North Media - ny analyse med op til 20 kr. upside pr. aktie
-
side 6/7 er en fejl fra HCA
Ophørte legale ejere
OLAV W. HANSEN A/S
Holmboes Alle 1A, 11.
8700 Horsens
Ejerandel: 5-9,99%
Stemmerettigheder: 5-9,99%
Afhændelsesdato: 17.02.2020 -
Der flere af de tunge seriøse på banen

Mit gæt er med det marked vi har nu med en masse frygt og forvirring, skal der ikke meget til før handlere både på den korte og lange bane vil rette blikket mod North Media igen følgende ting har rettet blikket ind:
For lavt prissat alt for længe og for stor trafik på andre hypede aktier specielt i midcap trafikken vil komme over i smallcap især i selskaber hvor kursen ikke stemmer overens med værdi og hvor North Media vil være en oplagt mulighed

Tænk på hvis nu C25 skal have en over nakkken og en god tur ned den kommende tid, mon ikke der mange der kan se fornuften i at lægge en god position i solid dansk kvalitet med fremrettet udbytte fremover

Bekey og Boligpotal er sikre vindere fremadrettet...
Opkøb .... mit gæt ville også være Bladkompagniet der så mange ligheder indenfor distributionen så det ville være en oplagt mulighed for at købe sig større og skabe sig en fører position på dette marked.
Hold øje med JYB`s interne handler der bliver flyttet lidt rundt her og der

-
Er der ikke kæmpe store synergier i bladkompagniet og NM?
-
Pas, det kender jeg ikke Bladkompagniet nok til at kunne vurdere. Selskabet er 50/50 ejet af JP/Politiken og Berlingske og leverer aviser, magasiner m.m.m. til kiosker og løssalgssteder i DK. Et andet ben er dagbladsdistribution til abonnenter.
Jeg mener ikke, at Bladkompagniets bundlinje er i nærheden af noget nævneværdigt, men omdelingen til løssalgssteder skal jo til for at sælge aviser, magasiner og krydsordtværshæfter etc. i løssalg. Det samme med en sikkert noget mere fragmenteret omdeling til abonnenter af betalte dagblade.
Men om en fusion/køb/øget samarbejde kan tune begges bundlinjer skal jeg ikke kunne sige - eller afvise. Måske FK Distributions logistik/pakning også kan bidrage her?
Som jeg skrev tidligere, så har jeg troet på, at JP/Politiken en dag ville købe FK Distribution - da koncernen har midlerne, hvis det var det, den ville.
Omvendt er distribution i dette segment vigende, så måske et samarbejde med NM/FK ved roret vil give mening.
Aktuelt har JP/Politiken jo meldt ud, at huset vil
satse på regional- og lokaljournalistik samt, at de er klar til snarligt opkøb:Spekulation, Afkøb Sjællandske Medier (herved sætter man sig på hele Sjælland), og dropper selv 'egen' omdeling ved at sælge Bladkompagniet (kræver Berlingskes accept dog) til North Media. Hmm, måske ... jeg har ikke tænkt på den model før.
Læs om Politikens udmelding her:
JP/Politiken bebuder snarlige opkøb og øget fokus på lokal- og regionaljournalistik
Opkøb er på agendaen hos JP/Politikens Hus, hvis adm. direktør håber at kunne løfte sløret for noget inden længe. Også lokal- og regionaljournalistik har koncernens opmærksomhed.
(mediawatch.dk)
Lad os nu få North Medias 2021-2023-strategi på bordet her 10. februar. Håber den er konkret, ambitiøs og målrettet. Ingen putten og fedteri med tingene.
TMSF
-
Jeg tror ikke, at en fusion mellem FK Distribution og Bladkompagniet vil gå igennem med Konkurrencestyrelsen. Det ville selvfølgelig være smart at skabe et total-monopol, men den går sgu' nok ikke

NM har de seneste år vist sig rigtig dygtige til at udvikle forretninger. De er også begyndt at blive hurtige til at skære det fra som ikke er i positiv udvikling. Det, sammenholdt med de succes'er de har sat i søen er bæredygtigt, og det er kun et spørgsmål om at skabe flere ben i organisationen som sammen kan skabe synergier for at drive væksten frem.
Så er det selvfølgelig lidt mærkeligt, at når man er rimelig skarpe i at iværksætte, så at sidde på et kapitalberedskab som indikerer at man for alt i verden ikke har den fjerneste anelse om at vækste virksomheder

Jeg går kraftigt ud fra, at man fremover stadig vil være uafhængige, men at måske vil have et lidt mere fast kapitalberedskab (lad os sige 500 mio. kr.). NM har jo været priviligeret af at have tjent bunker af penge på deres investeringer (det er åbenlyst ikke gået op for markedet!) samtidig med, at de har gjort det samme i deres kerneforretning. På samme tid har de udbetalt et af Danmarks højeste udbytte-yields OG opkøbt egne aktier og sidder i dag på 10,5%. Tiden MÅ simpelthen være moden til at vækste. -
PS Der er en anden spiller på markedet også, DAO - Dansk Avis Omdeling. Delvist ejet af JP/Politiken, som jeg lige husker det.
-
Det giver klart mere mening, hvis de køber Boliga - dette vil hænge godt sammen med North Medias Boligportal.dk. Boligportal har kæmpe momentum lige nu og laver vel ca. 40M DKK i overskud i 2021.
Boliga Gruppen er en børsnoteret medievirksomhed på Nasdaq OMX, der driver en række online-portaler inden for boligmarkedet. Samlet bliver koncernens danske websites besøgt af ca. 1,5 mio. brugere om måneden.
De ejer bl.a.
Boliga.dk
Danmarks største uafhængige boligside med over 1,1 mio. brugere om måneden. Desuden har Boliga sin egen app med over 50.000 brugere om måneden.UdenomBanken
En af Danmarks største formidlere af alternative boliglån uden om bankerne.Selvsalg.dk
En af Danmarks førende portaler for selvsalg af boliger. Sitet har over 100.000 brugere om måneden.Tvangsauktioner.dk og itvang.dk
Danmarks to største tvangsauktionssider med over 120.000 brugere om måneden.M.fl.
Så man vil blive et netværk af portaler indenfor bolig-markedet.
-
Trist at den seneste North Media tråd er blevet slettet.
Der var mange gode oplysninger.
Jeg har suspenderet mit kursmål på 120 frem mod regnskabet og aflæggelse af rapport for fremtidige muligheder, da det ikke giver mening at udregne en fair value ud fra de officielle informationer vi har om selskabet. Fair value kan ligeså godt være 1.000 som 120 efter de informationer der var i den seneste tråd omkring samarbejde med Deutsche Post og Swiss Post.
Jeg er af samme årsag full loadet.
-
Jeg har ikke slettet nogen tråd?
-
Jeg har ikke slettet nogen tråd?
-
Jeg tror på at der er gode muligheder for kurs 130-140 inden årets udgang
-
Super. Men jeg kan så ikke se den længere...
-
Den tråd med Deutsche Post-infoen er pist væk i mit feed.
-
Her er linket til EinkaufAktuell:
Einzelhandelaktuell wurde eingestellt
Einzelhandelaktuell.de wurde eingestellt.
(einzelhandelaktuell.de)
TMSF
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind