Alm. Brand og Codan
-
Og kunderne får højere priser, der er godt deroppe af, når konkurrencen begrænses. Kan man håbe at myndigheden siger nej til købet?
-
-
https://finans.dk/finans2/ECE13051224/handel-til-126-mia-kr-alm-brand-koeber-codans-danske-forretning/?ctxref=ext "codan har stort potentiale", men tryg sælger alligevel - prisen må være for høj. Sur dag for alm b aktionærer. Ligeså ringe er det som i gamle dage under Søren Boe.
-
Nyheden om at ALMB var på vej til at købe Codan var i markedet sidste fredag:
https://ib.dk/alm-brand-goer-klar-til-milliardopkoeb-af-codan/Det nye i dag er at de betaler en pris der er noget højere end ventet - og at nogle måske kommer i tvivl om deres købmandsskab.
Svagheden op til IB's historie sidste fredag skyldes nok at der var nogle der havde positioneret sig til dette udfald - det mulige køberfelt var ikke særligt stort.
Aktien er formentligt døde penge frem til emissionen er overstået.
-
"Alm. Brand har til hensigt at indlede en fortegningsemission med henblik på at rejse et bruttoprovenu på ca. 11,6 mia. kr. ("Fortegningsemissionen") til at finansiere en del af Transaktionen. Fortegningsemissionen forventes at blive indledt i andet halvår af 2021"
Jeg gætter på at emissionen er gennemført ved udgangen af september.
-
https://www.almbrand.dk/fmba/om-foreningen/ almb fmba af 1792 styrer direktøren i Alm b A/S. Direktøren vil købe codan og få bonus. De skal nok finde pengene, bare ikke i egne lommer. Blæse på aktionærerne som altid. Som aktionær med en lille portion fra ca. 64 kan jeg kun være utilfreds med dette meget ringe selskab. Kun Lundbeck er mere amatør. Kursudviklingen er for det meste alt for dårlig i alm b, andre forsikringsselskaber langt bedre.. Jeg sætter denne aktie på SORTlisten og vil holde mig fra at være fremtidig investor.
-
Det er et mareridt som kursen falder. Helt vildt
-
Nogen ide om hvor bunden kan ligge? Helt håbløst det der foregår.
-
Faldet må snart være over. Den kan jo ikke blive ved med at falde. Tror snart vi vil se kursen stabiliceres heromkring. Når kapitaludvidelsen bliver til noget så kan den godt tage et fald igen.
-
Det er jo den uendelige historie med Alm. Brand. Aktionærerne står sidst i deres betænkning og deres handlemåde strider mod alt i en aktionær venlig måde, men det siger jo desværre alt om deres konstruktion.
-
Man må jo erkende at de større investorer ikke lige ser gevinsten. Om det skyldes måden, eller emission kunne være fedt at vide. Det er slet ikke slut endnu.
Jeg er ski dybt skuffet -
Sådan var det jo også med Søren B. Han scorede jo vel sammenlagt 3 cifret millionær beløb som formand og lavede flere "håbløse" investeringer som KUN tilfaldt ham og rosset i Alm Brand
-
Det er vel deres sædvanlige MANGLENDE købmandskab, der resultere i dette "kaos". Jeg troede det var slut med Søren B. og tømme kassen....men konstruktionen er jo NEJ, det er ikke slut. Jeg glæder mig til når det kommer lidt længere frem om prisen virkelig er højere end forventet
Så skal vi vel længere ned -
Med en markedsværdi på 7,69 mia kroner, så vil en emission på 11,6 mia kroner udvande de nuværende aktionærer ganske voldsomt.
Troede egentlig fondens fundats ville stoppe den fra at foretage et sådant eventyr, men åbenbart ikke.
Så vidt jeg kan læse er det lovligt at ændre deres vedtægter så de kan se bort fra at fastholde kontrollen med AlmBrand selskabet ved at sidde på aktie majoriteten. Det viser at fonden har godt styr på Repræsentantskabet.
Jeg har også læst at fonden løbende vil købe op i aktien for igen at få kontrol med over halvdelen af stemmerne, men det kan tage en længere årrække, selv hvis fusionen bliver vellykket. Men det vil da sørge for en køber i markedet de næste mange år.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind