North Media - update inden 1. kvartal.
-
Når vi 120 køber så køber jeg max.... vi skal nok komme højt op at flyve

-
Enig Niels C. Hvis tallene for online delen viser stor vækst som anført i analysen og det tegner til 15kr pr aktie + i resultat, så skal der fart på kortsigtet
-
Jeg er usikker på hvad du mener - i går havde du en gylden mulighed for at lave et entry i kurs 110'ish. Det tog er da med stor sandsynlighed kørt nu...?
Den post på 25k i går er da udelukkende for at teste om der er købere.... Og det er der, for den er jo klart overkøbt.
Hvis der er friske sælgere på linjen der tør lave det "stunt" igen, så gør de da bare det...Mit kursmål og fair kurs er 225. (det er en P/E 10)
Jeg ville give min højre arm for at eje Boligportal.dk -
Hvis hele online delen vokser 20% + den nye spændende data platform og mef de nye perspektiver gor hvad angår pakkning af trykksager, så er udsigterne særdeles spændende for 2021

-
alle aktører ser ud til at vil samme vej så der vil ikke andet at sige end at vi alle endelig for som fortjent
... vi bryder lidt trendkanalen men med gode udsigter og stærke fremtidsperspektiver kommer vi op at flyve .... igen hold hold hold 
Eller køb flere

-
Den lurer jeg også lidt på. Det er godt nok en bedre sammenligning med boligsiden.dk - men det er selvfølgelig en peer til bostadsportal.se
HEM valueres til ca. 7-8 mia. DKK. Med en EBITDA på ca. 150 mio. DKK. Det er en lidt for voldsom P/E til min smag. Men det er da spændende, for de udviser stort set præcis samme vækst som boligportal.dk har gjort de sidste par år.
-
Jeg skriver til Kåre i aften. Jrg synes det er oplagt for NM at børsnotere Boligportal for at skabe aktionærværdi for NM aktionærer. Pengene kunne NM så bruge på opkøb til at understøtte Boliportal og eventuelt investere i ejendom som kan pakke til 20 mio + husstande. Dette ville medføre foehøjet aktionærværdi, give penge til investeringer indenfor boligportal og ny pakke ejendom, uden at optage gæld, samt måske kunne øge udbyttebetalingen, samt stadigvæk eje væsentlig majoritet i boligportal.
Som situationen er nu, så er værdien af boligportal ikke eksisterende i NM aktien
-
Man kan da godt leje en erhvervsejendom til det formål som du beskriver.
Jeg har ingen særlig mening om en børsnotering af Boligportal, men jeg synes ikke nødvendigvis det er en særlig god idé nu hvor selskabet har en skjult værdi. Det skal du da bare være glad for. En virksomhed med det vækstpotentiale vil normalt værdiansættes omkring en P/E på 20-30. Du har alle tal...
-
PE 30 er minimum Niels C hvilket ville medføre værdi på 600-700 mio.kr. af boligportal. Dette er ikke diskonteret i NM aktien
-
Det er deres værdipapirer heller ikke... Hvilket igen er en skjult værdi. Det skal du - i min optik - som aktiv investor da bare være glad for.
Timingen for mit skriv og det begyndende salg af aktier i dag er da lidt mærkeligt - uden at lyde specielt sølvpapirsagtig

-
2,1 mia. DKK koster North Media i dag (market cap).
1 mia. DKK har North Media i kassen ultimo 2021 (cash + aktier)
Det er da en ret nice bund under aktien.
-
Det passer meget godt - efter opkøb

Mine fokusområder for Q1 er i øvrigt følgende:
Boligportal - vækst
Ofir - sorte tal?
Præcisering for aftale med DP
Last Mile stabilitet
Hvordan går det med det her opkøb - er det bedre at søsætte et tilbagekøb?
Den sædvanlige gennemgang af værdipapirer -
Ofir indgår samarbejde med Google. Læs mere her:
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind