North Media - ny analyse med op til 20 kr. upside pr. aktie
-
Den tråd med Deutsche Post-infoen er pist væk i mit feed.
-
Her er linket til EinkaufAktuell:
Einzelhandelaktuell wurde eingestellt
Einzelhandelaktuell.de wurde eingestellt.
(einzelhandelaktuell.de)
TMSF
-
Niels, Du har ret såfremt det er tråden med aliaset "_Proinvestoren". Jeg troede, at det var den lange "gamle tråd".
Skribenten "_Proinvestoren" svarede ikke på vores henvendelser omkring det uheldige alias. Han meldte sig åbenbart bare ud i går.
I morges deaktiverede min teknikker uvidende om udmeldelsen ham i databasen pga manglende nyt alias. Det betød samtidigt, at tråden som var startet af skribenten forsvandt.Vi prøver at kontakte skribenten igen. Skal bruge hans mailoplysninger samt nyt alias for at få tråden offentligtgjort igen.
-
Jeg var da lige ved at blive nervøs for mit mentale helbred!

Det var rimelig vild info denne bruger havde, som jeg har videregivet til Kåre Wigh, da der var tale om mulige rygter. Han har dog valgt ikke at reagere på min mail.
-
"Gammelt nag bærer stadig præg af den manglende dækning i medierne af North Media A/S."
Sådan kunne en overskrift let lyde.
Jeg har to gange (den første kan jo "gå tabt") adviseret Børsen om, at det eneste selskab de mangler i deres finanskalender er North Media A/S. De reagerer slet ikke på henvendelserne...
Det er sgu' lidt børnehave-agtigt. Pænt useriøst.
-
I juni 2020 havde børsen et indslag efter Tue havde North Media som en af sine stockpicks. De blev kaldt for syv guldfugle. Jeg kan også huske at da aktiedysten startede var der en som snakkede utrolig pænt om North Media
-
Niels/TMSF....Den tidligere omtalte tråd er fremme igen. Ny alias/trådstarter er "Ukendtbruger".
-
Update fra sidelinjen

Hvis rygterne er sande som alt tyder på, så kan vi vist godt stille og roligt og konservativt som North Media nu også er lægge champagnen på køl

Computer handlerne har rettet sig ind på stor stigning det ses tydeligt de sidste dage... vi venter kun på der bare en af de store der angriber så skal i bare se

Vi skal have facts på bordet onsdag næste uge og det helt sikkert de blive gode

Mvh
-
Tror godt du nemt kan gange den med 2

-
Hvilken værdi synes du FK Distribution har hvis DP-aftalen udrulles til 20 mio. husstande?
Det er naturligvis et hypotetisk regnestykke da vi ikke kender stykprisen, men jeg tror godt vi kan regne med en betydelig stigning af værdien af selskabet samtidig med at der vil ske en sikkerhed i omsætningen hvor selskabet i dag værdiansættes efter en faldende omsætning. P/E er i dag ca. 5,75, hvilket er ekstremt lavt - taget deres kapitalberedskab og høje udbytte yield in mente.
Som jeg har skrevet i en anden tråd, så har jeg suspenderet mit kursmål og lastet godt op. Fair value kan ligeså godt være 1.000 som 120 (mit tidligere kursmål). Vi bliver meget klogere på onsdag.
-
Er der fugls føde - og liiiiiidt mere - på det muligt udvidede samarbejde mellem North Media (NM) og Deutsche Post (DP) omkring 'EinkauffAktuell' til op til 20 mio. husstande, så er koncernen NM set med mine briller på jo en komplet anden aktie, der vil bevæge sig fra en super sund aktie, der rykker op i en helt anden liga og som du nævner med meget mindre risiko:
Tænker ikke, at hverken NM eller DP har nogen interesser i ikke at indgå en langt samarbejde. Der er allerede testet - og ikke mindst udviklet særligt patenteret papir/wrap til 'EinkauffAktuell':
-
DP er en solid kunde
-
'EinkauffAktuell' har mange år på bagen og sikkert mange år foran sig.
-
20 mio husstande er 10-dobbelt husstande i forhold til husstande, man leverer til i dag.
-
Er dette wrap gangbart i Tyskland er der måske andre lande, der kunne bruge lignende løsning? Kender dog ikke hvor mange lande, der har disse større reklameomdelinger.
Det interessante og selvfølgelig de to faktorer, vi mangler:
1: det er, hvad stykprisen på pakning af 'EinkauffAktuell' koster. Jeg har ingen idé, men i min mave lyder 1 krone heller ikke helt uden for skydeskiven (men jeg ved det ikke). Som tidligere nævnt vil det give 1 milliard i omsætning i Tyskland. Det samme som hele NM-koncernen omsætter for i dag.
2: og hvad er dækningsbidraget på denne estimerede 1 milliard?
Tænker en potentiel udrulning af 'EinkauffAktuell' med NMs wrap til alle 20 mio. husstande ikke sker over night. Måske netop derfor, at man på onsdag fremlægger en strategi der hedder 2021-2023 (Denne indeholder nok også noget om BeKey og hele NMs ben med online samt deres enorme aktieportefølje).
For Tyskland er stort og de enkelte delstater kan jo sagtens have forskellige holdninger til 'wrappet', men 97 % af modtagerne har meldt positivt ud og det samme med tryksagskunderne.
Tænker også det må koste i ombygning af pakkeriet i Tilst eller måske mere oplagt etablere et nyt pakkeri i Tyskland. For man for jo nok ikke i sin tid bygget Tilst med øje for Tyskland? Eller ...
Så der følger jo nok også nogle etableringsomkostninger med.
Håber inderligt, at NMs strategiplan bliver præsenteret godt og, at den indeholder nogle store beslutninger. Og så håber jeg også inderligt, at NM + DP team'er op, for så ...
Ja, så skal kursen også op i en helt anden liga.
Vi må se på onsdag 10. februar.
TMSF
-
-
I en strategi for 2021-2023, så bliver de nødt til at melde meget konkret ud vedrørende samarbejdet med Deutche Post. De kan slet ikke pakke 20 mio husstande med nuværende kapacitet. Den administrerende direktør sagde i seneste præsentation, at de til 2 mio. hustdande kunne udnytte nuværende kapacitet fuldt ud, hvis de omstrukturerede således, at pakningen til de danske husstande foregik i tåstrup og til tyskland i Tilst. Dermed bliver de nødt til at foretage nogle investeringer hvis samarbejdet skal udvides til mere end 2 mio husstande hvis jeg skal tolke det udsagn. Og derfor bliver de nødt til at melde ud om det i deres strategiske overvejelser for 2021-2023
-
Helt enig, og det er jo bare noget lavpraktisk - en ny bygning. Det tunge er udviklet og patenteret - wrap og selve teknikken (det med at kunne flette f.eks. 20 mio. unikke 'EinkauffAktuell' i stil med det, NM/FK pakker hver uge i DK.
Men der må kommer noget - og om ikke andet kan NM i præsentation skyde alle vores gætterier ned.
Uanset hvad så melder NM noget ud ...
TMSF
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind