Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Gap lukket i matas

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
10 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • E Offline
    E Offline
    Esset
    wrote on sidst redigeret af

Tror det går kraftig opad igen. Regnskabet var perfekt julehandel næste Q. Ufattelig den skulle under 80 igen.

1 Reply Last reply
    2
    • S Offline
      S Offline
      stocktiger

Jeg ville nok være mere defensiv og overveje salg. Kursen kommer helt nede fra 42. Vildt.

1 Reply Last reply
      1
      • P Offline
        P Offline
        Pappano

Hvor mange procent forventer analytikerne, at f.eks. Amazon i Sverige, vil tage af Matas samlede handel/nethandel i løbet af det kommende år?

1 Reply Last reply
        0
        • E Offline
          E Offline
          Esset

Amazon er noget opreklameret. Kom til at køber yderlig 1000 stk.
          Stocktiger ja fra 42 men før det fra +150.
          Den var faktisk under 42, min første position købt i 38,xx. For en gangs skyld var jeg heldig.

1 Reply Last reply
          0
          • D Offline
            D Offline
            DjengisCash

Volumen i omsætningen af Matas aktier har været 4 gange det normale de sidste 4 handelsdage, så årsagen til det aktuelle lille tilbageslag må findes heri. Halvårsregnskabet så jo fremragende ud, så måske handler det bare om, at en større investor i bekneb for kontanter sælger ud af beholdningen.

Bare et gæt, for jeg kan ikke se nogen store fundamentale udfordringer lige nu

1 Reply Last reply
            0
            • P Offline
              P Offline
              Pappano

Jeg frygter lidt et pres på Matas fremtidige indtjeningsmuligheder med konkurrenter som f.eks. Amazon og butikskæden Normal. Normal har efterhånden rundet 100 butikker på landsbasis.

1 Reply Last reply
              0
              • E Offline
                E Offline
                Esset

Nethandel er kommet for at blive, det har matas erkendt omend noget fodslæbende. Måske derfor deres nethandel vækster så vildt.

1 Reply Last reply
                0
                • SvingtraderenS Offline
                  SvingtraderenS Offline
                  Svingtraderen

Kursmålet for aktien i Matas er tirsdag blevet sat op med knap 14 pct. til 125 kr. fra førhen 110 kr. af finanshuset SEB Equities.
                  Det fremgår af data fra Bloomberg News.

Anbefalingen af aktien fastholdes på "køb" af analytiker Magnus Thorstholm Jensen. Det nye kursmål indikerer et markant potentiale på 63 pct. i forhold til lukkekursen tirsdag i 76,80 kr.

SEB Equities har haft en købsanbefaling af aktien i Matas siden december 2019, da kursen på aktien lå i 51,70 kr.

1 Reply Last reply
                  0
                  • E Offline
                    E Offline
                    Esset

Tak, det lyder godt, så lader vi dem ligge til 120, så kan der blive råd til en el-mercer.
                    Jeg er endelig ved at få det lært med "let the winners run"
                    I sin tid solgte jeg cbrain og chemometec alt alt for tidligt, desværre.

1 Reply Last reply
                    2
                    • S Offline
                      S Offline
                      Skidtmads

ES | 4,2 / +0,2% 1: "Jeg er endelig ved at få det lært...."
                      Hmm! Hvornår er man "klog" - og hvornår har man "lært noget"? Jeg solgte en stor del Chemm omkring 240, da jeg havde "lært", at man skal begrænse sin risiko (GAK ca. 30). Men føler jeg mig "klog" nu? Naaarhhh, ikke sådan rigtigt! (=overhovedet ikke!)
                      Lige nu fornemmes markedet styret af nervøse tics - og køb/salg knappen styret af en Parkinsons-ramt hånd.
                      Og hvad sker der, hvis den hånd utilsigtet kommer til at affyre en A-Trumpe?

1 Reply Last reply
                      2
                      • E Offline
                        E Offline
                        Esset

Du har fuldstændig ret Skidtmas. Det er helt sikkert bare fordi heldet har tilsmilet een. Det er utilregneligt det hele. Om man vil det eller ej, tror jeg på at en stor del er manipulation, robothandel og hvad af djævelskab der ellers findes.

1 Reply Last reply
                        0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post
                        0
                        • Debatforum
                        • Seneste
                        • Populære
                        • Bruger