Value aktier i Europa
-
Hej LP90
Det er hentet fra deres regnskabsmeddelelse:
"Gennem 2020 fortsatte TCM Group med at generere betydelig positiv likviditet på en i forvejen stærk finansiel position fra tidligere år. Som en konsekvens heraf og i lyset af bestyrelsens målsætning for kapitalstruktur, vil bestyrelsen foreslå de følgende foranstaltninger til godkendelse på den forestående ordinære generalforsamling:
Ordinært udbytte for 2020 på DKK 5,50 pr. aktie, svarende til 54% af årets resultat
Ekstraordinært udbytte på DKK 7,50 pr. aktie
Implementeringen af et aktietilbagekøbsprogram på op til DKK 150 millioner
Det ekstraordinære udbytte skal også ses i lyset af den kendsgerning, at der grundet det stigende Covid-19 virusudbrud ikke blev udloddet udbytte i løbet af 2020." -
Jeg har netop "smugkigget" på Maj Invests beholdning af value-aktier. Beholdningen ser som forventet interessant ud. Også deres beholdning af danske aktier og vækst aktier, kan være et "smugkig" værd. Har stor respekt for de tre hovedkræfter i Maj Invest:
Langsigtet investering med fokus på reel værdi
Investeringsforeningen Maj Invest
Maj Invest Koncernen (majinvest.dk)
-
Der er også en anden forskel på de to selskaber:
ASML har et unik produkt som ingen andre i verden kan lave. Så de har et naturligt monopol.
Infineon er bare en blandt mange Foundries. De har ikke monopol eller unik status. Ja, der mangler kapacitet indenfor deres produktkategori, hvilket er godt - men ikke unikt.
-
Tak for observation og jeg er helt enig i det du skriver. Jeg er også blevet stoppet ud af Royal Unibrew. Deres kernemarked i Italien er meget hårdt ramt af en 3. Corona lockdown, og det kan meget vel gå udover Royal Unibrew's forårs salg og tidlige sommersalg.
-
Hvis du vil have Danmarks bedste value-aktie, så bør du kigge på North Media:
Noget af en cash-flow-maskine.
-
Saxo Banks liste med 49 grønne aktier fra januar d.å., kan måske også være en del af grundlaget for inspiration og overvejelser etc., hvis man har tanker om grønne aktier i porteføljen:
"Investorer bør overveje at få grønne aktier i porteføljen.
Sådan lyder vurderingen fra Saxo Bank, der har udarbejdet en liste med 49 aktier, der er eksponeret inden for den grønne trend.
Listen blev præsenteret af Saxo Banks aktiestrateg Peter Garnry i mandagens udgave af Millionærklubben.
»Listen spænder ret vidt over en række forskellige industrier. Mange af dem er spændende - hvoraf nogle er ret modne, andre er ved at opleve en renæssance, mens nogle er ret nye,« udtaler Peter Garnry.
Listen er lavet, fordi Saxo Bank ser grønne investeringer som en ny megatrend.
'Vi genkender dette skifte, og tror på, at miljøet kommer før økonomisk vækst de næste årtier. Med det følger massiv statslig støtte og investeringer, der vil skabe en megatrend inden for grønne industrier. Vores syn på det er, at investorer bør rette deres porteføljer i retning af de nye grønne industrier,' lyder det fra ham.
Det er ikke en liste over de 49 bedste klimaaktier, men derimod en liste over de større spillere på markedet, og inden for en række temaer, som du måske ikke havde overvejet. Peter Garnry påpeger samtidig, at listen ikke er fyldestgørende, og derfor formodentlig bliver udbygget i løbet af året".
Her kan du se Saxo Banks liste:
1.Solenergi
SolarEdge Technologies
First Solar
Enphase Energy
Xinyi Solar Holdings
Scatec Solar
- Vindenergi
Vestas Wind Systems
Siemens Gamesa Renewable Energy
Northland Power
Orsted
Pattern Energy Group
- Brændselsceller
Plug Power
Bloom Energy
PowerCell Sweden
Ceres Power
Ballard Power Systems
- Elektriske biler
Tesla (bilproducent)
NIO (bilproducent)
Panasonic (batterier)
Albemarle (lithium)
SQM (lithium)
- Vandkraft
Verbund
China Yangtze Power
Meridian Energy
Cemig
Brookfield Renewable Partners
- Kernekraft
Cameco (uran)
Uranium Participation (uran)
Exelon (forsyning)
China National Nuclear Power (forsyning)
EDF (forsyning)
- Bioplast
Avantium
Good Natured Products
Biome Technologies
- Genbrug
Waste Management
Republic Services
Suez
Waste Connection
Cleanaway Waste Management
- Vand
Veolia Environment
Waters Corporation
American Water Works
Xylem
SABESP
- Byggematerialer
Owens Corning
Rockwool
Johnson Controls International
Kingspan Group
Universal Display
- Plantebaseret kød:
Beyond Meat
-
Tjek denne liste med value og vækst aktier og momentum aktier. Har klaret sig markant bedre end gennemsnittet.
-
Og her kommer lidt læsestof til dem der gider at sætte sig lidt mere grundigt ind i tingene.
-
Info fra den video-investor-præsentation:
North Media er opdelt i 3 primære forretningsområder:
• FK Distribution med den traditionelle kerneforretning, nemlig omdeling af tilbuds- og lokalaviser samt online løsning tilknyttet hertil.
• North Media Online med en række digitale platforme indenfor markedsføring og formidling af lejeboliger, job og lån.
• Bekey der leverer elektroniske adgangsløsninger i form af digitale låse og nøgler til bl.a. hjemmeplejen og distributører af varer.
I præsentationen får vi også et indblik i North Medias 2021 forventninger, samt ambitionerne for 2022 og 2023, hvor det er tydeligt at væksten ventes at komme fra de digitale services.
Du kan se eller gense præsentationen med North Media her, og hør bl.a. hvordan ledelsen adresserer spørgsmålet om potentialet i samarbejdet med Deutsche Post:
-
Hej Sir Tobi

Jeg nåede ikke at få lagt alt op. Hvilken aktie henviser du til?

-
Hej NordicStock
Måske har jeg misforstået noget, men Michael DC skrev i det første indlæg i denne tråd om det havde interesse, hvis han lagde cases op, og det synes jeg helt bestemt, men jeg kan ikke finde noget.
Måske har jeg misforstået noget eller bare ikke kan finde det korrekte sted..?
Med venlig hilsen
Sir Tobi
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind