TEVA COVID-vacciner
-
tumult@ tvivler stærkt på at Mettes rejse kun er et pr stunt.
Israel Eyes Collaboration With Europe On Vaccine Production - As Moderna Gears Up For Major Manufacturing Expansion
"The Moderna complex will be a center for filling vaccine vials, while Pfizer's will work as a research and development site for the fight against future viruses,"
""We have a large, worldwide network of manufacturing capabilities," from creating underlying drug substances to putting solutions into sterile vials, known as the fill-finish process, Schultz told Fortune Magazine. "There are a limited number of facilities that can do this kind of manufacturing, and it takes time to build them.""
Israel Eyes Collaboration With Europe On Vaccine Production - As Moderna Gears Up For Major Manufacturing Expansion - Health Policy Watch
JERUSALEM - A three-way collaboration between Israel, Austria and Denmark to expand COVID vaccine manufacturing capacity may be taking shape - just as Moderna
Health Policy Watch (healthpolicy-watch.news)
-
Sikke en uskarp analyse

Kjeld Møller Pedersen, professor i sundhedsøkonomi på SDU:
"Det, Mette Frederiksen i bedste fald kan håbe på, er at komme hjem med beskeden om, at Israel måske vil sælge sine overskydende vacciner, vurderer Kjeld Møller Pedersen."
Plan om vaccinefabrikker med Israel er ”ønsketænkning” og ”forhastet”, siger sundhedsøkonomer
Økonomerne vurderer ikke, at det giver mening for Danmark at opføre vaccinefabrikker i samarbejde med Israel.
nyheder.tv2.dk (nyheder.tv2.dk)
-
Jeg er enig i din betragtning. Jeg er dog ikke begejstret for virkeligheden.
Mit rationale er, at ønsker vi (befolkningen) et styreform som kan betragtes nutidigt, så bør vi ændre vores tilgang til demokratiet betragteligt. Man burde i sådanne situationer - som denne - have smidt tøjlerne og overdraget bestyrelsesposterne til folk som havde særlig indsigt. Ikke politisk indsigt, eller hvad der styrer meningsmålingerne - ud med dem!
Vi kan med den skat vi betaler i Danmark ikke konkurrere med folk som har topstyring (ringe demokrati), men det er det vi har set i Danmark det seneste år. I dag sidder der folk og træffer beslutninger uden at have den fjerneste anelse om hvad de laver - de træffer beslutninger ud fra hvad de TROR er rigtigt, og hvad deres pressefolk siger er rigtigt at mene og gøre.(Eksempel start)
Hvorfor i alverden hyrer man ikke straks Tommy Ahlers som erhvervsminister - som i straks! Han sidder inde på borgen. Man kunne let sige - hey Tommy. Det her har intet med partipolitik at gøre. Du er bare den skarpeste af os... Særligt nu hvor vi skal have lidt gang i økonomien.
(Eksempel slut...)Demokratiet (i Europa som jeg ser det) er blevet "dumt". Vi (du og jeg) betragter en politisk holdning som den rigtige, og så er det dem med det største motorrum som vinder via manipulation.
Én ting er sikkert - bureaukrati taber på sigt. Jo længere tid befolkningen accepterer øget bureaukrati/idioti desto voldsommere bliver afmagten til sidst...
-
exitnu@ jeg kan da ikke udelukke at Teva kan få lov at producere vaccine på licens, men hvorfor er det lige at de skulle være interesseret i at tage Danmark og Østrig med i det, og hvad skulle fordelen for de 2 lande være ved det. Det virker helt ulogisk.
-
Jeg tror problemet med Bavarian er, at de ikke har teknologien og midlerne til at designe og udvikle den nye generation af mRNA vacciner.
Det betyder at de skal få en licens fra enten CureVAC, Moderna eller BioNtek/Pfizer til at fabrikationen af deres vacciner.Jeg går ud fra at Bavarian selv har undersøgt om de kan få en licens, og dette var ikke muligt.
Altså kræver det at Staten træder ind og understøtter forhandlingerne.
Og der er Israel simpelthen bedre forbundet. Israel har dog ligesom Danmark og Østrig det problem at det koster penge at opbygge kapaciteten, og den kun vil skulle ligge i et land - og der står Israel med de stærkeste kort på hånden, da de nok er det eneste land som kan få de eftertragtede licenser til både nuværende og fremtidige mRNA vacciner.Altså er et samarbejde mellem flere mindre lande som er villige til at lægge de nødvendige midler for at opbygge egen kapacitet den mest logiske vej frem. Og der er et hold at Israel, Danmark og Østrig et udmærket bud.
-
Omkostningerne ved vaccine udvikling/indkøb/licens er fuldstændige irrelevante. Det kan koste 1, 10 eller 25 mia. Ligegyldige småpenge - i forhold til hvad det koster at holde epidemien nede med andre midler.
Og EU er "worse than useless" i den sammenhæng.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind