Vaccine (Covid-19 osv.)
-
Blot en opdatering:
Kæresten og mig selv, fik her i ugen vores første vaccination mod SARS-COV2. Vi fik den i Mexico City, som viste sig at være væsentlig mere organiseret i sit vaccinations program. Herude "på landet", var det simpelthen for kaotisk og dårligt kommunikeret. Ren farce faktisk.
Mexico City er bare mere professionelt ledet og drevet hele vejen fra den politiske ledelse til den ansatte på gadeplan.Det tog 90 minutter fra indgang, til jeg gik ud færdig vaccineret. Det jeg brugte mest tid på, var at dokumentere hvorfor en dansker skulle vaccineres....
Selve vaccinationen tog 10 minutter (udfyldelse af formular, plus information fra læge og sygeplejeske)+30 minutters observationstid for bivirkninger.
Meget smidigt og professionelt med en hel masse mennesker som passerede igennem og fik deres stik. I en by med 22 millioner mennesker, så er der altså et andet mylder end i lille Danmark...
PS. Vaccinen som vi fik, var Pfizer/BioNTek. Smertefrit, og stort set uden bivirkninger. Lidt stivhed i armen og nakken, de første to dage, samt en følelse af, at man havde en begyndende forkølelse. Det er nu forsvundet her 3. dagen efter vaccinationen, men stadig lidt mat...
-
Tak for opdateringen. Jeg skal have den samme vaccine i morgen.

-
Svaret på spørgsmål to:
Man har bestilt vaccination til en præcis tid. Og organisationen og aftalerne er åbenbart kalibreret til hinanden. Så jeg gik hen til en skranke, hvor mit sygesikringskort blev scannet. Derefter en lille kø, som blev afviklet på to minutter. Vinket hen til vaccination. Sygesikringskort scannet igen. Stukket i arm. Ind i næste sal og sidde og vente i 15 minutter.
Bureaukrati som virker: Løsning af mange ensartede opgaver. Optimeret og standardiseret.
-
Hej bgadk,
Som Occam skriver.

-
Jeg fik 1. stik i forgårs; Pfizer-Biontek-vaccinen.
Jeg havde forventet eftervirkninger som ved en influenza-vaccine de første par dage efter.
Men der var absolut intet - bortset fra ømhed hvor jeg havde fået stikket. Så det var en positiv overraskelse.Det siges, at den giver "en vis beskyttelse" efter 1. stik.
Men jeg har læst et sted, at den skulle give 89% beskyttelse efter 10 dage. Det vil jeg altså kalde en meget god beskyttelse.Så nu kan man bare vente på, at det kommer til at virke.
Jeg vil benytte tiden til at nyde, at det endelig er blevet dejligt forårsvejr i Danmark.
-
Olympiade er et problem - speciel hvis nogen af deltagerne skulle blive syge - der er ingen pladser eller ledige intensive pladser ledig og mange hospitaler nægter at tage imod covid patienter.
Jeg ville ikke tage til Japan hverken som deltager eller official.
'Like hell:' As Olympics loom, Japan health care in turmoil
Hospitals in Osaka, Japan’s third-biggest city and only 2 1/2 hours by bullet train from Summer Olympics host Tokyo, are overflowing with coronavirus patients.
AP News (apnews.com)
-
Aje...Du er sgu for streng.

-
Jeg glædede mig over, at der ikke var nogle eftervirkninger dagene efter.
Men dermed var der heller ikke nogen påmindelse om at tage det med ro - så jeg startede den årlige træning til Tour de France. ...eller noget der ligner...
Det skulle jeg ikke have gjort - for her i week-enden blev jeg ramt af et hekseskud i ryggen.
Og det er jo logisk nok: Immunforsvaret er blevet udfordret af vaccinen - og så har andre dårligdomme lettere spil.
Så man skal altså tage det med ro i dagene efter - også selv om man føler sig ganske frisk.
En reminder til Jer der snart skal vaccineres.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind