millionær beløb som formand og lavede flere "håbløse" investeringer som KUN tilfaldt ham og rosset i Alm Brand
-
Det er vel deres sædvanlige MANGLENDE købmandskab, der resultere i dette "kaos". Jeg troede det var slut med Søren B. og tømme kassen....men konstruktionen er jo NEJ, det er ikke slut. Jeg glæder mig til når det kommer lidt længere frem om prisen virkelig er højere end forventet
Så skal vi vel længere ned -
Med en markedsværdi på 7,69 mia kroner, så vil en emission på 11,6 mia kroner udvande de nuværende aktionærer ganske voldsomt.
Troede egentlig fondens fundats ville stoppe den fra at foretage et sådant eventyr, men åbenbart ikke.
Så vidt jeg kan læse er det lovligt at ændre deres vedtægter så de kan se bort fra at fastholde kontrollen med AlmBrand selskabet ved at sidde på aktie majoriteten. Det viser at fonden har godt styr på Repræsentantskabet.
Jeg har også læst at fonden løbende vil købe op i aktien for igen at få kontrol med over halvdelen af stemmerne, men det kan tage en længere årrække, selv hvis fusionen bliver vellykket. Men det vil da sørge for en køber i markedet de næste mange år. -
Prisen er fast, men "synergier" har det med aldrig at vise sig. Faktisk viser det sig ofte at det modsatte gælder: Kunderne flygter fra den opkøbte virksomhed.
Tilgengæld skulle prisen på 12,6 mia (+1 mia til "omstrukturerings omkostninger) være fast nok.
Jeg tror at man næppe skal lægge mere end 6 mia kroner oven i Alm Brands værdi. Resten er penge ud af vinduet.
Alm. Brand A/S køber Codan Forsikring A/S’ danske aktiviteter
Selskabsmeddelelse nr. 11/2021 Alm. Brand A/S køber Codan Forsikring A/S’ danske aktiviteter Alm. Brand A/S (“Alm. Brand”) meddeler herved, at...
GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)
-
Godt spørsmål. De kan vel ikke bakke ud af handlen nu? Jeg kommer ikke til at lægge en ekstra krone til de tossers eventyr.
-
Jeg er helt enig bgadk, jeg tvivler også stærkt på de synergier. Jeg har læst i går, at alm brand siger nu skal der fyres folk pga sammenlægningen. Men den der helheds opfattelse af deres opkøb virker jo ligeså tragisk, som nogle af deres andre handler, og de har KUN fået tæsk, hver eneste gang.
Men vi skal nok ikke glemme, de KAN være total ligeglade og det viser alm Brand jo desværre med fulde igen. -
Jeg har altid set Alm. Brand som et uagtet deres til tider "provokerende" "tag selv bord" fornuftig drevet forsikringsvirksomhed bla. IT, deres combined ration ligger altid godt.
Jeg tror også man skal kigge andre veje de næste par år....indtil uroen har lagt sig og de kommer ud med et godt udbytte
-
Det drejer sig om geninvestering af udbytte. Det kan enten ske ved at AlmB giver udbytte og fondens bruger deres del til at købe i markedet, eller ved at AlmB laver et aktie tilbagekøbsprogram i markedet, hvor fonden ikke deltager. Så vil fondens ejer andel langsomt øges igen.
Sålænge fonden har en politik om at øge deres ejerandel, så er det en garanti for en aktionærvenlig udbytte/aktietilbagekøbs politik. -
På kurs 49 handler Almb med en rabat på vel 30-40% ifht. Tryg og Top - FORUDSAT at de kommer i mål med de 600 mio. kr. i synergier og FORUDSAT at Codan har en lav Combined Ratio (CR) fremadrettet.
Problemet er bare, at:
- Vi har ingen anelse om Almb ledelsen kan levere synergierne, dels fordi de ikke har prøvet det før, og dels fordi synergierne ser ud til at være mere ambitiøse end de synergier Tryg forventer fra de norske og svenske dele af Codan
- Vi kender ikke Codans fremtidige CR. I 2018 og 2019 sejlede Codan rundt med CR > 100. I 2020 kom CR mirakuløst ned på 89, hvilket formentligt har vægtet tungt i beregningen af prisen for Codan. Er det en enlig svale eller er det det fremtidige niveau?
Begge ubekendte vil der være usikkerhed om mange måneder frem. Rasmus Werner får først nøglerne til Codan om 12 mrd. og derefter vil der gå måneder med organisationstilpasninger osv., så forvent ingen proof of success før vi er godt inde i 2023.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind