Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Så er det officielt. Ennogie går på børsen

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
40 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • troldmandenT Offline
    troldmandenT Offline
    troldmanden
    wrote on sidst redigeret af

Hej SB

SCD var et selskab der investerede i andre small cap selskaber. Det gik blot ikke så godt idet de tabte en masse penge. Så de besluttede at ophøre driften, sælge div selskaber fra og løbende fortage ekstraordinære store udbyter.

Den sidste store aktiepost blev solgt fra i April. Derfor du ser det fald du der beskriver, idet der efterfølgende kom en stor udbytte betaling. Tilbage i selskabet er ca 12,5 mio kr som Ennogie vil overtage, sammen med de 15 mio de lige har rejst internt.

Nu udestår en række formalia i begge selskaber. Ennogie skal først godkende det på deres kommende GF. Derefter kommer der en EGF hos SCD der skal godkende transaktionen. Meget muligt der skal en ekstra EGF til.

Derefter skal Ennogie udfærdige prospekt. Så det bliver først efter sommerferien.

Indtil da kan man handel SCD aktien. Hvorledes den aktie vil agere frem mod den officielle Ennogie notering er svært at vide. Vil antage Ennogie skal sende pressemeddelelse/børsmeddelelse ud, hvis de inden noteringen kommer med større nyheder.

1 Reply Last reply
    3
    • StockBullS Offline
      StockBullS Offline
      StockBull

Tak svar T,
      Bliver SCD aktier så vekslet til Ennogie aktier her til August når Ennogie bliver børsnoteret eller hvad sker der hvis man har en stak SCD aktier som man kar købt til eksempelvis 8kr-stk

1 Reply Last reply
      1
      • troldmandenT Offline
        troldmandenT Offline
        troldmanden

Ja. Så SCD aktionærerne kommer til at få ca 14% af Ennogie efter sammenlægningen. 1 aktie i SCD giver 1 aktie i Ennogie

1 Reply Last reply
        1
        • StockBullS Offline
          StockBullS Offline
          StockBull

En gang imellem støder man på en usleben diamant og så må man granske casen og gøre op med sig selv om man vil deltage medens kursen er lav og risikoen høj eller om man vil vente til nøgletal passer bedre til ens risikoprofil. Jeg købte selv i Genmab første gang da kursenn var under 50kr og der kan man vist godt sige det var med høj risiko. Det gik jo meget godt og det håber jeg også Ennogie casen gør. Når jeg sammenligner med Genmab dengang og Ennogie nu ligner det en case der fremadrettet kan både 10 og 20 doble kommende 10 år. Med en profit p.t på +50% på 1.5 år ser jeg downside som begrænset som det hele ser ud p.t. Det bliver spændende at følge Ennogie i Greentech miljøet fremadrettet.

1 Reply Last reply
          4
          • troldmandenT Offline
            troldmandenT Offline
            troldmanden

Ja Genmab har i sandheden været en af de vilde rides. Og en af de mere sjældne man ikke falder så ofte over.

Back in the dayes hvor Genmab blev handlet til 30-50kr var der ingen der havde turde drømme om hvor selskabet og kursen reelt er nu. At se så langt ud i fremtiden er svært omend ikke nærmest umuligt.

Hvorledes Ennogie kan tage noget af den samme rejse kan kun tiden vise. Men selskabet tapper i hvert fald ind i en branche og kommende megatrend hvor mulighederne er uanede. Så er det op til ledelsen. at vise hvor meget af den signifikante markedsvækst og markedsandel de kan få fat på over de kommende år.

Spændende bliver det i hvert fald.

Jeg havde egentligt troet SCD ville falde ned til kurs 8 ovenpå nyheden. Det er den ikke. Tværtimod, omend dog stadig under lille oms.

Jeg vil bare gerne fast forward 2-3 mdr til de lancere deres prospekt og noteringen bliver gennemført

1 Reply Last reply
            2
            • K Offline
              K Offline
              Kænned

Hej Troldmanden
              Du har hypet Ennogie meget og ukritisk -både nu og tilbage i 2019. Hvad er din egen involvering i virksomheden? Er du ansat der? Det er ikke noget problem hvis du er, jeg mener bare man bør være transparent når man pusher et budskab så hårdt.

1 Reply Last reply
              3
              • troldmandenT Offline
                troldmandenT Offline
                troldmanden

Hej Kænned

Som det står i første indlæg i denne tråd, og i tidligere tråde jeg har lavet, så er jeg investor i selskabet. Det har jeg på intet tidspunkt lagt skjul på. Hverken i 2019 eller nu.

Jeg har været med siden starten som den første investor i selskabet, sammen med den største aktionær i virksomheden.

Om jeg har hypet og været ukritisk mp være op til læserne at bedømme. Jeg er sikker på der vil findes flere holdninger til det 🙂 Jeg agere som investor som jeg har gjort de 25 år jeg har investeret. Prøver at sætte mig ind i en given case/virksomhed/markedet for at forstå muligheder så vel som risiko. Og man vil bestemt kunne finde konstruktiv kritiske kommentar om alle mine investeringer igennem tiden. Prøv at spørg inden i Genmab debatten 🙂

Og nej jeg er ikke ansat i virksomheden. Spå havde jeg naturligvis flaget det på samme vis som jeg har flaget jeg er investor i virksomheden

1 Reply Last reply
                6
                • P Offline
                  P Offline
                  Pensionisten

Det er min klare opfattelse, at troldmanden fra allerførste indlæg, har gjort helt klart, at han er involveret som aktionær/anpartshaver i selskabet.
                  Og selvom man er aktionær/anpartshaver, må man jo godt give sin mening til kende.
                  Så må vi som følgere jo veje udsagnene og fakta, efter vores egen model.
                  Jeg finder absolut intet gemt fra troldmandens side.

1 Reply Last reply
                  8
                  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                    Helge_LarsenPI-redaktør

Troldmanden disclaimer lige efter bogen. 🙂

1 Reply Last reply
                    3
                    • K Offline
                      K Offline
                      Kænned

Hej Troldmnanden.
                      Det er helt fint, jeg var personlig bare i tvivl om hvad "Jeg har været med i Ennogie siden starten" betød. Om det var ansættelse eller bare aktionæer. Det var såmænd bare det 🙂

1 Reply Last reply
                      1
                      • troldmandenT Offline
                        troldmandenT Offline
                        troldmanden

Fair nok Kænned. point taken. Kan dog se du også refererede til mit 2019 indlæg. Og der står det i første afsnit 🙂

Jeg har i hvert fald forsøgt alt andet nd at skjule det hen over årene. Både fordi jeg er glad og stolt over at være med som investor i et greentech selskab. Men også for at sprede budskabet om at investerer i unoterede selskaber. Noget som jeg håber flere har lyst til at kaste sig ud i. Der findes jo masser af high risk investorer herinde

1 Reply Last reply
                        5

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger