Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Spørgsmål om skat

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
13 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • U Offline
    U Offline
    utvivlsomt
    wrote on sidst redigeret af

Hej

Mange tak for svaret. Det hjalp i hvert fald en smule, men jeg kan godt se at jeg stadig har nogle ting at lære på den front.

Kan jeg få dig til at uddybe den del med frivillig indbetaling. Du nævner at det er muligt at skat sender en regning hvis man ikke laver en frivillig indbetaling. Men jeg er usikker på hvordan man laver en frivillig indbetaling. Jeg formoder ikke at jeg kan cykle forbi Christiansborg og kaste en håndfuld kontanter ind gennem vinduet.

Jeg er stadig meget i tvivl om hvordan jeg ren praktisk foretager indbetalingen. Og også om hvornår på året det bør ske.

Tak igen for svaret

1 Reply Last reply
    1
    • S Offline
      S Offline
      sastre

Søg på frivillig indbetaling af a skat på skats hjemmeside, så kan du få et 71 xxxx nr til at betale , det indeholder dit cprnr, så de registrerer det under dig, du kan vente til jul med at betale

1 Reply Last reply
      1
      • U Offline
        U Offline
        utvivlsomt

God pointe.. Mentalt var jeg et sted hvor jeg ikke kunne finde den information, men nu da jeg har fået at vide at der er noget der hedder "frivillig indbetaling", så kan jeg måske lettere finde hvad jeg søger. Det hjælper ofte at kende termerne for hvad man søger efter. Tak

1 Reply Last reply
        1
        • U Offline
          U Offline
          utvivlsomt

Tag alt hvad jeg siger med et gran (red. vognlæs) salt. Jeg er absolut grøn på det her område, så jeg kan snildt have misforstået noget.

Min opfattelse fra ovenstående post er primært baseret på hvad jeg har læst mig frem til her:
          https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234844

Men igen, skyd endelig huller i alt hvad jeg siger. Jeg er bestemt ikke sikker i min sag.

Redigering: Jeg er i øvrigt med på at din besked her var henvendt til PMPirate, men jeg synes alligevel at jeg ville give den her udmelding i tilfælde af at noget af det jeg skrev oprindeligt bliver brugt af nogen til at drage konklusioner.

1 Reply Last reply
          0
          • A Offline
            A Offline
            AJE

Relax, det giver sig selv...

Købsprisen der indberettes er incl. omkostninger og salgsprisen er excl. omkostninger, så pr. automatik, betaler du ikke skat handelsomkostninger. De ER trukket fra...

1 Reply Last reply
            1
            • S Offline
              S Offline
              stilleal

Til PMPirate2:
              Jeg er ret sikker på at tab i unoterede aktie kan trækkes fra I kapitalindkomst, men jeg ligger ikke hovedet på blokken.

1 Reply Last reply
              0
              • S Offline
                S Offline
                SwingSun

mja det er nu ikke altid korrekt, tag eks danske bank der tager depotgebyrer, de er ikke en del af handelsomkostningerne,,,og er mig bekendt ikke muligt at trække fra i skat.

det er 12,5 kr, per transaktion.

1 Reply Last reply
                0
                • S Offline
                  S Offline
                  SwingSun

betal altid din aktieindkomstsskat få dage efter nytår.
                  et kort men godt råd.

1 Reply Last reply
                  0
                  • A Offline
                    A Offline
                    AJE

SwingSun, det er korrekt, men tænkte udelukkende på kurtagen, og den er pr. automatik fratrukket.

Havde ikke depotgebyr i tankerne, da det jo er noget man mere eller mindre selv vælger om man vil betale (valg af bank).

Betaler ikke selv depot gebyr, som i øvrigt er et levn fra "gamle" dage, hvor man fik tilsendt en bekræftelse på ændring i sine papirer fra VP centralen.

Forstår ikke helt, at det stadig er tilladt at opkræve dette gebyr.

Sydbank, som var det sidste sted jeg handlede, hvor de tog depotgebyr, tog 15,- både ved køb og salg.

1 Reply Last reply
                    0
                    • S Offline
                      S Offline
                      SwingSun

ja det er noget s..... 🙂
                      hvis nu bare de kunne inkludere det i handelsomkostningerne i stedet.

men så ser de jo pludselig "dyre" ud. 😉

1 Reply Last reply
                      1
                      • H Offline
                        H Offline
                        HVN

Hvis du betaler senest 1. juli 2021, undgår du et tillæg på 3,80 % af restskatten.

Betaler du i perioden 1. januar til 1. juli 2021, skal du betale en rente på 1,8 procent regnet fra 1. januar til og med betalingsdagen.

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger